London
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    London

    När regnet öser ned så sitter jag och bokar upp små roligheter för det här året bla en Londonresa. Tänkte flyga med Ryan air till Stansted. Någon som har koll på hur (o)smidigt det är att ta tåget från flygplatsen till London? Eller vet vad en taxi kan tänkas kosta från Stansted till centrala London? Tar gärna emot era bästa tips på boenden och annat som man inte får missa. Vi blir nog 3 familjer som reser ihop. Barn mellan 10-16. Ingen är idrottsintresserad och flera i sällskapet har aldrig turistat i London. Ös på med era tips tack
  2. 1
    London När regnet öser ned så sitter jag och bokar upp små roligheter för det här året bla en Londonresa. Tänkte flyga med Ryan air till Stansted. Någon som har koll på hur (o)smidigt det är att ta tåget från flygplatsen till London? Eller vet vad en taxi kan tänkas kosta från Stansted till centrala London? Tar gärna emot era bästa tips på boenden och annat som man inte får missa. Vi blir nog 3 familjer som reser ihop. Barn mellan 10-16. Ingen är idrottsintresserad och flera i sällskapet har aldrig turistat i London. Ös på med era tips tack
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Nu var det några år sedan, men det jag minns var att tågresan från Stansted var svindyr, så kolla dessa priser, det behöver alltså inte bli billigare att åka med Ryan air till Stansted än åka med något annat flyg till en flygplats som ligger närmare.

    Madame Tussades är väl givet, kan roa alla åldrar. Tower Bridge var häftigt också, om man är intresserad av teknik.
    Tate Gallery (de har väl kvar sekelskiftskonsten än) är en upplevelse.
    Vid Hyde Park ligger ett naturvetenskapligt museum som var gratis och väl värt ett besök.
    Det finns många turisthotell kring Hyde Park, enkla med traditionell frukost, knäppa duschar och heltäckningsmattor överallt, men ofta prisvärda. Att tipsa är svårt, då det kommer upp nya och gamla försvinner.
  4. 2
    Nu var det några år sedan, men det jag minns var att tågresan från Stansted var svindyr, så kolla dessa priser, det behöver alltså inte bli billigare att åka med Ryan air till Stansted än åka med något annat flyg till en flygplats som ligger närmare.

    Madame Tussades är väl givet, kan roa alla åldrar. Tower Bridge var häftigt också, om man är intresserad av teknik.
    Tate Gallery (de har väl kvar sekelskiftskonsten än) är en upplevelse.
    Vid Hyde Park ligger ett naturvetenskapligt museum som var gratis och väl värt ett besök.
    Det finns många turisthotell kring Hyde Park, enkla med traditionell frukost, knäppa duschar och heltäckningsmattor överallt, men ofta prisvärda. Att tipsa är svårt, då det kommer upp nya och gamla försvinner.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Senast vi var i London förhandsbokade vi en taxi som stod och väntade på oss. Det blev billigare än att ta tåg/buss, eftersom vi var fyra personer.
  6. 3
    Senast vi var i London förhandsbokade vi en taxi som stod och väntade på oss. Det blev billigare än att ta tåg/buss, eftersom vi var fyra personer.
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4
    Det är några år sedan jag var i London, men jag har varit där både med jobbet och med familjen. Med jobbet tror jag vi flög till Stanstead och som du redan fått tips om hade vi förbokas taxi både till och från flyget. Det var värt det i tid och pris.

    Vi bodde med familjen på Novotel Tower bridge. De hade hyfsat stora rum med riktiga sängar för barnen. OCH en riktig frukostbuffé som gjorde att vi kunde stå oss en stund innan någon började bli hungrig.

    Därifrån kunde man både åka buss och tunnelbana dit man ville. Tower bridge brydde vi oss inte om, men Towern och kronjuvelerna kolla vi på. Tänk bara på att det blir låååånga köer framåt eftermiddagen.

    Dottern vill gärna åka igen för att se på Harry Potter Warner Bros studios. Shoppa gör gärna mina barn och äter fish 'n' chips. Vaktparad med vaktavlösning vid Buckingham palace kan vara trevligt.

    Dricka afternoon Tea på ett mysigt ställe, vandra i de stora parkerna.

    Om man vill se en musikal eller teater finns det biljettkontor som säljer "sista-minuten-biljetter" till bra priser.

    Det var lite grann i alla fall.
  8. 4
    Det är några år sedan jag var i London, men jag har varit där både med jobbet och med familjen. Med jobbet tror jag vi flög till Stanstead och som du redan fått tips om hade vi förbokas taxi både till och från flyget. Det var värt det i tid och pris.

    Vi bodde med familjen på Novotel Tower bridge. De hade hyfsat stora rum med riktiga sängar för barnen. OCH en riktig frukostbuffé som gjorde att vi kunde stå oss en stund innan någon började bli hungrig.

    Därifrån kunde man både åka buss och tunnelbana dit man ville. Tower bridge brydde vi oss inte om, men Towern och kronjuvelerna kolla vi på. Tänk bara på att det blir låååånga köer framåt eftermiddagen.

    Dottern vill gärna åka igen för att se på Harry Potter Warner Bros studios. Shoppa gör gärna mina barn och äter fish 'n' chips. Vaktparad med vaktavlösning vid Buckingham palace kan vara trevligt.

    Dricka afternoon Tea på ett mysigt ställe, vandra i de stora parkerna.

    Om man vill se en musikal eller teater finns det biljettkontor som säljer "sista-minuten-biljetter" till bra priser.

    Det var lite grann i alla fall.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    TACK för bra svar!
  10. 5
    TACK för bra svar!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar