Vad äter ni, mer än sill, vid midsommar?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Vad äter ni, mer än sill, vid midsommar?

    Sill och nypotatis med jordgubbar till efterrätt är ju standard vid midsommar. Vad bjuder ni på mer än det eller ni kanske nöjer er med det?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Vad äter ni, mer än sill, vid midsommar? Sill och nypotatis med jordgubbar till efterrätt är ju standard vid midsommar. Vad bjuder ni på mer än det eller ni kanske nöjer er med det?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Nu är det bara jag och sambon, så i år blir det nog en sillunch och till kvällen en god köttbit.
    Jag kommer nog köpa lite kallrökt lax.

    Midsommarmat har nog varit för mig sill, ägg, potatis. Är vi hos svärfar, så har de ofta även serverats gös i någon form. Köttbullar och prinskorv har också stått på bordet. Till kvällen har det varit grillat i olika former (vi brukar ta med oss det vi vill grilla själv, knytkalas för tillbehöret).
  4. 2
    Nu är det bara jag och sambon, så i år blir det nog en sillunch och till kvällen en god köttbit.
    Jag kommer nog köpa lite kallrökt lax.

    Midsommarmat har nog varit för mig sill, ägg, potatis. Är vi hos svärfar, så har de ofta även serverats gös i någon form. Köttbullar och prinskorv har också stått på bordet. Till kvällen har det varit grillat i olika former (vi brukar ta med oss det vi vill grilla själv, knytkalas för tillbehöret).
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Jadu vi äter knappt det ens....

    det är ju bara jag och hustrun så det blir väl inte så hårresande mat. Båda avskyr ju matlagning.
    Misstänker att vi handlar i morgon och grillar nåt framåt eftermiddagen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Jadu vi äter knappt det ens.... det är ju bara jag och hustrun så det blir väl inte så hårresande mat. Båda avskyr ju matlagning.
    Misstänker att vi handlar i morgon och grillar nåt framåt eftermiddagen.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Inte en enda sill äter jag. Jag är ju vegetarian. Jag kommer att äta tofuröra, färskpotatis och gräslök som första måltid. Övrigt folk kommer däremot ha tillgång till även sill, gräddfil, kokta ägghalvor, kavring och ost, köttbullar och prinskorv. Så ser det ut i princip varje år, i år i form av knytis så jag/vi står bara för en del.

    Senare på kvällen idag grillas det, det kommer bl a finnas vegetarisk färsburgare, grillad majskolv, plockgrönsaker, potatis och diverse såser. Samt en del grillat kött för de som äter det. Knytis här med, och grill-delen är vanlig när vi firar med sådana som inte äter så mycket sill å sånt.

    Jordgubbarna kommer såklart också
  8. 4
    Inte en enda sill äter jag. Jag är ju vegetarian. Jag kommer att äta tofuröra, färskpotatis och gräslök som första måltid. Övrigt folk kommer däremot ha tillgång till även sill, gräddfil, kokta ägghalvor, kavring och ost, köttbullar och prinskorv. Så ser det ut i princip varje år, i år i form av knytis så jag/vi står bara för en del.

    Senare på kvällen idag grillas det, det kommer bl a finnas vegetarisk färsburgare, grillad majskolv, plockgrönsaker, potatis och diverse såser. Samt en del grillat kött för de som äter det. Knytis här med, och grill-delen är vanlig när vi firar med sådana som inte äter så mycket sill å sånt.

    Jordgubbarna kommer såklart också
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    Vanligvis då vi är från en stor matlagningsglad familj; allt! Kantarellomelett. Potatisbakelser med nubberöra. Små köttbullar, förskpotatissallad. Räkröra i rökt lax ( som rulltårta) mm mm oxå lite utlänska inslag som nudelsallad, parmasnittar o dyl. ( ingifta släktingar som gör

    I år böt vi dock ut sverige mot Medelhavet då vi befinner oss i italien i tre veckor.
  10. 5
    Vanligvis då vi är från en stor matlagningsglad familj; allt! Kantarellomelett. Potatisbakelser med nubberöra. Små köttbullar, förskpotatissallad. Räkröra i rökt lax ( som rulltårta) mm mm oxå lite utlänska inslag som nudelsallad, parmasnittar o dyl. ( ingifta släktingar som gör

    I år böt vi dock ut sverige mot Medelhavet då vi befinner oss i italien i tre veckor.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Vi åt sill och potatis och sallad. Köttbullar till de som inte åt sill.
  12. 6
    Vi åt sill och potatis och sallad. Köttbullar till de som inte åt sill.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar