Äntligen synar man metoo...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Äntligen synar man metoo...

    och inse att en del drev en egen hatisk agenda. Sjukt att det kan bli såhär 2018.
    Som jag tidigare påpekat/debatterat så var detta i många fall absurt.

    https://www.aftonbladet.se/kultur/a/6n0gGe/storsta-overgreppet-i-svensk-presshistoria
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  2. 1
    Äntligen synar man metoo... och inse att en del drev en egen hatisk agenda. Sjukt att det kan bli såhär 2018.
    Som jag tidigare påpekat/debatterat så var detta i många fall absurt.

    https://www.aftonbladet.se/kultur/a/6n0gGe/storsta-overgreppet-i-svensk-presshistoria
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Som vanligt alltså...

    Skadan är ju redan skedd. #metoo började som en protest mot diverse skitstövlar, vilka givetvis existerar, men nog tyckte jag åtminstone att den rätt snabbt urartade till en allmän häxjakt på män. Att man långt i efterhand börjar nysta i det och eventuellt konstaterar att media begick övergrepp får aldrig samma genomslag som den första, upprörande, nyheten.

    Det påminner mig f.ö. om Caremaaffären som väckte indignerade känslor på många håll i media och som långt senare kunde dementeras som "fake news" långt innan det begreppet ens var myntat. Dementin väckte dock ingen större uppmärksamhet...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Som vanligt alltså... Skadan är ju redan skedd. #metoo började som en protest mot diverse skitstövlar, vilka givetvis existerar, men nog tyckte jag åtminstone att den rätt snabbt urartade till en allmän häxjakt på män. Att man långt i efterhand börjar nysta i det och eventuellt konstaterar att media begick övergrepp får aldrig samma genomslag som den första, upprörande, nyheten.

    Det påminner mig f.ö. om Caremaaffären som väckte indignerade känslor på många håll i media och som långt senare kunde dementeras som "fake news" långt innan det begreppet ens var myntat. Dementin väckte dock ingen större uppmärksamhet...
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    tyvärr så var det flera som förstörde en, i mina ögon, en viktig fråga. Och även förstört andras liv.
    Men nu får vi se vad Pressens Opionsnämnd tar för beslut och vad som händer med åtalet om förtal.
  6. 3
    tyvärr så var det flera som förstörde en, i mina ögon, en viktig fråga. Och även förstört andras liv.
    Men nu får vi se vad Pressens Opionsnämnd tar för beslut och vad som händer med åtalet om förtal.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar