Känner man ngn i NMR?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Känner man ngn i NMR?

    Ska man då vissla om det åt dennes arbetsgivare? Eller åt andra för all del?
  2. 1
    Känner man ngn i NMR? Ska man då vissla om det åt dennes arbetsgivare? Eller åt andra för all del?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Inte mig veterligt?

    Men frågan är väl inte begränsad till NMR? Revolutionära Fronten, IS och liknande extremiströrelser måste falla under samma frågeställning.
    Huruvida man skall tala om det för arbetsgivaren: Nej, det tycker jag inte, såvida inte arbetsgivaren är någon som har betydelse för rikets säkerhet eller liknande.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Inte mig veterligt? Men frågan är väl inte begränsad till NMR? Revolutionära Fronten, IS och liknande extremiströrelser måste falla under samma frågeställning.
    Huruvida man skall tala om det för arbetsgivaren: Nej, det tycker jag inte, såvida inte arbetsgivaren är någon som har betydelse för rikets säkerhet eller liknande.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Nej varför ska du vissla om...

    det till dennes arbetsgivare?

    Jag tycker det är helfel att man ska blanda in folks arbetsgivare beroende på vad de rösta på eller är engagerade i. Hur tänker du nu?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Nej varför ska du vissla om... det till dennes arbetsgivare?

    Jag tycker det är helfel att man ska blanda in folks arbetsgivare beroende på vad de rösta på eller är engagerade i. Hur tänker du nu?
  7. Pyssling
    #4
    Jag har ingen aning om i fall jag känner någon i NMR, ingen har sagt att de är med där i alla fall.

    Som arbetsgivare skulle jag tyckt att det var jättekonstigt om någon helt okänd person hade kontaktat mig med skvaller om någon av mina anställda.
    Jag lyssnar inte särskilt mycket på skvaller privat heller.

    Du har många frågor om NMR, är det ett stort problem för dig med vilka som är medlemmar eller ej? Så länge det inte är en själv, ens barn eller nära vänner som är med så skulle i alla fall inte jag göra någon big deal utav det.
  8. 4
    Jag har ingen aning om i fall jag känner någon i NMR, ingen har sagt att de är med där i alla fall.

    Som arbetsgivare skulle jag tyckt att det var jättekonstigt om någon helt okänd person hade kontaktat mig med skvaller om någon av mina anställda.
    Jag lyssnar inte särskilt mycket på skvaller privat heller.

    Du har många frågor om NMR, är det ett stort problem för dig med vilka som är medlemmar eller ej? Så länge det inte är en själv, ens barn eller nära vänner som är med så skulle i alla fall inte jag göra någon big deal utav det.
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Okej, jag funderade lite.
  10. 5
    Okej, jag funderade lite.
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Fast lite skillnad jämfört med MP eller så?
  12. 6
    Fast lite skillnad jämfört med MP eller så?
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Ja, jag känner det är jobbigt....
  14. 7
    Ja, jag känner det är jobbigt....
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Nej. Om jag tänker på skolvärlden så brukar de som har väldigt extrema åsikter där outa sig själva rätt snabbt. Det är som om de inte kan låta bli och då spelar det mindre roll om det har handlat om galet religiösa åsikter eller rena rassegrejer. Det brukar också bli en ganska given självsanering, ingen av de riktiga knäppgökarna jag tänker på är längre kvar på sina jobb.
  16. 8
    Nej. Om jag tänker på skolvärlden så brukar de som har väldigt extrema åsikter där outa sig själva rätt snabbt. Det är som om de inte kan låta bli och då spelar det mindre roll om det har handlat om galet religiösa åsikter eller rena rassegrejer. Det brukar också bli en ganska given självsanering, ingen av de riktiga knäppgökarna jag tänker på är längre kvar på sina jobb.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Klart det är skillnad emot MP men...

    jag ser fortfarande ingen anledning till att vidta åtgärder så länge personen inte bryter rent emot lagen.

    Jag är starkt emot att man kopplar in dennes arbetsgivare. Och gör man det så ska det inte innebär uppsägning eller liknade för att jag tror inte på att stöta ut folk ur arbetslivet eller samhället, det gör folk än mer utanför eller hatiska. Ingen tjänar på det.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Klart det är skillnad emot MP men... jag ser fortfarande ingen anledning till att vidta åtgärder så länge personen inte bryter rent emot lagen.

    Jag är starkt emot att man kopplar in dennes arbetsgivare. Och gör man det så ska det inte innebär uppsägning eller liknade för att jag tror inte på att stöta ut folk ur arbetslivet eller samhället, det gör folk än mer utanför eller hatiska. Ingen tjänar på det.
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #10
    Ja, den principen är ju sann som du skriver om.
  20. 10
    Ja, den principen är ju sann som du skriver om.
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Nej, kanske så. Men om man känner någon som tydligt skiljer på jobb/politik. Inte alls blandar in politisk åskådning på jobbet.

    Torde man bara vara tyst då? Vill du tex ha lärare som är med i NMR på dina barns skola? Även om de inte alls talar om det i sitt yrke.
  22. 11
    Nej, kanske så. Men om man känner någon som tydligt skiljer på jobb/politik. Inte alls blandar in politisk åskådning på jobbet.

    Torde man bara vara tyst då? Vill du tex ha lärare som är med i NMR på dina barns skola? Även om de inte alls talar om det i sitt yrke.
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12
    Min enda erfarenhet av direkta muppar är att de verkligen inte kan hålla tyst. Nu har det inte varit så jättemånga genom åren men extremt tokrasistiska lärare eller supersexistiska dito har aldrig blivit långlivade. Det är som om de rensar ut sig själva när de inte får gehör.

    Sen tänker jag att ideologiskt måste det bli ohållbart för en person med de åsikterna att kunna förhålla sig till en allt annan än homogen skara barn. Man skulle bli alldeles för utmanad i sina åsikter och det pallar de nog inte med.

    Så jag säger fortfarande nej. Det är valår, det finns inte en möjlighet att en övertygad nasse skulle kunna hålla tyst i skolvärlden så länge för där diskuteras det ju politik varenda dag.
  24. 12
    Min enda erfarenhet av direkta muppar är att de verkligen inte kan hålla tyst. Nu har det inte varit så jättemånga genom åren men extremt tokrasistiska lärare eller supersexistiska dito har aldrig blivit långlivade. Det är som om de rensar ut sig själva när de inte får gehör.

    Sen tänker jag att ideologiskt måste det bli ohållbart för en person med de åsikterna att kunna förhålla sig till en allt annan än homogen skara barn. Man skulle bli alldeles för utmanad i sina åsikter och det pallar de nog inte med.

    Så jag säger fortfarande nej. Det är valår, det finns inte en möjlighet att en övertygad nasse skulle kunna hålla tyst i skolvärlden så länge för där diskuteras det ju politik varenda dag.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar