Firar ni farsdag?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Firar ni farsdag?

    Pappan här i huset jobbar i morgon så vi ska fira i dag. Det som är kul är att barnen verkligen tänkt ut menyn och föreslagit bland det godaste deras pappa vet. Efterätten är dock deras egen favorit. De vill överasska honom så de går runt och säger att det ska bli gott ned lax i kväll
    Så på menyn i kväll står hemgjord vegetarisk risotto och pannacotta med bär. De fick hjälp med presentköp men kom på vad själva då de snappat upp att hans favoritdeo var slut.

    I morgon kommer vi bjuda min pappa på middag här hemma. Vi brukar bjuda honom på restaurang bara vi barn men den hör gången blir vi hemma och ska äta stek och hemlagad rotsaksgratäng med kantarellsås.

    Hur firar ni?
  2. 1
    Firar ni farsdag? Pappan här i huset jobbar i morgon så vi ska fira i dag. Det som är kul är att barnen verkligen tänkt ut menyn och föreslagit bland det godaste deras pappa vet. Efterätten är dock deras egen favorit. De vill överasska honom så de går runt och säger att det ska bli gott ned lax i kväll
    Så på menyn i kväll står hemgjord vegetarisk risotto och pannacotta med bär. De fick hjälp med presentköp men kom på vad själva då de snappat upp att hans favoritdeo var slut.

    I morgon kommer vi bjuda min pappa på middag här hemma. Vi brukar bjuda honom på restaurang bara vi barn men den hör gången blir vi hemma och ska äta stek och hemlagad rotsaksgratäng med kantarellsås.

    Hur firar ni?
  3. Pyssling
    #2
    Vi firar inte Fars dag alls, inte mors dag heller. Tycker det är ganska tramsigt det där, i och för sig brukar vi ta alla tillfällen som finns att öppna en flaska bubbel men just fars o mors dag har inte tillhört de tillfällena.
  4. 2
    Vi firar inte Fars dag alls, inte mors dag heller. Tycker det är ganska tramsigt det där, i och för sig brukar vi ta alla tillfällen som finns att öppna en flaska bubbel men just fars o mors dag har inte tillhört de tillfällena.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Vi firar bara med fika och jag brukar köpa en skraplott. Igår var jag hos pappa och idag kommer min mamma och styvpappa hit.
  6. 3
    Vi firar bara med fika och jag brukar köpa en skraplott. Igår var jag hos pappa och idag kommer min mamma och styvpappa hit.
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Min pappa lever inte, men vi ska till särbons föräldrar imorgon och överraska, särbon har köpt en flaska fin whisky till honom.
  8. 4
    Min pappa lever inte, men vi ska till särbons föräldrar imorgon och överraska, särbon har köpt en flaska fin whisky till honom.
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Nej, vi firar inte.
    Men idag ska vi till mina föräldrar på "gåsamiddag" (det var Mårtensafton igår fast det blir kalkon idag) och då tar vi med lite av min fars favoritgodis som en farsdagspresent.
    I övrigt firar vi inte alls.
  10. 5
    Nej, vi firar inte.
    Men idag ska vi till mina föräldrar på "gåsamiddag" (det var Mårtensafton igår fast det blir kalkon idag) och då tar vi med lite av min fars favoritgodis som en farsdagspresent.
    I övrigt firar vi inte alls.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Sonen brukar ge sin pappa något litet, och vi brukar fika hos min pappa om han/vi är hemma. Inget stort alls.
  12. 6
    Sonen brukar ge sin pappa något litet, och vi brukar fika hos min pappa om han/vi är hemma. Inget stort alls.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    Min pappa lever inte, i december är det 20 år sedan han dog :-(
    Maken jobbar hela dagen och åker hemifrån ca 04.45 och kommer hem ca 18.45. Barnen gör nog ett litet kort till honom som han får antingen när han kommer upp eller på kvällen.
  14. 7
    Min pappa lever inte, i december är det 20 år sedan han dog :-(
    Maken jobbar hela dagen och åker hemifrån ca 04.45 och kommer hem ca 18.45. Barnen gör nog ett litet kort till honom som han får antingen när han kommer upp eller på kvällen.
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    Tja, jag firar

    Jag far ner till min styvfar och hälsar på och tar med litet av hans favoritgodis. Däremot förväntar jag mig inte direkt någon uppvaktning själv...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    Tja, jag firar Jag far ner till min styvfar och hälsar på och tar med litet av hans favoritgodis. Däremot förväntar jag mig inte direkt någon uppvaktning själv...
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Jag firar min far.

    Brukat fira barnens far när de var mindre. Men blivit lite utspätt nu...
  18. 9
    Jag firar min far.

    Brukat fira barnens far när de var mindre. Men blivit lite utspätt nu...
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10
    Brukar ibland ringa till Den Frånvarande Fadersfiguren, han brukar bli glad. Pappan till mina barn får barnen gratta.
  20. 10
    Brukar ibland ringa till Den Frånvarande Fadersfiguren, han brukar bli glad. Pappan till mina barn får barnen gratta.
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Nej dåligt med det här.

    Farsan är över nittio så han bryr sig inte och jag är dålig på att ta tag i nåt så det blir inget.

    Mina ungar får inte gratta mig, jag vill inte bli uppmärksammad vare sig på fars dag eller någon annan bemärkelsedag. Brukar mest låsa dörren och stänga av telefonen dessa dagar.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 11
    Nej dåligt med det här. Farsan är över nittio så han bryr sig inte och jag är dålig på att ta tag i nåt så det blir inget.

    Mina ungar får inte gratta mig, jag vill inte bli uppmärksammad vare sig på fars dag eller någon annan bemärkelsedag. Brukar mest låsa dörren och stänga av telefonen dessa dagar.
  23. Medlem sedan
    Nov 1998
    #12
    Ja, mina fem barn och två barnbarn har varit hos oss och ätit rotfruktsgratäng (tack mandelblomma!) med diverse tillbehör och en hemmagjord tårta med trädgårdens sista hallon och björnbär. Dom smällde i sig gratängen till sista klicken.

    Jag fick en våg. Jag brukar väga som minst i okt-nov, 98-99 kg, sen går jag upp ca 5 kilo till april. Mina omtänksamma barn tänker sig att jag med hjälp av vågen inte ska gå upp över 100, utan kanske t o m gå ner ytterligare.

    Jag lyckades för första gången på decennier kränga på mig mina röda jeans från 1970 (man ska ju ligga ner på rygg när man gör sånt) - som jag har sparat. Och så sa jag att det var tack vare dessa röda jeans som dom fanns till, eftersom deras mamma tände på mina röda jeans. Barnen tyckte inte att det var speciellt kul, men ringde till mamman och fick bekräftat att dessa röda jeans spelade "en viss roll".
  24. 12
    Ja, mina fem barn och två barnbarn har varit hos oss och ätit rotfruktsgratäng (tack mandelblomma!) med diverse tillbehör och en hemmagjord tårta med trädgårdens sista hallon och björnbär. Dom smällde i sig gratängen till sista klicken.

    Jag fick en våg. Jag brukar väga som minst i okt-nov, 98-99 kg, sen går jag upp ca 5 kilo till april. Mina omtänksamma barn tänker sig att jag med hjälp av vågen inte ska gå upp över 100, utan kanske t o m gå ner ytterligare.

    Jag lyckades för första gången på decennier kränga på mig mina röda jeans från 1970 (man ska ju ligga ner på rygg när man gör sånt) - som jag har sparat. Och så sa jag att det var tack vare dessa röda jeans som dom fanns till, eftersom deras mamma tände på mina röda jeans. Barnen tyckte inte att det var speciellt kul, men ringde till mamman och fick bekräftat att dessa röda jeans spelade "en viss roll".
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Min pappa lever inte, jag brukar tända ljus för honom, men det gör jag vilken dag som.
  26. 13
    Min pappa lever inte, jag brukar tända ljus för honom, men det gör jag vilken dag som.
  27. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #14
    Nej, litegrann, men inte mer än litegrann. Inget speciellt mer än sambon bestämmer middagen.
  28. 14
    Nej, litegrann, men inte mer än litegrann. Inget speciellt mer än sambon bestämmer middagen.
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    I vanliga fall lagar jag mat till mina föräldrar, men just i år blev vi istället hembjudna till dem på kålpudding Jag tog med ett fång tulpaner.

    Våra barn firade sin pappa på morgonen igår (jag var inte hemma) med en liten gulsvart (som i Team Rynkeby, som maken cyklar för) slöjdgjord pryl och ett armband för barncancerfonden.
  30. 15
    I vanliga fall lagar jag mat till mina föräldrar, men just i år blev vi istället hembjudna till dem på kålpudding Jag tog med ett fång tulpaner.

    Våra barn firade sin pappa på morgonen igår (jag var inte hemma) med en liten gulsvart (som i Team Rynkeby, som maken cyklar för) slöjdgjord pryl och ett armband för barncancerfonden.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar