Årest sommarvärdar är klara
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Årest sommarvärdar är klara

    Är det några som ni ser fram mot att lyssna på
    https://www.expressen.se/noje/nu-pre...sommarpratare/

    Jag spetsar in mig på Mark, älskar hans dialekt och hans funderingar
    Markoolio kan nog bli rätt underhållande
    Max Tegmark, fysikprofessorn ska jag försöka lyssna på
    Petra Medhe, jag gillar henne skarpt

    Resten kan nog bli bra och spännande, men det är de fyra jag ser fram mot mest att lyssna på
  2. 1
    Årest sommarvärdar är klara Är det några som ni ser fram mot att lyssna på
    https://www.expressen.se/noje/nu-pre...sommarpratare/

    Jag spetsar in mig på Mark, älskar hans dialekt och hans funderingar
    Markoolio kan nog bli rätt underhållande
    Max Tegmark, fysikprofessorn ska jag försöka lyssna på
    Petra Medhe, jag gillar henne skarpt

    Resten kan nog bli bra och spännande, men det är de fyra jag ser fram mot mest att lyssna på
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Tja, det gamla vanliga

    Mest journalister och kulturarbetare, som vanligt. Det är synd att de inte kan ha litet mer blandning på de medverkande, det gör programmet allt mindre intressant i längden.

    Jag lyssnar oftast inte på "Sommar" numera men skulle kunna tänka mig att höra vad t.ex. Sara Danius och Arne Ljungkvist har att säga.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Tja, det gamla vanliga Mest journalister och kulturarbetare, som vanligt. Det är synd att de inte kan ha litet mer blandning på de medverkande, det gör programmet allt mindre intressant i längden.

    Jag lyssnar oftast inte på "Sommar" numera men skulle kunna tänka mig att höra vad t.ex. Sara Danius och Arne Ljungkvist har att säga.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Jag kommer även lyssna på Stefan, Ebbas pappa tror det kommer bli intressant men även jobbigt att lyssna på.
  6. 3
    Jag kommer även lyssna på Stefan, Ebbas pappa tror det kommer bli intressant men även jobbigt att lyssna på.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Jag tycker ofta att jag blir överraskad av de "anonyma" namnen, så jag brukar lyssna på så många jag hinner med. Ett trevligt inslag i sommarradion.
  8. 4
    Jag tycker ofta att jag blir överraskad av de "anonyma" namnen, så jag brukar lyssna på så många jag hinner med. Ett trevligt inslag i sommarradion.
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5
    Kent Wisti känns ju rätt given och Sara Danius förstås. Sen får vi se, ett av de bästa jag hörde var när David Batra pratade om allt annat än det man trodde att han skulle ta upp. Jag gillar att bli överraskad.
  10. 5
    Kent Wisti känns ju rätt given och Sara Danius förstås. Sen får vi se, ett av de bästa jag hörde var när David Batra pratade om allt annat än det man trodde att han skulle ta upp. Jag gillar att bli överraskad.
  11. Medlem sedan
    Mar 2017
    #6
    Brukar inte lyssna på detta, men ibland har jag lyssnat på en inspelning i efterhand, på nätet, när jag har hört mycket gott om den.


    Det som står ut i listan i år, är väl att de gett utrymme åt två tidigare okända personer, som pratar om sina döda barn (i det ena fallet var "barnet" dessutom 30 år gammalt och hade en egen partner och ett eget liv).


    Jag vet inte om jag gillar det riktigt. Det känns som att dessa personer - och då menar jag i synnerhet Fru Wall - tar chansen att själv få uppmärksamhet genom sitt barns tragiska död. Hon är ju överallt nu: dansk TV, svensk TV, danska tidningar, svenska tidningar...


    Ett par andra exempel på detta är Englas mamma, Pigge Werkelin och Emma Jangestig. (Den sistnämndas pojkvän, som hittade de tre svårt skadade, har dock aldrig någonsin varken gått ut med sitt namn eller bild eller gett en intervju, och det är ju honom man respekterar.)


    Och detta behöver inte Public Service ställa upp på, tycker jag - det räcker väl att kvälls- och skvallerpressen gör det..?
    It's what you know that sets you apart
  12. 6
    Brukar inte lyssna på detta, men ibland har jag lyssnat på en inspelning i efterhand, på nätet, när jag har hört mycket gott om den.


    Det som står ut i listan i år, är väl att de gett utrymme åt två tidigare okända personer, som pratar om sina döda barn (i det ena fallet var "barnet" dessutom 30 år gammalt och hade en egen partner och ett eget liv).


    Jag vet inte om jag gillar det riktigt. Det känns som att dessa personer - och då menar jag i synnerhet Fru Wall - tar chansen att själv få uppmärksamhet genom sitt barns tragiska död. Hon är ju överallt nu: dansk TV, svensk TV, danska tidningar, svenska tidningar...


    Ett par andra exempel på detta är Englas mamma, Pigge Werkelin och Emma Jangestig. (Den sistnämndas pojkvän, som hittade de tre svårt skadade, har dock aldrig någonsin varken gått ut med sitt namn eller bild eller gett en intervju, och det är ju honom man respekterar.)


    Och detta behöver inte Public Service ställa upp på, tycker jag - det räcker väl att kvälls- och skvallerpressen gör det..?
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Tror jag kommer att lyssna på Ingrid Wall p g a Kims koppling till min hemstad, Mark Levengood för att han är behaglig att lyssna på och Mikkey Dee p g a ... tja, hårdrock, hallå! I övrigt lär det bara bli små snuttar om radion råkar vara på där jag är, jag orkar inte lyssna sammanhängande och aktivt liksom så länge.
  14. 7
    Tror jag kommer att lyssna på Ingrid Wall p g a Kims koppling till min hemstad, Mark Levengood för att han är behaglig att lyssna på och Mikkey Dee p g a ... tja, hårdrock, hallå! I övrigt lär det bara bli små snuttar om radion råkar vara på där jag är, jag orkar inte lyssna sammanhängande och aktivt liksom så länge.
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Ja precis, håller faktiskt med....

    om detta att med att folk ska få uppmärksamhet och mediautrymme för sina döda barn. Har reflekterat över det med. Märkligt också att man vill hamna i rampljuset för det. Sök en psykolog istället kan jag känna.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Ja precis, håller faktiskt med.... om detta att med att folk ska få uppmärksamhet och mediautrymme för sina döda barn. Har reflekterat över det med. Märkligt också att man vill hamna i rampljuset för det. Sök en psykolog istället kan jag känna.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Partipartiska SR är väldigt dåliga....

    på att mixa vilka som ska få tala. Man återspeglar inte mångfalden i landet. Så tyvärr är det inte så många intressanta eftersom man redan innan kan läsa av vilken agenda de ska ha.
    Jag kan lyssna någon enstaka gång men alltid i efterhand.

    Hon Sara ska jag kanske lyssna på men det blir väl bara ett spy gala över alla dumma män som sitter och trycker ner alla stakars kvinnor som aldrig får komma till tals. Jag hoppas dock jag får fel för jag är trött på alla som ska få utrymme i media och som får sitta och kräkas över andra.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Partipartiska SR är väldigt dåliga.... på att mixa vilka som ska få tala. Man återspeglar inte mångfalden i landet. Så tyvärr är det inte så många intressanta eftersom man redan innan kan läsa av vilken agenda de ska ha.
    Jag kan lyssna någon enstaka gång men alltid i efterhand.

    Hon Sara ska jag kanske lyssna på men det blir väl bara ett spy gala över alla dumma män som sitter och trycker ner alla stakars kvinnor som aldrig får komma till tals. Jag hoppas dock jag får fel för jag är trött på alla som ska få utrymme i media och som får sitta och kräkas över andra.
  19. Medlem sedan
    Mar 2017
    #10
    Ja, det finns ju t.ex. en mycket stor grupp av (huvudsakligen) manliga industriarbetare, hantverkare, byggnadsarbetare, jord- och skogsbruksarbetare, gruvarbetare o.s.v o.s.v. vars arbete nästan alla andra lever av på något sätt. Som aldrig får komma till tals någonstans. Men dessa "glömmer" feministerna alltid...
    It's what you know that sets you apart
  20. 10
    Ja, det finns ju t.ex. en mycket stor grupp av (huvudsakligen) manliga industriarbetare, hantverkare, byggnadsarbetare, jord- och skogsbruksarbetare, gruvarbetare o.s.v o.s.v. vars arbete nästan alla andra lever av på något sätt. Som aldrig får komma till tals någonstans. Men dessa "glömmer" feministerna alltid...
  21. Medlem sedan
    Mar 2017
    #11
    I fallet I. Wall finns det dessutom inte ens en jota upplysningsverksamhet att skylla på. Jag kan förstå det mer, om föräldern passar på att varna för riskerna med det som ledde till att barnet dog, så att andra kanske kan lära sig något av det. Men det gör ju inte I. Wall; tvärtom hänger hon ut alla på sin Facebook som har skrivit något om att Kim var oförsiktig. Mamman fortsätter att trumma ut att kvinnor SKA kunna sätta sig ensamma med främmande män - men då går det ju så här (ja inte precis med alla dom hemska detljerna då, eller med dödlig utgång alltid) i en viss procent av fallen... Skulle respektera henne mer, om hon t.ex. skulle driva en kampanj mot ensamarbete för kvinnor i arbetslivet.
    It's what you know that sets you apart
  22. 11
    I fallet I. Wall finns det dessutom inte ens en jota upplysningsverksamhet att skylla på. Jag kan förstå det mer, om föräldern passar på att varna för riskerna med det som ledde till att barnet dog, så att andra kanske kan lära sig något av det. Men det gör ju inte I. Wall; tvärtom hänger hon ut alla på sin Facebook som har skrivit något om att Kim var oförsiktig. Mamman fortsätter att trumma ut att kvinnor SKA kunna sätta sig ensamma med främmande män - men då går det ju så här (ja inte precis med alla dom hemska detljerna då, eller med dödlig utgång alltid) i en viss procent av fallen... Skulle respektera henne mer, om hon t.ex. skulle driva en kampanj mot ensamarbete för kvinnor i arbetslivet.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Ja i fallet...

    Wall hänger jag inte med. Hon var en dussinjournalist men nu görs det ena programmet efter det andra där man försöker helgonförklara henne om och om igen. Mycket märkligt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Ja i fallet... Wall hänger jag inte med. Hon var en dussinjournalist men nu görs det ena programmet efter det andra där man försöker helgonförklara henne om och om igen. Mycket märkligt.
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Feministerna ja....

    de ska ha mångfald men i mångfalden ingår inte gruppen män. Feminister är som SD och det de anklagar andra för det gör de precis lika mycket själva.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Feministerna ja.... de ska ha mångfald men i mångfalden ingår inte gruppen män. Feminister är som SD och det de anklagar andra för det gör de precis lika mycket själva.
  27. Medlem sedan
    Mar 2017
    #14
    Hon skrev nästan bara naiva reseskildringar och feministtrams, kryddat med perverst sex... Därmed inte sagt att hennes slut inte blev alldeles förfärligt! ...men det hade det varit även om det hade varit en jämnårig kvinna med värk i axlar och rygg efter ett dussin års arbete i äldrevården, som Madsen lyckats lura med sig...
    It's what you know that sets you apart
  28. 14
    Hon skrev nästan bara naiva reseskildringar och feministtrams, kryddat med perverst sex... Därmed inte sagt att hennes slut inte blev alldeles förfärligt! ...men det hade det varit även om det hade varit en jämnårig kvinna med värk i axlar och rygg efter ett dussin års arbete i äldrevården, som Madsen lyckats lura med sig...
  29. Medlem sedan
    Mar 2017
    #15
    I alla fall inte normala, heterosexuella män som arbetar med att konstruera eller tillverka något som behövs...
    It's what you know that sets you apart
  30. 15
    I alla fall inte normala, heterosexuella män som arbetar med att konstruera eller tillverka något som behövs...
  31. Medlem sedan
    Nov 1998
    #16
    Ja, vi får väl ta hit en massa kineser m fl som får komma till tals här, eftersom industrikapitalet har outsourcat det mesta till Kina m fl länder.
  32. 16
    Ja, vi får väl ta hit en massa kineser m fl som får komma till tals här, eftersom industrikapitalet har outsourcat det mesta till Kina m fl länder.
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Det där var väl mest fördomsfullt. Den feminism som förs fram genom Fi (om det är den du menar) är inte något som utesluter män i sin mångfald. Däremot inkluderar den jämställda människor.
  34. 17
    Det där var väl mest fördomsfullt. Den feminism som förs fram genom Fi (om det är den du menar) är inte något som utesluter män i sin mångfald. Däremot inkluderar den jämställda människor.
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Ojo fis...

    Partiprogram är grovt sexistskt. Inte ens deras partiledning är jämställd. Man talar om att könet inte har någon betydelse, ändå är könet det enda man tjatar om. Man bygger upp en bild av att kvinnor bara offer och förlorare i en otäck mansdominerad världen i Sverige.

    All form av feminism är av ondo, bygger bara kvinnligt maktövertagande inget annat.

    Dessutom vill jag inte påstå att ordet feminism precis låter som ett jämställt eller jämlikt namn. Det sätter det kvinnliga före. Humanism är i så fall ett ord som klingar långt bättre.

    Tyvärr försöker vår vänstervridna media banka in oss hur elaka män är om och om igen i allehanda reportage.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  36. 18
    Ojo fis... Partiprogram är grovt sexistskt. Inte ens deras partiledning är jämställd. Man talar om att könet inte har någon betydelse, ändå är könet det enda man tjatar om. Man bygger upp en bild av att kvinnor bara offer och förlorare i en otäck mansdominerad världen i Sverige.

    All form av feminism är av ondo, bygger bara kvinnligt maktövertagande inget annat.

    Dessutom vill jag inte påstå att ordet feminism precis låter som ett jämställt eller jämlikt namn. Det sätter det kvinnliga före. Humanism är i så fall ett ord som klingar långt bättre.

    Tyvärr försöker vår vänstervridna media banka in oss hur elaka män är om och om igen i allehanda reportage.
  37. cahouligan
    #19
    Oj, lite full eller :-D :-D

    Eller bara lite upprörd kanske :-)
  38. 19
    Oj, lite full eller :-D :-D

    Eller bara lite upprörd kanske :-)
  39. Medlem sedan
    Nov 1998
    #20
    Jag känner Gudrun sen hon var med i Marxist-leninistiska kampförbundet (MLK) i Lund. Där fanns f ö många elaka män, t ex Göran Skytte, numera verksam i pingstkyrkan. De tvingade ju henne att gå med i MLK, enligt henne själv.

    Jag har försökt få henne att se till att byta namn från Feministiskt Initiativ till exempelvis Jämställdhetspartiet, och ändra programmet därefter, liksom att bygga upp partiet efter jämställdhetsprinciper. Det borde ju inte vara ett initiativ i evighet, och det blir knappast några valframgångar med Fi. Åtminstone skulle ett Jämställdsparti kunna få lite större framgångar. Men icke. Hon vill väl hellre Av-Schy-Män.
  40. 20
    Jag känner Gudrun sen hon var med i Marxist-leninistiska kampförbundet (MLK) i Lund. Där fanns f ö många elaka män, t ex Göran Skytte, numera verksam i pingstkyrkan. De tvingade ju henne att gå med i MLK, enligt henne själv.

    Jag har försökt få henne att se till att byta namn från Feministiskt Initiativ till exempelvis Jämställdhetspartiet, och ändra programmet därefter, liksom att bygga upp partiet efter jämställdhetsprinciper. Det borde ju inte vara ett initiativ i evighet, och det blir knappast några valframgångar med Fi. Åtminstone skulle ett Jämställdsparti kunna få lite större framgångar. Men icke. Hon vill väl hellre Av-Schy-Män.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar