Finns förstklass på flyg inom europa?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Finns förstklass på flyg inom europa?

    Någon som vet? Vilka bolag har det isånafall?
  2. 1
    Finns förstklass på flyg inom europa? Någon som vet? Vilka bolag har det isånafall?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Tror inte det

    Swissair verkar bara ha economy och business class och om inte de har 1:a klass så vet jag inte vem som skulle ha det.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Tror inte det Swissair verkar bara ha economy och business class och om inte de har 1:a klass så vet jag inte vem som skulle ha det.
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Äsch då, men business har vilka vid flygningar inom Europa. Vet du det?

    Jag söker fel, för jag hittar inte...
  6. 3
    Äsch då, men business har vilka vid flygningar inom Europa. Vet du det?

    Jag söker fel, för jag hittar inte...
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    I fallet Swissair var det uppenbart

    Jag gick in på deras hemsida och kikade på flygningar Stockholm - Zürich och fick upp ett antal alternativ där det tydligt sades att man kunde välja mellan Economy och Business class.

    Lågprisflyg som Norwegian, Ryan Air etc har kanske ingen business class men de vanliga bolagen borde ha det.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    I fallet Swissair var det uppenbart Jag gick in på deras hemsida och kikade på flygningar Stockholm - Zürich och fick upp ett antal alternativ där det tydligt sades att man kunde välja mellan Economy och Business class.

    Lågprisflyg som Norwegian, Ryan Air etc har kanske ingen business class men de vanliga bolagen borde ha det.
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Ok, tack!
  10. 5
    Ok, tack!
  11. Medlem sedan
    Apr 2017
    #6
    Det finns (vad jag vet) bara fyra europeiska bolag som fortfarande erbjuder första klass. Det är:
    Air France, British Airways, Lufthansa och Swiss. Men det är primärt på deras flygplan som de använder för långdistansflygningar.
  12. 6
    Det finns (vad jag vet) bara fyra europeiska bolag som fortfarande erbjuder första klass. Det är:
    Air France, British Airways, Lufthansa och Swiss. Men det är primärt på deras flygplan som de använder för långdistansflygningar.
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Jag söker förtvivlat, men ska inte åka mer än typ sthlm-europa.
  14. 7
    Jag söker förtvivlat, men ska inte åka mer än typ sthlm-europa.
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    Kolla om inte Emirates har första klass. Ni kanske kan flyga till Dubai istället, visserligen inte Europa, men inte så långt bort.
    Turkish Airlines har någon reklam för business class och det ser väldigt lyxigt ut.
    När jag rest med jobbet har jag flugit business class med SAS och Lufthansa och det är ju inte så lyxigt.
  16. 8
    Kolla om inte Emirates har första klass. Ni kanske kan flyga till Dubai istället, visserligen inte Europa, men inte så långt bort.
    Turkish Airlines har någon reklam för business class och det ser väldigt lyxigt ut.
    När jag rest med jobbet har jag flugit business class med SAS och Lufthansa och det är ju inte så lyxigt.
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Kolla om inte Emirates har första klass. Ni kanske kan flyga till Dubai istället, visserligen inte Europa, men inte så långt bort.
    Turkish Airlines har någon reklam för business class och det ser väldigt lyxigt ut.
    När jag rest med jobbet har jag flugit business class med SAS och Lufthansa och det är ju inte så lyxigt.
  18. 9
    Kolla om inte Emirates har första klass. Ni kanske kan flyga till Dubai istället, visserligen inte Europa, men inte så långt bort.
    Turkish Airlines har någon reklam för business class och det ser väldigt lyxigt ut.
    När jag rest med jobbet har jag flugit business class med SAS och Lufthansa och det är ju inte så lyxigt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar