Helgen samt veckans mat
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Helgen samt veckans mat

    Vad gjorde ni helgen som var och har ni några planer för helgen som kommer.
    Vad ska ni äta för mat veckan som kommer?

    Helgen som var åkte maken och jag till Sundsvall för att testa hans gränser, umgås, se snömassorna samt göra ett ärende.
    Helgen som kommer är inget planerat ännu, och mat för veckan som kommer är tyvärr inte planerad ännu. Behöver inspiration.
  2. 1
    Helgen samt veckans mat Vad gjorde ni helgen som var och har ni några planer för helgen som kommer.
    Vad ska ni äta för mat veckan som kommer?

    Helgen som var åkte maken och jag till Sundsvall för att testa hans gränser, umgås, se snömassorna samt göra ett ärende.
    Helgen som kommer är inget planerat ännu, och mat för veckan som kommer är tyvärr inte planerad ännu. Behöver inspiration.
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Helgen, då åkte jag skidor i Dalarna, massor av snö och perfekt före. Mat i veckan ingen aning, det är så skönt när det bara är jag och sambon, man behöver inte ens tänka mer än en timme framåt när det gäller mat (de gångerna vi äter middag tillsammans vill säga).
  4. 2
    Helgen, då åkte jag skidor i Dalarna, massor av snö och perfekt före. Mat i veckan ingen aning, det är så skönt när det bara är jag och sambon, man behöver inte ens tänka mer än en timme framåt när det gäller mat (de gångerna vi äter middag tillsammans vill säga).
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Kurerat mig efter en op, kommer få liggsår.
    Testade att storhandla för tre veckor sådär på Willys Online (man hämtar kassarna själv om man som vi bor på vischan).
    Det var ok men jag gillade inte att man inte får en plocklista i pappersform.


    Denna vecka har vi (troligen)
    potatismos med grönsaksbiffar/kryddkorv och kokta grönsaker
    falafel i bröd
    currytorsk m ris
    Spagetti bolognese
    hemgjord pizza Ortolana
    Dal makhani med ris
    Vegetarisk pannbiff med lök, rårörda lingon och potatis
  6. 3
    Kurerat mig efter en op, kommer få liggsår.
    Testade att storhandla för tre veckor sådär på Willys Online (man hämtar kassarna själv om man som vi bor på vischan).
    Det var ok men jag gillade inte att man inte får en plocklista i pappersform.


    Denna vecka har vi (troligen)
    potatismos med grönsaksbiffar/kryddkorv och kokta grönsaker
    falafel i bröd
    currytorsk m ris
    Spagetti bolognese
    hemgjord pizza Ortolana
    Dal makhani med ris
    Vegetarisk pannbiff med lök, rårörda lingon och potatis
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4
    Helgen som gick var inte så mycket planerat, men vi gjorde lite allt möjligt ändå: stavpromenad på lördagen och solpromenad med kameran i högsta hugg på söndagen. Vi ändrade runt lite med tavlor på väggarna också, dock måste en av tavlorna som hängt hos min mormor och efter det min mamma, repareras lite. Den har mörkbrun ram och den är långa flagor som lossnat!

    Veckans mat ser ut så här:
    mån: kasslergratäng med spenat och ädelost
    tis: quinoa med rödbetor och feta + något mer
    ons: fiskburgare på torsk och lax i pitabröd
    tors: fillodegspaj med lammkorv och kryddig korv
    fre: kryddig lammgryta, ris med mandel och russin
    lör: lunch soppa, kväll ?
    sön: fläskkotletter

    Till alla måltider äts både varma och kalla grönsaker

    Helgen som kommer jobbar maken natt. Vi andra väl träna, fixa lite hemma och så. Om vi får till det ska jag sitta med dottern och rita/måla stilleben då det är ett av färdighetsproven hon ska göra till en av gymnasielinjerna hon söker.
  8. 4
    Helgen som gick var inte så mycket planerat, men vi gjorde lite allt möjligt ändå: stavpromenad på lördagen och solpromenad med kameran i högsta hugg på söndagen. Vi ändrade runt lite med tavlor på väggarna också, dock måste en av tavlorna som hängt hos min mormor och efter det min mamma, repareras lite. Den har mörkbrun ram och den är långa flagor som lossnat!

    Veckans mat ser ut så här:
    mån: kasslergratäng med spenat och ädelost
    tis: quinoa med rödbetor och feta + något mer
    ons: fiskburgare på torsk och lax i pitabröd
    tors: fillodegspaj med lammkorv och kryddig korv
    fre: kryddig lammgryta, ris med mandel och russin
    lör: lunch soppa, kväll ?
    sön: fläskkotletter

    Till alla måltider äts både varma och kalla grönsaker

    Helgen som kommer jobbar maken natt. Vi andra väl träna, fixa lite hemma och så. Om vi får till det ska jag sitta med dottern och rita/måla stilleben då det är ett av färdighetsproven hon ska göra till en av gymnasielinjerna hon söker.
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    Vad mysigt. Såg ut som ni hade mycket snö!
    I helgen så latade jag mig pigg. Pluggade lite, med betoning på lite....läste en bok, kikade på film, kokade en gryta, tvättade lite, lyssnade på jazz och drack två glas vin. Tog en promenad i solen.
    Helgen som kommer blir det träningskäger med barnen så få blir det lite mer köra...

    I kväll äter vi lax i ugn och hemgjort mos
    I morgon tomatsoppa och surdegsbröd ( oxå kokad i helgen)
    Sen vet jag inte. Jo pasta vongle i helgen.

    Förra veckan åt vi ( om det kan vara någon hjälp)
    Köttfärspaj
    Ugnsbakad spetskål med parmesan
    Jordärtskockssoppa
    Pasta carbonara
  10. 5
    Vad mysigt. Såg ut som ni hade mycket snö!
    I helgen så latade jag mig pigg. Pluggade lite, med betoning på lite....läste en bok, kikade på film, kokade en gryta, tvättade lite, lyssnade på jazz och drack två glas vin. Tog en promenad i solen.
    Helgen som kommer blir det träningskäger med barnen så få blir det lite mer köra...

    I kväll äter vi lax i ugn och hemgjort mos
    I morgon tomatsoppa och surdegsbröd ( oxå kokad i helgen)
    Sen vet jag inte. Jo pasta vongle i helgen.

    Förra veckan åt vi ( om det kan vara någon hjälp)
    Köttfärspaj
    Ugnsbakad spetskål med parmesan
    Jordärtskockssoppa
    Pasta carbonara
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6
    Helgen som var så ha jag varit ledig. Vi har ägnat lite tid åt att röja lite här hemma, och det var blivit rätt mycket tid ute med hunden. Åt rådjurssadel både lördag och söndag, och i fredags besökte vi föreningens bastu.
    Helgen som kommer så vankas det jobb.
  12. 6
    Helgen som var så ha jag varit ledig. Vi har ägnat lite tid åt att röja lite här hemma, och det var blivit rätt mycket tid ute med hunden. Åt rådjurssadel både lördag och söndag, och i fredags besökte vi föreningens bastu.
    Helgen som kommer så vankas det jobb.
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    I helgen var vi på sommarstället.
    Den här veckan ska vi äta från ICA:s matkasse fläskpannkaka, fläskytterfilé med avocado och dragonkräm, kycklinggryta.
    Nästa vecka är det sportlov och vi åker till Österrike och åker skidor.
  14. 7
    I helgen var vi på sommarstället.
    Den här veckan ska vi äta från ICA:s matkasse fläskpannkaka, fläskytterfilé med avocado och dragonkräm, kycklinggryta.
    Nästa vecka är det sportlov och vi åker till Österrike och åker skidor.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Sonen åket på en ruggig förkylning med rejält halsont så vi har ätit all snäll mat han gillar för att han skulle få i sig något alls.
    Korv i ugn
    Himmagjord kebab
    Pasta med ärtor och skinka
    Chicken tikka Masala
    Himmagjorda falafel
    Omelett med calabrese och parmesan

    Inget man hoppar högt över men, men. En riktigt god rätt som man kan variera lite beroende på vilka grönsaker man har hemma är den här https://recept.mabra.com/ugnsbakade-...-med-halloumi/ Låter tamt men är riktigt, riktigt gott.

    I lördags var jag på hantverksmarknad i Köpenhamn med sytjejerna. Prio ett kanske mer var pilsner och smörrebröd än nya virknålar *s*. Nu i helgen ska vi på vinterfest hemma hos några kompisar på lördag, fredagen vill moderaten dra i väg till något kul gästis och sova över så vi får se om vi hittar något där hundar är välkomna. Annars tänker jag att det går bra att åka in till Lund, käka hotellfrukost och läsa sydsvenskan.
  16. 8
    Sonen åket på en ruggig förkylning med rejält halsont så vi har ätit all snäll mat han gillar för att han skulle få i sig något alls.
    Korv i ugn
    Himmagjord kebab
    Pasta med ärtor och skinka
    Chicken tikka Masala
    Himmagjorda falafel
    Omelett med calabrese och parmesan

    Inget man hoppar högt över men, men. En riktigt god rätt som man kan variera lite beroende på vilka grönsaker man har hemma är den här https://recept.mabra.com/ugnsbakade-...-med-halloumi/ Låter tamt men är riktigt, riktigt gott.

    I lördags var jag på hantverksmarknad i Köpenhamn med sytjejerna. Prio ett kanske mer var pilsner och smörrebröd än nya virknålar *s*. Nu i helgen ska vi på vinterfest hemma hos några kompisar på lördag, fredagen vill moderaten dra i väg till något kul gästis och sova över så vi får se om vi hittar något där hundar är välkomna. Annars tänker jag att det går bra att åka in till Lund, käka hotellfrukost och läsa sydsvenskan.
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Helgen som gick var väldigt lugn, vi fixade till vår vedförvaring så att den blev mer åtkomlig och började planera den nya uteburen som vi ska bygga till våra katter i vår. Jag åkte till en garnaffär i Ängelholm och köpte mjukt och fint bomullsgarn och började virka en filt till mitt barnbarn som föds vilken dag som helst nu.
    Nästa helg blir det en del sport, en handbollsmatch i någon dragig idrottshall i nån gudsförgäten håla och en innebandymatch i Höllviken.

    Maten i veckan är delvis anpassad efter min höggravida dotters önskemål, hon bor här några dagar när hennes man är bortrest på utbildning.

    Må Vegetarisk gryta med linser, morötter, sötpotatis, squash, tomater och majs.
    Ti Ugnsbakad lax, potatis och vitvinssås
    On Falukorv i ugn med potatismos
    To Tomatsoppa och hembakt bröd
    Fr Flygande Jacob
  18. 9
    Helgen som gick var väldigt lugn, vi fixade till vår vedförvaring så att den blev mer åtkomlig och började planera den nya uteburen som vi ska bygga till våra katter i vår. Jag åkte till en garnaffär i Ängelholm och köpte mjukt och fint bomullsgarn och började virka en filt till mitt barnbarn som föds vilken dag som helst nu.
    Nästa helg blir det en del sport, en handbollsmatch i någon dragig idrottshall i nån gudsförgäten håla och en innebandymatch i Höllviken.

    Maten i veckan är delvis anpassad efter min höggravida dotters önskemål, hon bor här några dagar när hennes man är bortrest på utbildning.

    Må Vegetarisk gryta med linser, morötter, sötpotatis, squash, tomater och majs.
    Ti Ugnsbakad lax, potatis och vitvinssås
    On Falukorv i ugn med potatismos
    To Tomatsoppa och hembakt bröd
    Fr Flygande Jacob
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Jag söp skallen...

    i bitar i helgen och i helgen som kommer så vet jag inte vad jag ska hitta på..eller jo, har skickat efter en whisky som jag garanterat kommer att provsmaka.

    Vet inte alsl vad jag ska äta i veckan som kommer, så långt planerar jag inte.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Jag söp skallen... i bitar i helgen och i helgen som kommer så vet jag inte vad jag ska hitta på..eller jo, har skickat efter en whisky som jag garanterat kommer att provsmaka.

    Vet inte alsl vad jag ska äta i veckan som kommer, så långt planerar jag inte.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Helgen som var tog jag det lugnt hemma själv, drack ett glas vin, såg på film. Jag har inga barn hemma förrän på fredag så än så länge har jag ätit det här, i dag klyftpotatis och falukorv i går pasta och hamburgare.

    I helgen blir det att umgås med barnen, äta gott, se på mello, hjälpa barnen med läxor och slappa.
  22. 11
    Helgen som var tog jag det lugnt hemma själv, drack ett glas vin, såg på film. Jag har inga barn hemma förrän på fredag så än så länge har jag ätit det här, i dag klyftpotatis och falukorv i går pasta och hamburgare.

    I helgen blir det att umgås med barnen, äta gott, se på mello, hjälpa barnen med läxor och slappa.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar