Bedbugs ( vägglöss)
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2012
    #1

    Bedbugs ( vägglöss)

    Min dotter är i Thailand och jag misstänker att hon blivit biten av bedbugs.
    Nu ska hon vidare till nästa ställe att bo på.
    Är det mycket vanligt att man för de vidare, och i så fall hur ska hon göra för att minimera risken att det händer?
  2. 1
    Bedbugs ( vägglöss) Min dotter är i Thailand och jag misstänker att hon blivit biten av bedbugs.
    Nu ska hon vidare till nästa ställe att bo på.
    Är det mycket vanligt att man för de vidare, och i så fall hur ska hon göra för att minimera risken att det händer?
  3. Medlem sedan
    Nov 1998
    #2
    Är det mycket vanligt att man för de vidare, och i så fall hur ska hon göra för att minimera risken att det händer?

    - Ja. Det blir till att elda upp allt och gå dit naken, efter att ha duschat i 70 grader.

    Man kan kanske rädda en hel del kläder genom att koka dom i tvätten, eller lägga dom i frysen i tre dygn, - 12 grader.
    När jag som hyresvärd har haft Anticimex hos hyresgäster, har Anticimex oftast hittat vägglössen i accessoarer såsom väskor, hattar, skärp, smycken, handskar, scarfar, skor ... sen sprider dom sig till möbler mm, och så får man elda upp dom också. Om man nu inte tycker att det är mysigt att sova ihop de äckliga små skinnbaggarna.
  4. 2
    Är det mycket vanligt att man för de vidare, och i så fall hur ska hon göra för att minimera risken att det händer?

    - Ja. Det blir till att elda upp allt och gå dit naken, efter att ha duschat i 70 grader.

    Man kan kanske rädda en hel del kläder genom att koka dom i tvätten, eller lägga dom i frysen i tre dygn, - 12 grader.
    När jag som hyresvärd har haft Anticimex hos hyresgäster, har Anticimex oftast hittat vägglössen i accessoarer såsom väskor, hattar, skärp, smycken, handskar, scarfar, skor ... sen sprider dom sig till möbler mm, och så får man elda upp dom också. Om man nu inte tycker att det är mysigt att sova ihop de äckliga små skinnbaggarna.
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Torktumla alla kläder, väska mm. De klarar inte av värme
  6. 3
    Torktumla alla kläder, väska mm. De klarar inte av värme
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Sitter betten på överkroppen?
  8. 4
    Sitter betten på överkroppen?
  9. Medlem sedan
    Jun 2012
    #5
    Flest sitter på ben och anklar.
    Några sitter på ryggen.
  10. 5
    Flest sitter på ben och anklar.
    Några sitter på ryggen.
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Vägglöss söker sig mot ansikte och överkropp eftersom de dras dit koldioxiden i utandningsluften är. Loppor däremot biter tex på ben eller tex i linningen på byxor/trosor.
  12. 6
    Vägglöss söker sig mot ansikte och överkropp eftersom de dras dit koldioxiden i utandningsluften är. Loppor däremot biter tex på ben eller tex i linningen på byxor/trosor.
  13. Medlem sedan
    Jun 2012
    #7
    Åh, då låter det ganska bra tycker jag.
    Tack!
  14. 7
    Åh, då låter det ganska bra tycker jag.
    Tack!
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Vägglöss är ganska vanligt i Thailand. Sätt väskan/ryggsäcken på en stol och ha den stängd när du inte använder den. Vid ankomst till Sverige så tar jag inte in väskorna på ett par dygn (i år var det perfekt med 17 minusgrader . Tvättar samtlig tvätt i 60 grader.
  16. 8
    Vägglöss är ganska vanligt i Thailand. Sätt väskan/ryggsäcken på en stol och ha den stängd när du inte använder den. Vid ankomst till Sverige så tar jag inte in väskorna på ett par dygn (i år var det perfekt med 17 minusgrader . Tvättar samtlig tvätt i 60 grader.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar