Nu är det långhelg och enkät
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Nu är det långhelg och enkät

    Långhelg för vissa av oss i varje fall. Ett strålande sommarväder, första getingen har stressat mig. Nu har den förlupne sonen kommit ner till sydligare nejder och får njuta av försommarvärmen.

    Liten enkät då

    Helgens planer
    Vädret hos er
    Favoritkläder på jobbet
    Favoritkläder hemma
    Favoritkläder när ni ska vara fina

    Mina egna svar
    Jag ska rå om sonen, gå på en crawlkurs och bjuda mamsen på lunch
    Här är det högsommarvärme, fläktar lite
    På jobbet är det jeans och en topp som gäller
    Hemma är det jeans och en topp när det är kallt, men under varma dagar på sommaren så trivs jag bäst med en sval klänning
    När jag ska vara fin, då blir det klänning eller kjol (lite roligare då, eftersom det inte är vardagsklädsel hemma)
  2. 1
    Nu är det långhelg och enkät Långhelg för vissa av oss i varje fall. Ett strålande sommarväder, första getingen har stressat mig. Nu har den förlupne sonen kommit ner till sydligare nejder och får njuta av försommarvärmen.

    Liten enkät då

    Helgens planer
    Vädret hos er
    Favoritkläder på jobbet
    Favoritkläder hemma
    Favoritkläder när ni ska vara fina

    Mina egna svar
    Jag ska rå om sonen, gå på en crawlkurs och bjuda mamsen på lunch
    Här är det högsommarvärme, fläktar lite
    På jobbet är det jeans och en topp som gäller
    Hemma är det jeans och en topp när det är kallt, men under varma dagar på sommaren så trivs jag bäst med en sval klänning
    När jag ska vara fin, då blir det klänning eller kjol (lite roligare då, eftersom det inte är vardagsklädsel hemma)
  3. Medlem sedan
    Mar 2017
    #2
    "Helgens planer
    Vädret hos er
    Favoritkläder på jobbet
    Favoritkläder hemma
    Favoritkläder när ni ska vara fina"


    Jag ska på MENSA-konvent med min familj. Ska bli kul, vi är (i lite olika konstellationer) anmälda till olika aktiviteter, som bröllop (som åskådare!), föreläsningar om ubåtar och samhällsskydd, foxtrotkurs, ostprovning, akvarellmålning m.m. samt allmänt mingel.


    Soligt och fint, men nu när jag var ute sent på kvällen utan jacka var det kyligt.


    Bekvämt: vid och vadlång kjol, finare t-shirt eller collegetröja i bomull


    Samma som ovan, alternativt nattlinne eller hemmaklänning + bomullsleggings eller mysbyxor.


    Beror ju på klädkod (det är viktigt!), men i vilket fall som helst en vadlång eller hellång klänning. Materialet beror på klädkoden: är det gala/högtidsdräkt som gäller så ska det vara ett skimrande tyg, typ siden eller sammet.
    It's what you know that sets you apart
  4. 2
    "Helgens planer
    Vädret hos er
    Favoritkläder på jobbet
    Favoritkläder hemma
    Favoritkläder när ni ska vara fina"


    Jag ska på MENSA-konvent med min familj. Ska bli kul, vi är (i lite olika konstellationer) anmälda till olika aktiviteter, som bröllop (som åskådare!), föreläsningar om ubåtar och samhällsskydd, foxtrotkurs, ostprovning, akvarellmålning m.m. samt allmänt mingel.


    Soligt och fint, men nu när jag var ute sent på kvällen utan jacka var det kyligt.


    Bekvämt: vid och vadlång kjol, finare t-shirt eller collegetröja i bomull


    Samma som ovan, alternativt nattlinne eller hemmaklänning + bomullsleggings eller mysbyxor.


    Beror ju på klädkod (det är viktigt!), men i vilket fall som helst en vadlång eller hellång klänning. Materialet beror på klädkoden: är det gala/högtidsdräkt som gäller så ska det vara ett skimrande tyg, typ siden eller sammet.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3
    Enkätsvar från Karlstad

    Helgens planer
    - ledig torsdag som nog blir mest trädgårdsarbete och troligtvis avslutas med en körkonsert i domkyrkan, jobb fredag och kompisbesök (hos oss) på kvällen, ledig fredag och lördag med lite blandat. Kanske träning, ute i trädgården, träffa andra kompisar vi åker till, men de bor en bit bort så det tar ca 1,5 timme enkel resa.

    Vädret hos er
    - sol och varmt, lite blåsigt. Jag hoppas att det inte blir så mycket regn när jag ska stå vid grillen i morgon kväll...

    Favoritkläder på jobbet
    - Blandat, men snyggare än mjukis

    Favoritkläder hemma
    - ungefär som på jobbet, men lite "enklare"

    Favoritkläder när ni ska vara fina
    - kjol eller klänning

    Jag har gärna kläder med färg på. Svarta byxor/kjol, men då mycket färg upptill t ex.
  6. 3
    Enkätsvar från Karlstad

    Helgens planer
    - ledig torsdag som nog blir mest trädgårdsarbete och troligtvis avslutas med en körkonsert i domkyrkan, jobb fredag och kompisbesök (hos oss) på kvällen, ledig fredag och lördag med lite blandat. Kanske träning, ute i trädgården, träffa andra kompisar vi åker till, men de bor en bit bort så det tar ca 1,5 timme enkel resa.

    Vädret hos er
    - sol och varmt, lite blåsigt. Jag hoppas att det inte blir så mycket regn när jag ska stå vid grillen i morgon kväll...

    Favoritkläder på jobbet
    - Blandat, men snyggare än mjukis

    Favoritkläder hemma
    - ungefär som på jobbet, men lite "enklare"

    Favoritkläder när ni ska vara fina
    - kjol eller klänning

    Jag har gärna kläder med färg på. Svarta byxor/kjol, men då mycket färg upptill t ex.
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    Åh här jobbas det. Har ganska mycket att göra då jag byter jobb om några veckor ( inga mer resor ti llMalmö!) Så kag jobbar fast det är helg.
    Vi har strålande sol
    Snyggt vardagsklädd som i kjol o blus oftast.
    Pyjamas kanske
    Finkläder oftast snygg klänning.

    Trevlig helg
  8. 4
    Åh här jobbas det. Har ganska mycket att göra då jag byter jobb om några veckor ( inga mer resor ti llMalmö!) Så kag jobbar fast det är helg.
    Vi har strålande sol
    Snyggt vardagsklädd som i kjol o blus oftast.
    Pyjamas kanske
    Finkläder oftast snygg klänning.

    Trevlig helg
  9. Medlem sedan
    Mar 2018
    #5
    "J'ai choisi ma robe dans le premier magasin que j'ai visité et auquel je ne m'attendais pas. J'ai toujours su que je voulais une robe ajustée en dentelle. Ā la fin, ma robe a été faite sur mesure en utilisant une combinaison de deux styles que j'ai essayé et aimé les pičces de chacun. On a alors ordonné ā la dentelle supplémentaire de faire le style d'épaule que j'ai demandé moi-męme.


    Il était important pour Kate que son pčre et son beau-pčre aient des rôles spéciaux le jour męme, Son beau-pčre l'accompagnait dans le Land Rover avant que son pčre Pete ne la conduise dans les couloirs de l'église aux sons envoûtants de 'Songbird' d'Eva Cassidy. Soyez sûr de regarder dehors pour les belles petites extrémités de banc de brins de lavande et d'orge, attachés avec de la paille.


    Le service était une cérémonie traditionnelle de l'Église d'Angleterre, mais comme Adam est catholique robes de soirée pas chere pour un mariage, ils ont demandé au pčre Bill Watson d'assister et de fournir une bénédiction catholique.


    Entre eux, Kate et Adam ont beaucoup de neveux et de ničces, et étaient vraiment désireux de les inclure dans la journée, Harry Hillman et Alfie et Frankie Turner ont lu 'The Owl & The Pussycat' d'Edward Lear pendant le service, ce qui a dû ętre merveilleux ā entendre, Leur autre lecture était 'Colossians Chapter 3 Verses 12-17' lu par la belle-soeur de Kate, Rachel.
  10. 5
    "J'ai choisi ma robe dans le premier magasin que j'ai visité et auquel je ne m'attendais pas. J'ai toujours su que je voulais une robe ajustée en dentelle. Ā la fin, ma robe a été faite sur mesure en utilisant une combinaison de deux styles que j'ai essayé et aimé les pičces de chacun. On a alors ordonné ā la dentelle supplémentaire de faire le style d'épaule que j'ai demandé moi-męme.


    Il était important pour Kate que son pčre et son beau-pčre aient des rôles spéciaux le jour męme, Son beau-pčre l'accompagnait dans le Land Rover avant que son pčre Pete ne la conduise dans les couloirs de l'église aux sons envoûtants de 'Songbird' d'Eva Cassidy. Soyez sûr de regarder dehors pour les belles petites extrémités de banc de brins de lavande et d'orge, attachés avec de la paille.


    Le service était une cérémonie traditionnelle de l'Église d'Angleterre, mais comme Adam est catholique robes de soirée pas chere pour un mariage, ils ont demandé au pčre Bill Watson d'assister et de fournir une bénédiction catholique.


    Entre eux, Kate et Adam ont beaucoup de neveux et de ničces, et étaient vraiment désireux de les inclure dans la journée, Harry Hillman et Alfie et Frankie Turner ont lu 'The Owl & The Pussycat' d'Edward Lear pendant le service, ce qui a dû ętre merveilleux ā entendre, Leur autre lecture était 'Colossians Chapter 3 Verses 12-17' lu par la belle-soeur de Kate, Rachel.
  11. Medlem sedan
    Mar 2018
    #6
    "J'ai choisi ma robe dans le premier magasin que j'ai visité et auquel je ne m'attendais pas. J'ai toujours su que je voulais une robe ajustée en dentelle. Ā la fin, ma robe a été faite sur mesure en utilisant une combinaison de deux styles que j'ai essayé et aimé les pičces de chacun. On a alors ordonné ā la dentelle supplémentaire de faire le style d'épaule que j'ai demandé moi-męme.


    Il était important pour Kate que son pčre et son beau-pčre aient des rôles spéciaux le jour męme, Son beau-pčre l'accompagnait dans le Land Rover avant que son pčre Pete ne la conduise dans les couloirs de l'église aux sons envoûtants de 'Songbird' d'Eva Cassidy. Soyez sûr de regarder dehors pour les belles petites extrémités de banc de brins de lavande et d'orge, attachés avec de la paille.


    Le service était une cérémonie traditionnelle de l'Église d'Angleterre, mais comme Adam est catholique robes de soirée pas chere pour un mariage, ils ont demandé au pčre Bill Watson d'assister et de fournir une bénédiction catholique.


    Entre eux, Kate et Adam ont beaucoup de neveux et de ničces, et étaient vraiment désireux de les inclure dans la journée, Harry Hillman et Alfie et Frankie Turner ont lu 'The Owl & The Pussycat' d'Edward Lear pendant le service, ce qui a dû ętre merveilleux ā entendre, Leur autre lecture était 'Colossians Chapter 3 Verses 12-17' lu par la belle-soeur de Kate, Rachel.
  12. 6
    "J'ai choisi ma robe dans le premier magasin que j'ai visité et auquel je ne m'attendais pas. J'ai toujours su que je voulais une robe ajustée en dentelle. Ā la fin, ma robe a été faite sur mesure en utilisant une combinaison de deux styles que j'ai essayé et aimé les pičces de chacun. On a alors ordonné ā la dentelle supplémentaire de faire le style d'épaule que j'ai demandé moi-męme.


    Il était important pour Kate que son pčre et son beau-pčre aient des rôles spéciaux le jour męme, Son beau-pčre l'accompagnait dans le Land Rover avant que son pčre Pete ne la conduise dans les couloirs de l'église aux sons envoûtants de 'Songbird' d'Eva Cassidy. Soyez sûr de regarder dehors pour les belles petites extrémités de banc de brins de lavande et d'orge, attachés avec de la paille.


    Le service était une cérémonie traditionnelle de l'Église d'Angleterre, mais comme Adam est catholique robes de soirée pas chere pour un mariage, ils ont demandé au pčre Bill Watson d'assister et de fournir une bénédiction catholique.


    Entre eux, Kate et Adam ont beaucoup de neveux et de ničces, et étaient vraiment désireux de les inclure dans la journée, Harry Hillman et Alfie et Frankie Turner ont lu 'The Owl & The Pussycat' d'Edward Lear pendant le service, ce qui a dû ętre merveilleux ā entendre, Leur autre lecture était 'Colossians Chapter 3 Verses 12-17' lu par la belle-soeur de Kate, Rachel.
  13. Medlem sedan
    Nov 1998
    #7
    Helgens planer
    - Gräsklippning, aspbekämpning, dammsugning
    Har varit på konstrunda i Halland och besökt Mjellby konstmuseum med specialutställningen Bauhaus Situationiste. Det var en guidad tour där, där jag pratade (nästan) lika mycket som guiden, eftersom jag träffat de flesta av döingarna som guiden pratade om.

    Vädret hos er
    - Åskade och blixtrade. Varmt. Mulet idag, fredag.

    Favoritkläder på jobbet
    - Jeans och tröja
    Favoritkläder hemma
    - Inga
    Favoritkläder när ni ska vara fina
    - Jeans och kavaj med vit skjorta och någon ful slips - har en massa fula slipsar.
  14. 7
    Helgens planer
    - Gräsklippning, aspbekämpning, dammsugning
    Har varit på konstrunda i Halland och besökt Mjellby konstmuseum med specialutställningen Bauhaus Situationiste. Det var en guidad tour där, där jag pratade (nästan) lika mycket som guiden, eftersom jag träffat de flesta av döingarna som guiden pratade om.

    Vädret hos er
    - Åskade och blixtrade. Varmt. Mulet idag, fredag.

    Favoritkläder på jobbet
    - Jeans och tröja
    Favoritkläder hemma
    - Inga
    Favoritkläder när ni ska vara fina
    - Jeans och kavaj med vit skjorta och någon ful slips - har en massa fula slipsar.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Helgens planer
    Traditionell picknick med sonens klass. Föräldrarna fick storstryk i brännboll.
    Trädgårdsflummande i dag, eurovisionfest i morgon, ännu mer trädgårdsflum på söndag. Då har en fantastisk plantskola öppet för allmänheten så vi blir nog där ett tag.

    Vädret hos er
    Jättefint men hunden gillar inte värmen.

    Favoritkläder på jobbet
    Praktiskt, inte för urringat.

    Favoritkläder hemma
    Klänning och tajts

    Favoritkläder när ni ska vara fina
    Beror på sammanhanget
  16. 8
    Helgens planer
    Traditionell picknick med sonens klass. Föräldrarna fick storstryk i brännboll.
    Trädgårdsflummande i dag, eurovisionfest i morgon, ännu mer trädgårdsflum på söndag. Då har en fantastisk plantskola öppet för allmänheten så vi blir nog där ett tag.

    Vädret hos er
    Jättefint men hunden gillar inte värmen.

    Favoritkläder på jobbet
    Praktiskt, inte för urringat.

    Favoritkläder hemma
    Klänning och tajts

    Favoritkläder när ni ska vara fina
    Beror på sammanhanget
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Helgens planer är trädgårdsarbete. Mannen har varit ledig i två dagar och har släpat hem en massa jord, växter och fröer som nu ska planteras/sås. Vi ska fixa till i uterummet också då 16-åringen ska ha hem kompisar på Eurovisionkväll/poolparty senare idag.

    Vädret hos oss är soligt och nästan vindstilla. Inte så varmt som tidigare i veckan, men helt ok.

    Favoritkläder på jobbet: Där är inget val, det är landstingspyjamas som gäller.

    Favoritkläder hemma: Eftersom jag byter om till arbetskläder varenda dag och sedan tillbaka till mina vanliga kläder när jag ska gå hem så byter jag sällan om igen när jag kommer hem. Så mina vanliga kläder blir det hemma. Har just nu en jeanskjol som jag sytt av ett par gamla för stora jeans som mitt favoritplagg.
    Favoritkläder när ni ska vara fina: Snygg kjol och blus eller en finare klänning. Har även ett par fina kostymbyxor som jag använder när det passar.
  18. 9
    Helgens planer är trädgårdsarbete. Mannen har varit ledig i två dagar och har släpat hem en massa jord, växter och fröer som nu ska planteras/sås. Vi ska fixa till i uterummet också då 16-åringen ska ha hem kompisar på Eurovisionkväll/poolparty senare idag.

    Vädret hos oss är soligt och nästan vindstilla. Inte så varmt som tidigare i veckan, men helt ok.

    Favoritkläder på jobbet: Där är inget val, det är landstingspyjamas som gäller.

    Favoritkläder hemma: Eftersom jag byter om till arbetskläder varenda dag och sedan tillbaka till mina vanliga kläder när jag ska gå hem så byter jag sällan om igen när jag kommer hem. Så mina vanliga kläder blir det hemma. Har just nu en jeanskjol som jag sytt av ett par gamla för stora jeans som mitt favoritplagg.
    Favoritkläder när ni ska vara fina: Snygg kjol och blus eller en finare klänning. Har även ett par fina kostymbyxor som jag använder när det passar.
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10
    Helgens planer: Är på sommarstället.
    Vädret: Var varmt i torsdags, härligt. Igår och idag har det varit svalare, men ska visst bli varmare imorgon.
    Favoritkläder på jobbet: Jeans och tröja, ibland blus/skjorta.
    Favorit kläder hemma: Jeans och tröja.
    Favorit kläder när jag ska vara fin: Klänning
  20. 10
    Helgens planer: Är på sommarstället.
    Vädret: Var varmt i torsdags, härligt. Igår och idag har det varit svalare, men ska visst bli varmare imorgon.
    Favoritkläder på jobbet: Jeans och tröja, ibland blus/skjorta.
    Favorit kläder hemma: Jeans och tröja.
    Favorit kläder när jag ska vara fin: Klänning
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11
    Helgens planer
    - inte mycket, flyta runt mest.
    Vädret hos er
    - vädret har varit kanon men nu har det varit regnigt och kvavt som tusan.
    Favoritkläder på jobbet
    - Inga speciella. Har vanliga kläder samt varselväst över.
    Favoritkläder hemma
    - mjukiskläder
    Favoritkläder när ni ska vara fina
    - dåligt med det, har inga direkta finkläder.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 11
    Helgens planer
    - inte mycket, flyta runt mest.
    Vädret hos er
    - vädret har varit kanon men nu har det varit regnigt och kvavt som tusan.
    Favoritkläder på jobbet
    - Inga speciella. Har vanliga kläder samt varselväst över.
    Favoritkläder hemma
    - mjukiskläder
    Favoritkläder när ni ska vara fina
    - dåligt med det, har inga direkta finkläder.
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Helgens planer var att ta mig igenom ett klubbmästerskap i bowling med livet i behåll, det gjorde jag. Övriga "långhelgen" har mest bestått av vila.

    Vädret hos mig just nu är hett. Sol, svag vind, typ 24-25 grader i skuggan och olidligt i solen trots "besprutning" med vatten då och då och solhatt.

    Favoritkläder på jobbet berodde lite på dagens huvudsakliga arbetsuppgifter, men gällde det vanligt barngruppsarbete så föredrog jag typ jeggings och en enkel top eller tröja.

    Hemma klär jag mig ofta som ovan också, men också ofta i t ex träningstights och stor-t-shirt. Just nu dock tunna sladdriga shorts och linne med smala axelband, solhatt och en vit tröja hängande över den för att skugga ansiktet.

    När jag ska vara fin? Tja det beror på tillfälle. På konfirmation, student o s v gärna klänning. Helst v-ringad. På fest med kompisarna t ex snygga jeans och top med tryck. På konsert? T ex tights med tryck, svarta short eller blå jeansskjorts samt top med tryck.
  24. 12
    Helgens planer var att ta mig igenom ett klubbmästerskap i bowling med livet i behåll, det gjorde jag. Övriga "långhelgen" har mest bestått av vila.

    Vädret hos mig just nu är hett. Sol, svag vind, typ 24-25 grader i skuggan och olidligt i solen trots "besprutning" med vatten då och då och solhatt.

    Favoritkläder på jobbet berodde lite på dagens huvudsakliga arbetsuppgifter, men gällde det vanligt barngruppsarbete så föredrog jag typ jeggings och en enkel top eller tröja.

    Hemma klär jag mig ofta som ovan också, men också ofta i t ex träningstights och stor-t-shirt. Just nu dock tunna sladdriga shorts och linne med smala axelband, solhatt och en vit tröja hängande över den för att skugga ansiktet.

    När jag ska vara fin? Tja det beror på tillfälle. På konfirmation, student o s v gärna klänning. Helst v-ringad. På fest med kompisarna t ex snygga jeans och top med tryck. På konsert? T ex tights med tryck, svarta short eller blå jeansskjorts samt top med tryck.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar