Eliahs lillasyster
Namn, dop & namngivning
  1. Anonym
    #1

    Eliahs lillasyster

    Vi har fått veta att vi väntar en flicka och försöker bestämma oss för vad hon ska få heta. Det måste vara ett namn som funkar någorlunda väl på både engelska och svenska (pappan är amerikan och vi har ett engelskklingande efternamn) och dessutom vill vi att det ska vara ganska ovanligt. Storebror heter Eliah.

    Våra toppförslag för tillfället är:
    Milou
    Naima
    Chiara/Kiara

    Vilket gillar ni bäst? Andra förslag är också välkomna, men vi (jag) är ganska kräsna.
  2. 1
    Eliahs lillasyster Vi har fått veta att vi väntar en flicka och försöker bestämma oss för vad hon ska få heta. Det måste vara ett namn som funkar någorlunda väl på både engelska och svenska (pappan är amerikan och vi har ett engelskklingande efternamn) och dessutom vill vi att det ska vara ganska ovanligt. Storebror heter Eliah.

    Våra toppförslag för tillfället är:
    Milou
    Naima
    Chiara/Kiara

    Vilket gillar ni bäst? Andra förslag är också välkomna, men vi (jag) är ganska kräsna.
  3. Medlem sedan
    Mar 2017
    #2
    Jag gillar Milou och Naima men inte Kiara. Det känns hårt och lite som ett hundnamn.
    Jag gillar också varianter på Naima som tex Naomi, Naemi, Noomi osv. Tycker de är mjuka men coola samtidigt.
  4. 2
    Jag gillar Milou och Naima men inte Kiara. Det känns hårt och lite som ett hundnamn.
    Jag gillar också varianter på Naima som tex Naomi, Naemi, Noomi osv. Tycker de är mjuka men coola samtidigt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar