Hej på er!
Behöver lite tips och råd ang min dotter på 6 år som i fredags fick en suprakondylär humerusfraktur, hon är endast bedöms av en allmänortoped, och ska till veckan få träffa en barnortoped som ska bedöma om det räcker med 4 veckor med gips eller om det krävs operation. Nu till min fråga, tror ni jag har rätt till att få vara hemma med henne dom här 4 veckorna hon har gips? Alltså att läkaren skriver läkarintyg till försäkringskassan. Hon är hel gipsad på hö arm, hon kan knappt klä sig själv och hon får inte utöva nån vidare fysisk aktivitet, är dessutom på hö arm och hon är högerhänt. Enligt min bedömning är det helt oaktuellt med fritids.
ni undrar säkert varför jag inte redan frågat alla dessa frågor till sjukvården men detta hände under helgen och den läkaren ville att ortopeden som är expert isf ska skriva sjukintyg m.m till veckan. Jag är bara så orolig dom ska neka mig tillfällig föräldrapenning och hon ska behöva vara på fritids? Någon som varit i samma situation och kan lugna en mammas oro?