Råd tack
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #1

    Råd tack

    Får jag skriva av mig lite....
    Jag har en bonusdotter som är 24 år och beter sig väldigt konstigt.
    Ingen diagnos men är upp och ner i humöret...äter låg dos Antidepprisiva men jobbar på mycket.(fast det beklagar hon dig över att det är jobbigt)
    Vill gärna framhäva sig själv som duktig och alla vill ha henne på jobbet och hon kan styra kollegorna.
    Det mesta är jobbigt och de flesta människor är det fel på.
    Hon bor i lägenhet i stan med sin pojkvän men hennes betteende mot sin pappa är omoget och egoistiskt.
    Förväntar sig bara pengar...
    Hon ringer aldrig ( förutm när hon vill ha pengar)
    Smsar aldrig heller...
    Dock svarar hon när han smsar eller ringer....
    Men han har dragit ner på det också...han tröttnar på att det bara är han som hör av sig.
    Jag retar mig så på detta....men kan samtidigt tycka det är skönt för ju mindre jag/vi har med henne att göra desto bättre mår jag.
    Hon tar energi...
    Dock tycker min man att det är jobbigt.
    Vad kan han göra undrar han?
    Kan han kräva något av henne?
    Jag ger nog bara fel råd...
  2. 1
    Råd tack Får jag skriva av mig lite....
    Jag har en bonusdotter som är 24 år och beter sig väldigt konstigt.
    Ingen diagnos men är upp och ner i humöret...äter låg dos Antidepprisiva men jobbar på mycket.(fast det beklagar hon dig över att det är jobbigt)
    Vill gärna framhäva sig själv som duktig och alla vill ha henne på jobbet och hon kan styra kollegorna.
    Det mesta är jobbigt och de flesta människor är det fel på.
    Hon bor i lägenhet i stan med sin pojkvän men hennes betteende mot sin pappa är omoget och egoistiskt.
    Förväntar sig bara pengar...
    Hon ringer aldrig ( förutm när hon vill ha pengar)
    Smsar aldrig heller...
    Dock svarar hon när han smsar eller ringer....
    Men han har dragit ner på det också...han tröttnar på att det bara är han som hör av sig.
    Jag retar mig så på detta....men kan samtidigt tycka det är skönt för ju mindre jag/vi har med henne att göra desto bättre mår jag.
    Hon tar energi...
    Dock tycker min man att det är jobbigt.
    Vad kan han göra undrar han?
    Kan han kräva något av henne?
    Jag ger nog bara fel råd...
  3. Medlem sedan
    Jul 2015
    #2
    Det här med bonusbarn som stjäl ens energi vet jag allt om.
    Det är inte lätt att leva nära en människa som påverkar ens liv men som man inte själv har chansen att välja bort eller resonera ordentligt med.
    Jag tänker att det inte är ovanligt när man flyttar hemifrån att man inte har jättemycket kontakt med föräldrarna under några år. Det kan kännas tråkigt men kompisarna och pojkvännen är kanske viktigare nu och så ska det väl varav, tänker jag.

    Men det behöver inte innebära att det är enkelt för det. Kanske måste ni ge henne tid att sakna kontakten med pappan. Låta henne vara, klara sig själv. Om hon jobbar så mycket, har hon inte pengar själv då så det räcker?
  4. 2
    Det här med bonusbarn som stjäl ens energi vet jag allt om.
    Det är inte lätt att leva nära en människa som påverkar ens liv men som man inte själv har chansen att välja bort eller resonera ordentligt med.
    Jag tänker att det inte är ovanligt när man flyttar hemifrån att man inte har jättemycket kontakt med föräldrarna under några år. Det kan kännas tråkigt men kompisarna och pojkvännen är kanske viktigare nu och så ska det väl varav, tänker jag.

    Men det behöver inte innebära att det är enkelt för det. Kanske måste ni ge henne tid att sakna kontakten med pappan. Låta henne vara, klara sig själv. Om hon jobbar så mycket, har hon inte pengar själv då så det räcker?
  5. Anonym
    #3
    Det är nog mest hos mig problematiken ligger....min man grubblar inte så mycket.
    Jag blir sur och irriterad när hon kommer på tal.
    Tror det är någon slags svartsjuka jag känner...och fråga mig inte varför 😐
    Vill helst inte att hon finns....tar all min energi och kan förstöra mitt glada humör
  6. 3
    Det är nog mest hos mig problematiken ligger....min man grubblar inte så mycket.
    Jag blir sur och irriterad när hon kommer på tal.
    Tror det är någon slags svartsjuka jag känner...och fråga mig inte varför 😐
    Vill helst inte att hon finns....tar all min energi och kan förstöra mitt glada humör
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar