Jag flög till jobbet idag
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Jag flög till jobbet idag

    Det kändes så efter det jag hämta min cykel från service igår. Helt plötsligt så går det snabbt, men OK, lagret fram var skevt så framhjulet gick mot handbromsen hela tiden. Jag har rätt höjd på sadeln och sedan diverse småjusteringar.
    Så idag tog det 20 minuter till arbetet, till skillnad från tidigare 30 minuter och snitthastigheten var som det ska vara 20 km/h (mot tidigare 13 km/h)
  2. 1
    Jag flög till jobbet idag Det kändes så efter det jag hämta min cykel från service igår. Helt plötsligt så går det snabbt, men OK, lagret fram var skevt så framhjulet gick mot handbromsen hela tiden. Jag har rätt höjd på sadeln och sedan diverse småjusteringar.
    Så idag tog det 20 minuter till arbetet, till skillnad från tidigare 30 minuter och snitthastigheten var som det ska vara 20 km/h (mot tidigare 13 km/h)
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Det låter härligt! Oftast sker ju sådana fel gradvis så man märker inget förrän det helt "plötsligt" är väldigt fel.

    Jag cyklar också till jobbet. Idag var det klänning utan ärmar och INGEN kofta på.
  4. 2
    Det låter härligt! Oftast sker ju sådana fel gradvis så man märker inget förrän det helt "plötsligt" är väldigt fel.

    Jag cyklar också till jobbet. Idag var det klänning utan ärmar och INGEN kofta på.
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    Ingen klänning, men jackan låg i cykelkorgen. Jag köpte cykeln av en kollega, men nu i våras när jag började cykla igen, så upplevde jag att det gick så trögt och långsamt, tom min gamla femtiotalscykel var snabbare, men så fick jag smygpunka och hade ett vingligt framhjul, då föreslog de en service (eftersom jag inte servat den innan). Det behövdes tydligen
  6. 3
    Ingen klänning, men jackan låg i cykelkorgen. Jag köpte cykeln av en kollega, men nu i våras när jag började cykla igen, så upplevde jag att det gick så trögt och långsamt, tom min gamla femtiotalscykel var snabbare, men så fick jag smygpunka och hade ett vingligt framhjul, då föreslog de en service (eftersom jag inte servat den innan). Det behövdes tydligen
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Vilken besvikelse

    Jag som såg framför mig att du hade fått limousinservice via helikopter!
    Nåja, skönt att cykeln blev som ny i alla fall.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Vilken besvikelse Jag som såg framför mig att du hade fått limousinservice via helikopter!
    Nåja, skönt att cykeln blev som ny i alla fall.
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #5


    Det skulle vara något, funderar bara var helikoptern skulle kunna landa.
  10. 5


    Det skulle vara något, funderar bara var helikoptern skulle kunna landa.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar