Avslutar juledigheten med lite magsjuka
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Avslutar juledigheten med lite magsjuka

    Annars har jag haft en skön ledighet med många bra netflixserier och böcket. Vädret lämnar ju mycket att önska och barnen har inte överdoserat friskluft kanske...men ändå.
    Nu på bättringsvägen och ska avsluta helgen på söndag på spa på kvällen. Barnen är lediga en dag till och har barnvakt på natten så då tänker jag passa på att vardagslyxa.
    Det är 9 veckor till nästa långledigt inser jag lite förfärat.
    Ni då?
  2. 1
    Avslutar juledigheten med lite magsjuka Annars har jag haft en skön ledighet med många bra netflixserier och böcket. Vädret lämnar ju mycket att önska och barnen har inte överdoserat friskluft kanske...men ändå.
    Nu på bättringsvägen och ska avsluta helgen på söndag på spa på kvällen. Barnen är lediga en dag till och har barnvakt på natten så då tänker jag passa på att vardagslyxa.
    Det är 9 veckor till nästa långledigt inser jag lite förfärat.
    Ni då?
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Usch, hela familjen eller bara du? Magsjuka är verkligen hemskt.. Mysigt med spa! Var också på gång att boka nu på söndag då Kosta boda hade kalaserbjudande men sen kom jag på att skolan börjar nu på måndag.. Jag tror att jag är den i familjen som sörjer mest att skolan börjar efter loven

    Här har julledigheten inneburit ganska mycket jobb men nu är jag ledig i en vecka och har därför dragit igång projekt renovering av dotterns rum som hon önskat en tid. Sörjer dock då jag älskar det rummet men smaken är som baken..
  4. 2
    Usch, hela familjen eller bara du? Magsjuka är verkligen hemskt.. Mysigt med spa! Var också på gång att boka nu på söndag då Kosta boda hade kalaserbjudande men sen kom jag på att skolan börjar nu på måndag.. Jag tror att jag är den i familjen som sörjer mest att skolan börjar efter loven

    Här har julledigheten inneburit ganska mycket jobb men nu är jag ledig i en vecka och har därför dragit igång projekt renovering av dotterns rum som hon önskat en tid. Sörjer dock då jag älskar det rummet men smaken är som baken..
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Inga sjukor här,,,i alla fall inga som smittar kan man väl säga
    Trevligt med spa
    Ang hur långt det är till ledighet så vänder jag frågan och funderar på hur länge det dröjer innan jag kommer jobba igen.
    Är ju sjukskriven sedan slutet av augusti och jag kommer inte kunna gå tillbaka till mitt jobb. Så jag vet inte riktigt vad som händer framöver.
  6. 3
    Inga sjukor här,,,i alla fall inga som smittar kan man väl säga
    Trevligt med spa
    Ang hur långt det är till ledighet så vänder jag frågan och funderar på hur länge det dröjer innan jag kommer jobba igen.
    Är ju sjukskriven sedan slutet av augusti och jag kommer inte kunna gå tillbaka till mitt jobb. Så jag vet inte riktigt vad som händer framöver.
  7. Medlem sedan
    Jun 2017
    #4
    Går det någon magsjuka nu eller? Jag har precis träffat min syster varav hennes son har magsjuka. Kanske får vara extra noggrann med handspriten nu. Kanske är redan försent
  8. 4
    Går det någon magsjuka nu eller? Jag har precis träffat min syster varav hennes son har magsjuka. Kanske får vara extra noggrann med handspriten nu. Kanske är redan försent
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5
    Trist med sjukdom! Hoppas att ni piggnar till snabbt.
    Här har det inte varit något extra ledigt för mig, eftersom jag jobbar som jag gör. Dock har mannen i huset fått ett par extra lediga dagar, eftersom har bara jobbar vardagar. Och i fredags blev han "tvingad" att vara ledig, pga övertid dagarna innan. Han är lastbilschaufför, så det är noga med körtider och vilotider och sånt.
    Har ingen direkt ledighet att se fram emot, men längtar efter kursen på 7,5hp i Akutmedicin som börjar i slutet av månaden. Vi är 4 st ssk på jobbet som ska läsa samma kurs, ska bli jättekul!
  10. 5
    Trist med sjukdom! Hoppas att ni piggnar till snabbt.
    Här har det inte varit något extra ledigt för mig, eftersom jag jobbar som jag gör. Dock har mannen i huset fått ett par extra lediga dagar, eftersom har bara jobbar vardagar. Och i fredags blev han "tvingad" att vara ledig, pga övertid dagarna innan. Han är lastbilschaufför, så det är noga med körtider och vilotider och sånt.
    Har ingen direkt ledighet att se fram emot, men längtar efter kursen på 7,5hp i Akutmedicin som börjar i slutet av månaden. Vi är 4 st ssk på jobbet som ska läsa samma kurs, ska bli jättekul!
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Hållit oss friska hela gänget hemma
    Krya på er
  12. 6
    Hållit oss friska hela gänget hemma
    Krya på er
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Vi har än så länge sluppit magsjuka men både min man och jag utsätts för den på jobbet så den kommer kanske. Vi har obligatorisk handtvätt för alla som kommer hit till oss och barnen är drillade i smittförebyggande åtgärder sedan de var små så oftast klarar vi oss. Men så smittsamt som det är så kan man ju inte helt undvika det tyvärr.

    Influensan klarade vi oss inte undan, yngsta dottern blev sjuk igår och ligger däckad med 40,3 trots febernedsättande lagom till skolan börjar i morgon. Hon är mest glad över att hon fick vara frisk hela jullovet!
    Övriga familjen är vaccinerad så vi borde klara oss.

    Jag har inte en aning hur långt det är till vår nästa långledighet för jag föredrar att leva nu och inte bara längta till något annat hela tiden. Det bästa jag vet är när den vanliga vardagen börjar igen och allt blir som vanligt
  14. 7
    Vi har än så länge sluppit magsjuka men både min man och jag utsätts för den på jobbet så den kommer kanske. Vi har obligatorisk handtvätt för alla som kommer hit till oss och barnen är drillade i smittförebyggande åtgärder sedan de var små så oftast klarar vi oss. Men så smittsamt som det är så kan man ju inte helt undvika det tyvärr.

    Influensan klarade vi oss inte undan, yngsta dottern blev sjuk igår och ligger däckad med 40,3 trots febernedsättande lagom till skolan börjar i morgon. Hon är mest glad över att hon fick vara frisk hela jullovet!
    Övriga familjen är vaccinerad så vi borde klara oss.

    Jag har inte en aning hur långt det är till vår nästa långledighet för jag föredrar att leva nu och inte bara längta till något annat hela tiden. Det bästa jag vet är när den vanliga vardagen börjar igen och allt blir som vanligt
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Njae faktiskt...

    så åkte jag till Leksand tur och retur i fredags när de mötte Almtuna i hockey, en resa på över 5 timmar enkel resa. Annars sliter jag bara i kolgruvan och ligger på sofflocket.

    Trist med magis, peppar, peppar men det är måååånga år sen man hade det. Fast fet som jag är så kanske det skulle göra mig gott.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Njae faktiskt... så åkte jag till Leksand tur och retur i fredags när de mötte Almtuna i hockey, en resa på över 5 timmar enkel resa. Annars sliter jag bara i kolgruvan och ligger på sofflocket.

    Trist med magis, peppar, peppar men det är måååånga år sen man hade det. Fast fet som jag är så kanske det skulle göra mig gott.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Usch och fy för magsjuka. Hoppas att ni har tillfrisknat nu.
  18. 9
    Usch och fy för magsjuka. Hoppas att ni har tillfrisknat nu.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar