Plussade igår, Jätte Glad och Jätte Rädd
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2018
    #1

    Plussade igår, Jätte Glad och Jätte Rädd

    Hej!

    Jag är helt ny här, det är första gången jag är gravid och jag upptäckte det först igår.

    Enligt Life appen på min mobil så är jag i femte veckan just nu.
    Min Kusin, som själv har två barn, tipsade mig om att gå med på det här forumet.

    Den här graviditeten var oplanerad, men enormt välkommen!

    Jag och min man har alltid önskat oss barn men aldrig "aktivt" vågat försöka.
    Jag har högfungerande Autism och detta har gjort att många har avrått ifrån att skaffa familj.

    Men nu när den lilla har valt att bosätta sig i magen så kan jag inte låta bli att känna att det är rätt, vi är så lyckliga och vi tror absolut att vi kan klara av det här tillsammans.

    Jag blir 30 år i Mars.

    Försöker verkligen att inte oroa mig för mycket men det är svårt.
    Jag är så rädd att förlora det här.

    Har bara känt skrutten i form av illamående och mensliknande värk innan testet.
    Men redan älskar jag den.

    Brösten och magen var jätte spända igårkväll men imorse försvann den känslan.
    Då blev jag direkt livrädd.
    Har illamåendet kvar men tog tempen och hade lägre än igår. Har inte ont. Inget spår av blod heller.
    Så förhoppningsvis är det lugnt.

    Hur gör man för att låta bli att över analysera allt? Känns som att jag kommer att ha svårt med detta även om allt fortsätter som det ska.

    Jag vill bara fortsätta glädjas och vara positiv och göra planer, men jag är så otroligt rädd.

    Tips och råd på hur man kan distrahera sig ifrån negativa tankar?
    Eller har ni liknande erfarenheter av sjunkande tempratur osv. som visade sig vara helt ofarligt?
    Dela helst inte med er om det är dåliga tecken, jag vet inte om jag klarar av det.

    Får helt enkelt vänta och se.
    Önskar att man kunde gå tidigare till doktorn bara för att få höra att allt är som det ska.

    Phew.

    Ursäkta lång och paranoid introduktionstråd XD
  2. 1
    Plussade igår, Jätte Glad och Jätte Rädd
    Hej!

    Jag är helt ny här, det är första gången jag är gravid och jag upptäckte det först igår.

    Enligt Life appen på min mobil så är jag i femte veckan just nu.
    Min Kusin, som själv har två barn, tipsade mig om att gå med på det här forumet.

    Den här graviditeten var oplanerad, men enormt välkommen!

    Jag och min man har alltid önskat oss barn men aldrig "aktivt" vågat försöka.
    Jag har högfungerande Autism och detta har gjort att många har avrått ifrån att skaffa familj.

    Men nu när den lilla har valt att bosätta sig i magen så kan jag inte låta bli att känna att det är rätt, vi är så lyckliga och vi tror absolut att vi kan klara av det här tillsammans.

    Jag blir 30 år i Mars.

    Försöker verkligen att inte oroa mig för mycket men det är svårt.
    Jag är så rädd att förlora det här.

    Har bara känt skrutten i form av illamående och mensliknande värk innan testet.
    Men redan älskar jag den.

    Brösten och magen var jätte spända igårkväll men imorse försvann den känslan.
    Då blev jag direkt livrädd.
    Har illamåendet kvar men tog tempen och hade lägre än igår. Har inte ont. Inget spår av blod heller.
    Så förhoppningsvis är det lugnt.

    Hur gör man för att låta bli att över analysera allt? Känns som att jag kommer att ha svårt med detta även om allt fortsätter som det ska.

    Jag vill bara fortsätta glädjas och vara positiv och göra planer, men jag är så otroligt rädd.

    Tips och råd på hur man kan distrahera sig ifrån negativa tankar?
    Eller har ni liknande erfarenheter av sjunkande tempratur osv. som visade sig vara helt ofarligt?
    Dela helst inte med er om det är dåliga tecken, jag vet inte om jag klarar av det.

    Får helt enkelt vänta och se.
    Önskar att man kunde gå tidigare till doktorn bara för att få höra att allt är som det ska.

    Phew.

    Ursäkta lång och paranoid introduktionstråd XD
  3. Medlem sedan
    Jan 2018
    #2
    Grattis!
    Jag plussade i söndags
    För mig är det andra barnet. Jag har en dotter som fyller 7 i mars.

    Oron är nog svår att släppa, är orolig jag också...
    Så länge du inte blöder, och då ganska mycket så kan du vara lugn (svårt jag vet!)

    Hör av dig till bm och prata om din oro. Berätta hur du känner så kan hon lugna ner dig.

    Lycka till!
  4. 2
    Grattis!
    Jag plussade i söndags
    För mig är det andra barnet. Jag har en dotter som fyller 7 i mars.

    Oron är nog svår att släppa, är orolig jag också...
    Så länge du inte blöder, och då ganska mycket så kan du vara lugn (svårt jag vet!)

    Hör av dig till bm och prata om din oro. Berätta hur du känner så kan hon lugna ner dig.

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jan 2018
    #3
    Åh, vad kul! Grattis till dig med!

    Jag var hos doktorn igår och han lyckades få mig att lugna mig han med,

    Så just nu känns det helt OK och jag börjar våga släppa fram glädjen mer och mer.

    Min man är så glad att han går omkring och sjunger och skrattar titt som tätt, det smittar också av sig, haha.

    Tack så mycket för ditt svar och hoppas allt går bra för oss båda!
  6. 3
    Åh, vad kul! Grattis till dig med!

    Jag var hos doktorn igår och han lyckades få mig att lugna mig han med,

    Så just nu känns det helt OK och jag börjar våga släppa fram glädjen mer och mer.

    Min man är så glad att han går omkring och sjunger och skrattar titt som tätt, det smittar också av sig, haha.

    Tack så mycket för ditt svar och hoppas allt går bra för oss båda!
  7. Medlem sedan
    Mar 2017
    #4
    Hej,
    ursäkta att jag skriver utan att egentligen kunna svara på dina funderingar, men jag har samma diagnos som du och har också precis fått reda på att jag är gravid (dock planerat). Har ingen panik ännu men den slår kanske till så småningom. Nästan så mycket att ta in att jag inte känner någonting :O Gissar att det kommer gå lite upp och ner under tiden!
  8. 4
    Hej,
    ursäkta att jag skriver utan att egentligen kunna svara på dina funderingar, men jag har samma diagnos som du och har också precis fått reda på att jag är gravid (dock planerat). Har ingen panik ännu men den slår kanske till så småningom. Nästan så mycket att ta in att jag inte känner någonting :O Gissar att det kommer gå lite upp och ner under tiden!
  9. Medlem sedan
    Jan 2018
    #5
    Grattis Pariserhjul!

    Jo, jag tror det är väldigt olika hur man känner sig och när man liksom "inser" att det händer.

    Jag är mycket lugnare nu än när jag skrev det här ( gick in i vecka 9 idag ) även om jag mår ganska uselt fysiskt så känns det mycket bättre mentalt.

    Men har också svårt att tänka mig att det faktiskt är en liten människa som håller på att gro, känns fortfarande mer som om jag ätit något olämpligt XD

    Så längtar tills dagen då man kan känna av ett liv därinne...

    Säg till om du vill ha vidare kontakt under graviditeten,
    Jag känner ingen just nu som går igenom samma så skulle inte ha något emot att ha någon som dessutom har AS diagnos att diskutera och dela tankar med.

    Såklart inga problem om du inte känner att det är något för dig, och vi kanske inte har något annat gemensamt heller, tänkte bara att det skadar ju inte att fråga

    Lycka till med allt och hoppas du slipper panik!
  10. 5
    Grattis Pariserhjul!

    Jo, jag tror det är väldigt olika hur man känner sig och när man liksom "inser" att det händer.

    Jag är mycket lugnare nu än när jag skrev det här ( gick in i vecka 9 idag ) även om jag mår ganska uselt fysiskt så känns det mycket bättre mentalt.

    Men har också svårt att tänka mig att det faktiskt är en liten människa som håller på att gro, känns fortfarande mer som om jag ätit något olämpligt XD

    Så längtar tills dagen då man kan känna av ett liv därinne...

    Säg till om du vill ha vidare kontakt under graviditeten,
    Jag känner ingen just nu som går igenom samma så skulle inte ha något emot att ha någon som dessutom har AS diagnos att diskutera och dela tankar med.

    Såklart inga problem om du inte känner att det är något för dig, och vi kanske inte har något annat gemensamt heller, tänkte bara att det skadar ju inte att fråga

    Lycka till med allt och hoppas du slipper panik!
  11. Medlem sedan
    Mar 2017
    #6
    Tack

    Igår var vi faktiskt på stan och kikade lite på kläder och sånt, för att få det att kännas verkligare. Det var riktigt mysigt

    Jag skulle gärna ha fortsatt kontakt och se om vi kan ha utbyte av tankar och erfarenheter. Vi kanske kan höras på privata meddelanden?
  12. 6
    Tack

    Igår var vi faktiskt på stan och kikade lite på kläder och sånt, för att få det att kännas verkligare. Det var riktigt mysigt

    Jag skulle gärna ha fortsatt kontakt och se om vi kan ha utbyte av tankar och erfarenheter. Vi kanske kan höras på privata meddelanden?
  13. Medlem sedan
    Feb 2018
    #7
    Skäng gjärna till barncancerfonden! Så mycket som 1 krona hjälper och kan rädda liv! https://paypal.me/pools/c/81HEAha2Af
  14. 7
    Skäng gjärna till barncancerfonden! Så mycket som 1 krona hjälper och kan rädda liv! https://paypal.me/pools/c/81HEAha2Af
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar