Behöver hjälp!
Småbarn
  1. Anonym
    #1

    Behöver hjälp!

    Hej! Ja känner mig kluven. Jag har en dotter på snart 2 år som inte har så jätte bra kontakt med sin pappa. Jag lämnade honom för ett och ett halvt år sen pga att han har ljugit om drogmissbruk. Nu har han visat upp 4 rena drogtester och har då fått träffa sin dotter. Dom första gångerna var jag med. Och nu sist fick han ha henne själv i två timmar. Är det rätt eller fel av mig att låta honom va med henne själv ?
    Vi har gemensam vårdnad så jag kan egentligen inte bestämma allting gällande mitt barn men gör det ändå för att hon inte kan tala för sig själv. Nu har han också börjat fråga om han kan ha henne över en helg längre fram nån gång. Vet inte riktigt vad man ska tillåta när barnet inte känner sin pappa pga att han har varit frånvarande. Behöver någon annans åsikt och förslag.
  2. 1
    Behöver hjälp! Hej! Ja känner mig kluven. Jag har en dotter på snart 2 år som inte har så jätte bra kontakt med sin pappa. Jag lämnade honom för ett och ett halvt år sen pga att han har ljugit om drogmissbruk. Nu har han visat upp 4 rena drogtester och har då fått träffa sin dotter. Dom första gångerna var jag med. Och nu sist fick han ha henne själv i två timmar. Är det rätt eller fel av mig att låta honom va med henne själv ?
    Vi har gemensam vårdnad så jag kan egentligen inte bestämma allting gällande mitt barn men gör det ändå för att hon inte kan tala för sig själv. Nu har han också börjat fråga om han kan ha henne över en helg längre fram nån gång. Vet inte riktigt vad man ska tillåta när barnet inte känner sin pappa pga att han har varit frånvarande. Behöver någon annans åsikt och förslag.
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Ta hjälp av familjerätten med en bra upptrappning av umgänge, barn är olika. Men jag har lite funderingar när det gäller detta. Man lämnar gladeligen över sina barn till far/morföräldrar som inte alltid har haft tätt umgänge med barnbarnen, men är livrädd för att lämna över barnet till pappan.
    Vi har våra barn på dagis under dess vakna tid, men är livrädda att den andra föräldern ska ha barnet några timmar.
    Inte att förringa din oro med tanke på att pappan har den bakgrunden som han har (även om han är ren så har han ändå väldigt nära i tiden en missbruksproblematik), så i ditt fall är det väldigt bra att ha ett umgängesschema med krav, det andra var bara en tanke. Självklart så anser jag att barnet ska kunna känna sig trygg med de personerna som omger barnet, absolut, men det verkar, för många mammor, svårare att lämna över barnet till pappan än till sina föräldrar eller till barnomsorgen, undrar varför.
  4. 2
    Ta hjälp av familjerätten med en bra upptrappning av umgänge, barn är olika. Men jag har lite funderingar när det gäller detta. Man lämnar gladeligen över sina barn till far/morföräldrar som inte alltid har haft tätt umgänge med barnbarnen, men är livrädd för att lämna över barnet till pappan.
    Vi har våra barn på dagis under dess vakna tid, men är livrädda att den andra föräldern ska ha barnet några timmar.
    Inte att förringa din oro med tanke på att pappan har den bakgrunden som han har (även om han är ren så har han ändå väldigt nära i tiden en missbruksproblematik), så i ditt fall är det väldigt bra att ha ett umgängesschema med krav, det andra var bara en tanke. Självklart så anser jag att barnet ska kunna känna sig trygg med de personerna som omger barnet, absolut, men det verkar, för många mammor, svårare att lämna över barnet till pappan än till sina föräldrar eller till barnomsorgen, undrar varför.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar