3 eller 4 barn?
Försöker bli med barn
  1. Anonym
    #1

    3 eller 4 barn?

    Jag och min man har 3 barn födda 13,15 och 17. Jag vill väldigt gärna försöka få ett fjärde, men min man vill inte. Hans argument är att han tror han kommer känna sig otillräcklig och inte kommer kunna vara den närvarande pappan som han vill vara till sina barn. Redan med 3st menar han att det kommer bli svårt, särskilt när alla ev kommer vilja börja med fritidsaktiviteter etc. Kvalitetstiden man kan ägna åt varje barn minskar ju så klart.

    Nu undrar jag hur ni som har 4 barn som är lite större upplever livet? Känner man sig otillräcklig? Vad är nackdelarna med 4 ist för 3 tycker ni?

    Och en viktig fråga är också i vilken utsträckning ni jobbar som har 4 barn. Är ngn av er hemma heltid, deltid eller jobbar båda fulltid och hur får ni då ihop vardagen utan hjälp/med hjälp?

    Vill jätte gärna få en masss input från er!!!
  2. 1
    3 eller 4 barn? Jag och min man har 3 barn födda 13,15 och 17. Jag vill väldigt gärna försöka få ett fjärde, men min man vill inte. Hans argument är att han tror han kommer känna sig otillräcklig och inte kommer kunna vara den närvarande pappan som han vill vara till sina barn. Redan med 3st menar han att det kommer bli svårt, särskilt när alla ev kommer vilja börja med fritidsaktiviteter etc. Kvalitetstiden man kan ägna åt varje barn minskar ju så klart.

    Nu undrar jag hur ni som har 4 barn som är lite större upplever livet? Känner man sig otillräcklig? Vad är nackdelarna med 4 ist för 3 tycker ni?

    Och en viktig fråga är också i vilken utsträckning ni jobbar som har 4 barn. Är ngn av er hemma heltid, deltid eller jobbar båda fulltid och hur får ni då ihop vardagen utan hjälp/med hjälp?

    Vill jätte gärna få en masss input från er!!!
  3. Anonym
    #2
    Vi har 4 barn.
    Märkte ingen större skillnad på 3 el 4 om jag ska va ärlig. Mer än att min kropp tar stryk då första tiden o av alla förlossningar.
    Tycker man vänjer sig med allt.
    Det blir vad man gör det till.
    Men bra om man är överens ju.
    Har valt att vara hemma tills den minsta är 2 år eller mer. Gjorde likadant med de andra. Hat passar bra för oss. Sen jobbar jag 75 o han 100 vanligtvis.
  4. 2
    Vi har 4 barn.
    Märkte ingen större skillnad på 3 el 4 om jag ska va ärlig. Mer än att min kropp tar stryk då första tiden o av alla förlossningar.
    Tycker man vänjer sig med allt.
    Det blir vad man gör det till.
    Men bra om man är överens ju.
    Har valt att vara hemma tills den minsta är 2 år eller mer. Gjorde likadant med de andra. Hat passar bra för oss. Sen jobbar jag 75 o han 100 vanligtvis.
  5. Anonym
    #3
    De större har fritidsaktiviteter både helger o vardagar. Har 2 stora bilar.

    Kom på en skillnad. Fick ju köpa en buss för i kombin kom vi ej plats alla. Köpte en 7sitsig. 😉
  6. 3
    De större har fritidsaktiviteter både helger o vardagar. Har 2 stora bilar.

    Kom på en skillnad. Fick ju köpa en buss för i kombin kom vi ej plats alla. Köpte en 7sitsig. 😉
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar