hur ofta använder ni kjol eller klänning
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2012
    #1

    hur ofta använder ni kjol eller klänning

    hur ofta använder ni klänning eller kjol?
    beskriv gärna mer om er klädstil
  2. 1
    hur ofta använder ni kjol eller klänning hur ofta använder ni klänning eller kjol?
    beskriv gärna mer om er klädstil
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Höst, vinter, vår
    När man ska vara uppklädd, representativ på arbetet.
    Sommar, ofta hemma varma dagar, aldrig på arbetet skulle jag nog säga.
    Min klädstil, jeans och topp trivs jag bäst i, har några sk kostymbyxor, men är inte så bekväm med dessa.
  4. 2
    Höst, vinter, vår
    När man ska vara uppklädd, representativ på arbetet.
    Sommar, ofta hemma varma dagar, aldrig på arbetet skulle jag nog säga.
    Min klädstil, jeans och topp trivs jag bäst i, har några sk kostymbyxor, men är inte så bekväm med dessa.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Inte alls, faktiskt

    Jag antar att jag inte riktigt har hängt med i kraven på en modern man, jag är nog gammaldags helt enkelt...

    Jag brukar gå omkring i ljus skjorta, kortärmad när det är plusgrader, och mörkblå chinos.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Inte alls, faktiskt Jag antar att jag inte riktigt har hängt med i kraven på en modern man, jag är nog gammaldags helt enkelt...

    Jag brukar gå omkring i ljus skjorta, kortärmad när det är plusgrader, och mörkblå chinos.
  7. Medlem sedan
    Mar 2017
    #4

    Så gott som alltid.

    Jag har aldrig trivts i långbyxor - ser det (på en kvinna) som ett renodlat fritidsplagg, som i vissa fall passar bättre än kjol av praktiska skäl. T.ex. till häst, till sjöss eller till skogs.

    Angående klädstil, så är detta inte något jag ägnar mycket tankar åt. Men jag har hamnat i en klädstil som inte så många har, helt omedvetet, de senaste åren: kjolar, oftast vida och vadlånga, i kombination med mjuka bomulls-t-shirts, collegetröjor och hoodies. Det är bekvämt! Hoppade till lite när jag såg filmen "I am the pretty thing that lives in the house", för där var det en kvinna som var klädd PRECIS som jag när jag såg filmen!
    It's what you know that sets you apart
  8. 4
    Så gott som alltid. Jag har aldrig trivts i långbyxor - ser det (på en kvinna) som ett renodlat fritidsplagg, som i vissa fall passar bättre än kjol av praktiska skäl. T.ex. till häst, till sjöss eller till skogs.

    Angående klädstil, så är detta inte något jag ägnar mycket tankar åt. Men jag har hamnat i en klädstil som inte så många har, helt omedvetet, de senaste åren: kjolar, oftast vida och vadlånga, i kombination med mjuka bomulls-t-shirts, collegetröjor och hoodies. Det är bekvämt! Hoppade till lite när jag såg filmen "I am the pretty thing that lives in the house", för där var det en kvinna som var klädd PRECIS som jag när jag såg filmen!
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5
    Jag går nog mer i byxor än kjol, men jag har kjol/klänning ofta. Det som ibland hindrar är väl om det regnar.

    Min klädstil är så varierad beroende på humör att den är svår att beskriva. MEN den är inte för slapp då vi jag jobbar på ett "kontor" och vi har ofta kunder på besök. Men det är inte heller knytblus och högklackat.

    Jag gillar att klä upp mig lite extra för fest och liknande.
  10. 5
    Jag går nog mer i byxor än kjol, men jag har kjol/klänning ofta. Det som ibland hindrar är väl om det regnar.

    Min klädstil är så varierad beroende på humör att den är svår att beskriva. MEN den är inte för slapp då vi jag jobbar på ett "kontor" och vi har ofta kunder på besök. Men det är inte heller knytblus och högklackat.

    Jag gillar att klä upp mig lite extra för fest och liknande.
  11. Medlem sedan
    Mar 2017
    #6
    Citat Ursprungligen postat av Nea i Karlstad Visa inlägg
    Jag går nog mer i byxor än kjol, men jag har kjol/klänning ofta. Det som ibland hindrar är väl om det regnar.

    Min klädstil är så varierad beroende på humör att den är svår att beskriva. MEN den är inte för slapp då vi jag jobbar på ett "kontor" och vi har ofta kunder på besök. Men det är inte heller knytblus och högklackat.

    Jag gillar att klä upp mig lite extra för fest och liknande.
    Ja, regnet kan ju skvätta upp under kjolen, när det studsar mot marken!
    It's what you know that sets you apart
  12. 6
    Citat Ursprungligen postat av Nea i Karlstad Visa inlägg
    Jag går nog mer i byxor än kjol, men jag har kjol/klänning ofta. Det som ibland hindrar är väl om det regnar.

    Min klädstil är så varierad beroende på humör att den är svår att beskriva. MEN den är inte för slapp då vi jag jobbar på ett "kontor" och vi har ofta kunder på besök. Men det är inte heller knytblus och högklackat.

    Jag gillar att klä upp mig lite extra för fest och liknande.
    Ja, regnet kan ju skvätta upp under kjolen, när det studsar mot marken!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Ett par gånger i veckan brukar det bli. Just idag är det en beige "jeanskjol" som gäller. Vintertid blir det väldigt ofta klänning, knähöga stövlar och kavaj. Jag jobbar på bank, så klädkoden är ju inte jätteuppklädd, men ändå "representativ" och då känns klänning ofta som ett bra alternativ.
  14. 7
    Ett par gånger i veckan brukar det bli. Just idag är det en beige "jeanskjol" som gäller. Vintertid blir det väldigt ofta klänning, knähöga stövlar och kavaj. Jag jobbar på bank, så klädkoden är ju inte jätteuppklädd, men ändå "representativ" och då känns klänning ofta som ett bra alternativ.
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Kjol skulle vara väldigt opraktiskt för mig i jobbet. Men den största orsaken är att jag inte trivs med kjol. Känner mig begränsad och framför allt, det skulle bli väldigt dyrt med nylonstrumpor .
  16. 8
    Kjol skulle vara väldigt opraktiskt för mig i jobbet. Men den största orsaken är att jag inte trivs med kjol. Känner mig begränsad och framför allt, det skulle bli väldigt dyrt med nylonstrumpor .
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Idag hade jag en gammal jeanskjol inköpt på hm runt 2003. Annars bär jag sällan kjol eller klänning även om jag syr såna till mig själv med jämna mellanrum.

    Vad finns att säga om min klädstil!?
    Enkelt och praktiskt
    Sportigt
    Gillar starka färger och undviker pasteller
    Bär sällan mönstrat eller plagg med mycket tryck
    När jag syr plagg till mig själv väljer jag ofta mönstrat dock, gärna retrotyger eller retroinspirerade,
    Bär aldrig smycken
  18. 9
    Idag hade jag en gammal jeanskjol inköpt på hm runt 2003. Annars bär jag sällan kjol eller klänning även om jag syr såna till mig själv med jämna mellanrum.

    Vad finns att säga om min klädstil!?
    Enkelt och praktiskt
    Sportigt
    Gillar starka färger och undviker pasteller
    Bär sällan mönstrat eller plagg med mycket tryck
    När jag syr plagg till mig själv väljer jag ofta mönstrat dock, gärna retrotyger eller retroinspirerade,
    Bär aldrig smycken
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10
    Till fest och på sommaren när det är varmt. Nästan aldrig på jobbet, tycker det är opraktiskt med kjol/klänning. Dessutom tycker jag det är fult att ha skyddsskor till kjol/klänning. Ska jag vara uppklädd på jobbet har jag fina byxor.
  20. 10
    Till fest och på sommaren när det är varmt. Nästan aldrig på jobbet, tycker det är opraktiskt med kjol/klänning. Dessutom tycker jag det är fult att ha skyddsskor till kjol/klänning. Ska jag vara uppklädd på jobbet har jag fina byxor.
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11
    Min klädstil:
    Jeans och tröja och sneakers.
    Oftast enfärgat.
  22. 11
    Min klädstil:
    Jeans och tröja och sneakers.
    Oftast enfärgat.
  23. Medlem sedan
    Feb 2000
    #12
    Det är väl snarare så att jag cyklar till jobbet och det är besvärligt med kjol under regnbyxor...
  24. 12
    Det är väl snarare så att jag cyklar till jobbet och det är besvärligt med kjol under regnbyxor...
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Jag är periodare. Ibland lever jag nästan i klänning, ibland har jag det bara på fest. Kjol har jag sällan.

    Senast jag hade klänning var i lördags, då hade jag en svart knappt vadlång v-ringad kläning med vita pickar.

    Min klädstil? Tja, jag använder mina tränings-tights flitigt. Till det t ex stor t-shirt eller längre linne + top utanpå. Och på fötterna är det främst jympaskor som gäller, främst av hälsoskäl. Ska jag beblanda mig mer med folk och åker in till stan blir det oftast i stället jeans eller jeggings på benen, kanske en skjorta i stället för tishan.

    Just nu har jag vinröd pyjamaströja och vita och svarta shorts men jag har liksom inte lämnat hemmet Jag försöker komma på kvällens klädsel, det är rock-gig på G.
  26. 13
    Jag är periodare. Ibland lever jag nästan i klänning, ibland har jag det bara på fest. Kjol har jag sällan.

    Senast jag hade klänning var i lördags, då hade jag en svart knappt vadlång v-ringad kläning med vita pickar.

    Min klädstil? Tja, jag använder mina tränings-tights flitigt. Till det t ex stor t-shirt eller längre linne + top utanpå. Och på fötterna är det främst jympaskor som gäller, främst av hälsoskäl. Ska jag beblanda mig mer med folk och åker in till stan blir det oftast i stället jeans eller jeggings på benen, kanske en skjorta i stället för tishan.

    Just nu har jag vinröd pyjamaströja och vita och svarta shorts men jag har liksom inte lämnat hemmet Jag försöker komma på kvällens klädsel, det är rock-gig på G.
  27. Medlem sedan
    Mar 2017
    #14
    Det finns dock även bomullsleggins. Som både är bekvämare och håller längre än nylonstrumpbyxor!
    It's what you know that sets you apart
  28. 14
    Det finns dock även bomullsleggins. Som både är bekvämare och håller längre än nylonstrumpbyxor!
  29. Medlem sedan
    Mar 2017
    #15
    "leggings", inte "leggins"
    It's what you know that sets you apart
  30. 15
    "leggings", inte "leggins"
  31. Medlem sedan
    Feb 2012
    #16
    Citat Ursprungligen postat av Väldigt ny medlem Visa inlägg
    "leggings", inte "leggins"
    i stort sätt allltid
  32. 16
    Citat Ursprungligen postat av Väldigt ny medlem Visa inlägg
    "leggings", inte "leggins"
    i stort sätt allltid
  33. Medlem sedan
    Nov 1998
    #17
    hur ofta använder ni klänning eller kjol?
    - hade en kilt förr, men använder inte numera. Det är väldigt blåsigt i Lund, så den blåste upp hela tiden. Hemskt pinsamt, särskilt om man inte hade kalsonger undertill.
    beskriv gärna mer om er klädstil
    - använder så lite kläder som möjligt med tanke på alla slavarbetare som producerar kläder numera och allt tvättande som krävs. Om jag ska vara fin, har jag några fula kavajer och dito slipsar.
  34. 17
    hur ofta använder ni klänning eller kjol?
    - hade en kilt förr, men använder inte numera. Det är väldigt blåsigt i Lund, så den blåste upp hela tiden. Hemskt pinsamt, särskilt om man inte hade kalsonger undertill.
    beskriv gärna mer om er klädstil
    - använder så lite kläder som möjligt med tanke på alla slavarbetare som producerar kläder numera och allt tvättande som krävs. Om jag ska vara fin, har jag några fula kavajer och dito slipsar.
  35. Medlem sedan
    Apr 2001
    #18
    Rätt ofta.
    Jag har kläder efter väder och sammanhang. Syr ganska mycket själv, har lite svårt för den sunkiga klädindustrin.
  36. 18
    Rätt ofta.
    Jag har kläder efter väder och sammanhang. Syr ganska mycket själv, har lite svårt för den sunkiga klädindustrin.
  37. Medlem sedan
    Sep 2003
    #19
    Jag är oftast klädd i klänning eller kjol. Min klädstil är ganska enkel , praktisk och enfärgad, mest svart och grått. Vintertid har jag tjocka strumpbyxor, aldrig leggings (tycker inte att det är snyggt) Eftersom jag är ganska frusen och värkig så har jag ofta sjal eller scarfs och de är ibland färgglada men oftast inte.
  38. 19
    Jag är oftast klädd i klänning eller kjol. Min klädstil är ganska enkel , praktisk och enfärgad, mest svart och grått. Vintertid har jag tjocka strumpbyxor, aldrig leggings (tycker inte att det är snyggt) Eftersom jag är ganska frusen och värkig så har jag ofta sjal eller scarfs och de är ibland färgglada men oftast inte.
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20

    Mina svar

    Jag använder aldrig klänning, jag tror jag äger en. Kjol har jag ibland, lång kjol för jag är kort. Oftast har jag tunika. Det gillar jag bättre.
    Annars till vardags har jag jeans och tshirt/topp.
  40. 20
    Mina svar Jag använder aldrig klänning, jag tror jag äger en. Kjol har jag ibland, lång kjol för jag är kort. Oftast har jag tunika. Det gillar jag bättre.
    Annars till vardags har jag jeans och tshirt/topp.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar