Dålig glass?! Orolig person
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2018
    #1

    Dålig glass?! Orolig person

    Hej som ni ser är jag väldigt orolig och behöver hjälp för tydligen är internet inget bra sätt att hitta information på! Jag köpte en styckglass och tog med den hem. Glömde dock att lägga den i frysen och kom på 2 h efter att jag hade köpt den från affären och tänkte äta den för det var ju inte rätt längre och lägga den i kylen.

    Men efter första tuggan märkte jag att den smakade konstig och den hade smält till grädde liknande konsistens fastän den luktade gott, spottade ut direkt, lyckade få i mig väldigt lite och kastade resten. Nu är jag rädd att bli sjuk av den, kan man bli de?? Är det någon som har erfarenheter av sådant?!
  2. 1
    Dålig glass?! Orolig person Hej som ni ser är jag väldigt orolig och behöver hjälp för tydligen är internet inget bra sätt att hitta information på! Jag köpte en styckglass och tog med den hem. Glömde dock att lägga den i frysen och kom på 2 h efter att jag hade köpt den från affären och tänkte äta den för det var ju inte rätt längre och lägga den i kylen.

    Men efter första tuggan märkte jag att den smakade konstig och den hade smält till grädde liknande konsistens fastän den luktade gott, spottade ut direkt, lyckade få i mig väldigt lite och kastade resten. Nu är jag rädd att bli sjuk av den, kan man bli de?? Är det någon som har erfarenheter av sådant?!
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Det är lugnt, att glassen ändrar konsisten och glass som man återfryser brukar smaka lite annorlunda, men inte farligt alls.
    Då hade jag varit sjuk många gånger, för jag vet inte hur många gånger vi har glömt glass ute.
  4. 2
    Det är lugnt, att glassen ändrar konsisten och glass som man återfryser brukar smaka lite annorlunda, men inte farligt alls.
    Då hade jag varit sjuk många gånger, för jag vet inte hur många gånger vi har glömt glass ute.
  5. Medlem sedan
    Apr 2018
    #3
    Citat Ursprungligen postat av Mamma Erik Visa inlägg
    Det är lugnt, att glassen ändrar konsisten och glass som man återfryser brukar smaka lite annorlunda, men inte farligt alls.
    Då hade jag varit sjuk många gånger, för jag vet inte hur många gånger vi har glömt glass ute.
    Tack så mycket för svaret! Har läst flera saker på internet om hur människor blivit sjuka av att återfrysa glass men hade ingen som sade vad som händer om man äter en glass direkt efter att man glömt den ute u ca. 2h😂😩
  6. 3
    Citat Ursprungligen postat av Mamma Erik Visa inlägg
    Det är lugnt, att glassen ändrar konsisten och glass som man återfryser brukar smaka lite annorlunda, men inte farligt alls.
    Då hade jag varit sjuk många gånger, för jag vet inte hur många gånger vi har glömt glass ute.
    Tack så mycket för svaret! Har läst flera saker på internet om hur människor blivit sjuka av att återfrysa glass men hade ingen som sade vad som händer om man äter en glass direkt efter att man glömt den ute u ca. 2h😂😩
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Herregud, nej så fort blir mat inte dålig. man kan ju t ex äta grytor osv som stått ute över natten och man värmer på igen...ingen fara
  8. 4
    Herregud, nej så fort blir mat inte dålig. man kan ju t ex äta grytor osv som stått ute över natten och man värmer på igen...ingen fara
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar