Vad ska ni rösta på? - Sidan 3
Politik
  1. Medlem sedan
    Mar 2017
    #41
    Citat Ursprungligen postat av Christopher Visa inlägg
    När Sverige blev elektrifierat är inte relevant i sammanhanget, såvida vi inte vill återgå till 1920-talets levnadsstandard. Det kan vi förstås göra, men det kommer inte att påverka planeten. Även då eldade vi f.ö. en hel del kol så vi får nog gå längre tillbaka än så.

    Det är möjligt att problemet med effektbalansen går att lösa i framtiden. Jag räknade upp ett antal alternativ tidigare på tänkbara lösningar. Idag har vi dock ingen lösning och det är därför (mp):s energipolitik inte fungerar. Jag noterar en klar brist på alternativ från mina motdebattörer här. Modern kärnkraft är definitivt ett huvudalternativ om man vill prioritera klimatet. Att vara rädd för strålningen men inte vara rädd för en global uppvärmning är helt enkelt inte rationellt.
    Den delen av mp:s energipolitik som avser ren energibesparing funkar ju. Trampcyklarna, den närproducerade maten, flygskatten, bensinskatten, den allmänt anspråkslösare livsstilen och det.

    Men som sagt: mp har annat i sin politik som gör dom till ett av landets skadligaste partier, vid sidan av V och Fi och delar av S och C. Så jag vet inte riktigt varför jag sitter här och försvarar dem...
    It's what you know that sets you apart
  2. 41
    Citat Ursprungligen postat av Christopher Visa inlägg
    När Sverige blev elektrifierat är inte relevant i sammanhanget, såvida vi inte vill återgå till 1920-talets levnadsstandard. Det kan vi förstås göra, men det kommer inte att påverka planeten. Även då eldade vi f.ö. en hel del kol så vi får nog gå längre tillbaka än så.

    Det är möjligt att problemet med effektbalansen går att lösa i framtiden. Jag räknade upp ett antal alternativ tidigare på tänkbara lösningar. Idag har vi dock ingen lösning och det är därför (mp):s energipolitik inte fungerar. Jag noterar en klar brist på alternativ från mina motdebattörer här. Modern kärnkraft är definitivt ett huvudalternativ om man vill prioritera klimatet. Att vara rädd för strålningen men inte vara rädd för en global uppvärmning är helt enkelt inte rationellt.
    Den delen av mp:s energipolitik som avser ren energibesparing funkar ju. Trampcyklarna, den närproducerade maten, flygskatten, bensinskatten, den allmänt anspråkslösare livsstilen och det.

    Men som sagt: mp har annat i sin politik som gör dom till ett av landets skadligaste partier, vid sidan av V och Fi och delar av S och C. Så jag vet inte riktigt varför jag sitter här och försvarar dem...
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #42

    Plakatpolitik

    Det du räknar upp gör ingen reell skillnad alls. Man skrapar litet på ytan, slår sig för bröstet och påstår att man räddar klimatet. Meningslöst vad gäller klimatet, men några röster ger det säkert.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 42
    Plakatpolitik Det du räknar upp gör ingen reell skillnad alls. Man skrapar litet på ytan, slår sig för bröstet och påstår att man räddar klimatet. Meningslöst vad gäller klimatet, men några röster ger det säkert.
  5. Medlem sedan
    Dec 2023
    #43
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar