OK, dagens mest kontroversiella fråga
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    OK, dagens mest kontroversiella fråga

    Har ni snö?
    Just där jag befinner mig nu är det snö (Malmö), men där jag bor, Helsingborg, inte en flinga
  2. 1
    OK, dagens mest kontroversiella fråga Har ni snö?
    Just där jag befinner mig nu är det snö (Malmö), men där jag bor, Helsingborg, inte en flinga
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Vi har snö, ca 10-15 cm. Bor i Karlstad

    Idag är det soligt, men det blåser mycket!
  4. 2
    Vi har snö, ca 10-15 cm. Bor i Karlstad

    Idag är det soligt, men det blåser mycket!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    -14 grader, strålande solsken och inte en snöflinga i luften (dock mycket liggande sedan förra veckan).
  6. 3
    -14 grader, strålande solsken och inte en snöflinga i luften (dock mycket liggande sedan förra veckan).
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Haha, jag ringde till skolan för att förklara att det inte gick att se bilarna tjugo meter längre fram på vägen här så tom alternativet att köra in till Lund och ta tåget upp var kört. Vaaa, sa de, har ni snö?
  8. 4
    Haha, jag ringde till skolan för att förklara att det inte gick att se bilarna tjugo meter längre fram på vägen här så tom alternativet att köra in till Lund och ta tåget upp var kört. Vaaa, sa de, har ni snö?
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #5
    Nog mest för att retas tror jag. Skulle nog gissa att de allra flesta normalbegåvade helsingborgare vet om att det har kommit snö söderöver.
    Jag visste att det skulle komma snö, men inte att det var så illa att man inte kunde köra bil
  10. 5
    Nog mest för att retas tror jag. Skulle nog gissa att de allra flesta normalbegåvade helsingborgare vet om att det har kommit snö söderöver.
    Jag visste att det skulle komma snö, men inte att det var så illa att man inte kunde köra bil
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Ja vi har väl...

    en 40 cm snö och ikväll är det -13.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Ja vi har väl... en 40 cm snö och ikväll är det -13.
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    En hel del

    Kanske 15 cm? Tillräckligt för att det skall bli ett rejält överhäng från taket i alla fall. Knappt 2 mil bort, i Löddeköpinge: Inte en flinga.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    En hel del Kanske 15 cm? Tillräckligt för att det skall bli ett rejält överhäng från taket i alla fall. Knappt 2 mil bort, i Löddeköpinge: Inte en flinga.
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Det var vid Löddeköpinge som sambon vände bilen igår. När vi åkte tåget söderut, så kom det vita strax innan Kävlinge. Men då åkte vi ju lite inåt landet.
    En kollega från Kävlinge gav upp och arbetade hemifrån.
  16. 8
    Det var vid Löddeköpinge som sambon vände bilen igår. När vi åkte tåget söderut, så kom det vita strax innan Kävlinge. Men då åkte vi ju lite inåt landet.
    En kollega från Kävlinge gav upp och arbetade hemifrån.
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Ca 10 cm. Men har varit väldigt kallt, -15 °C imorse.
  18. 9
    Ca 10 cm. Men har varit väldigt kallt, -15 °C imorse.
  19. Medlem sedan
    Nov 1998
    #10
    Det finns en snödjupssida på SMHIs hemsida:
    https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/snodjup
    Det verkar inte vara någon snö mellan Löddeköpinge och Halmstad.
    Men i Lund och österut i Skåne är det väl 10-20 cm. Eftersom det blåser från öster i Skåne, och att snön uppstår genom avdunstning från havet och blåser in över land, så nås väl inte västra Skåne i någon utsträckning.
    Nu bunkar sig snön av vinden här och och där, särskilt som man tagit bort alla snöstaket som fanns runt om stan förr.
  20. 10
    Det finns en snödjupssida på SMHIs hemsida:
    https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/snodjup
    Det verkar inte vara någon snö mellan Löddeköpinge och Halmstad.
    Men i Lund och österut i Skåne är det väl 10-20 cm. Eftersom det blåser från öster i Skåne, och att snön uppstår genom avdunstning från havet och blåser in över land, så nås väl inte västra Skåne i någon utsträckning.
    Nu bunkar sig snön av vinden här och och där, särskilt som man tagit bort alla snöstaket som fanns runt om stan förr.
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #11
    Fast när jag passerade Hallandsås i helgen så var det snö där i varje fall (inte mycket, men det var vitt på marken i varje fall)
  22. 11
    Fast när jag passerade Hallandsås i helgen så var det snö där i varje fall (inte mycket, men det var vitt på marken i varje fall)
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #12
    Kan nu upplysa om delar av den forna gröna delen av vårt rike nu har kontaminerats av vita iskristaller som benämns snö. Dock är det endast ett lätt puder, som man kan ana
  24. 12
    Kan nu upplysa om delar av den forna gröna delen av vårt rike nu har kontaminerats av vita iskristaller som benämns snö. Dock är det endast ett lätt puder, som man kan ana
  25. Medlem sedan
    Nov 1998
    #13
    SMHI gör då vita snedstreck över gröna områden. Puderstreck, kan man anta.
  26. 13
    SMHI gör då vita snedstreck över gröna områden. Puderstreck, kan man anta.
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    Jupp, och kyla..Hade hoppats att våren skulle anlänt nu när vi kom hem från semestern i tisdags men icke
  28. 14
    Jupp, och kyla..Hade hoppats att våren skulle anlänt nu när vi kom hem från semestern i tisdags men icke
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar