Tillbaka i ekorrhjulet då
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Tillbaka i ekorrhjulet då

    Hur har sommaren varit för er då?

    Har ni lidit eller njutit av värmen?
    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    Många bad?
    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?
    Många besök eller lugnt och stilla?
    Upplevelser som ni vill dela med er av?

    Jag har nog både njutit och lidit av värmen, min plan att springa minst varannan dag gick inte så bra, då värmen var för hög och jag inte är en morgonspringare, utan föredrar göra det på eftermiddagen.
    Men det har varit skönt, dock har mina blommor slukat vatten (vattnat med vattenkanna och endast blommor i krukor)
    Inga problem med grillförbudet, hemma så får vi endast använda elgrill, som vi inte ens har hunnit investera i och i stugan så var det inte ens aktuellt innan grillförbudet, för det var så torrt.
    Badat har jag gjort, simmat en del i havet för att få tryggheten och vanan med att simma i öppet vatten.
    Varit ledig nu under fyra veckor
    En del besök, sambons söner har varit här och även hans bröder, så det har varit trevligt
    Inga speciella upplevelser, det skulle vara månförmörkelsen och nästan närkontakt med ett fartyg med en full befälhavare på (OK 600-700 meter bort då)
    Träffat en del gamla barndomsvänner (som jag känt i ungefär 45 år)
  2. 1
    Tillbaka i ekorrhjulet då Hur har sommaren varit för er då?

    Har ni lidit eller njutit av värmen?
    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    Många bad?
    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?
    Många besök eller lugnt och stilla?
    Upplevelser som ni vill dela med er av?

    Jag har nog både njutit och lidit av värmen, min plan att springa minst varannan dag gick inte så bra, då värmen var för hög och jag inte är en morgonspringare, utan föredrar göra det på eftermiddagen.
    Men det har varit skönt, dock har mina blommor slukat vatten (vattnat med vattenkanna och endast blommor i krukor)
    Inga problem med grillförbudet, hemma så får vi endast använda elgrill, som vi inte ens har hunnit investera i och i stugan så var det inte ens aktuellt innan grillförbudet, för det var så torrt.
    Badat har jag gjort, simmat en del i havet för att få tryggheten och vanan med att simma i öppet vatten.
    Varit ledig nu under fyra veckor
    En del besök, sambons söner har varit här och även hans bröder, så det har varit trevligt
    Inga speciella upplevelser, det skulle vara månförmörkelsen och nästan närkontakt med ett fartyg med en full befälhavare på (OK 600-700 meter bort då)
    Träffat en del gamla barndomsvänner (som jag känt i ungefär 45 år)
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Hur har sommaren varit för er då? Jättebra sommar!

    Har ni lidit eller njutit av värmen? Njutit
    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under? Vi klarar oss bra utan att grilla.
    Många bad? Ca 3 per dag. Har varir varmt I havet och bara enstaka maneter.
    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden? Har varit ledig I 4 veckor.
    Många besök eller lugnt och stilla? En del besök.
    Upplevelser som ni vill dela med er av? Paddlade kajak en gang, jättefint!
  4. 2
    Hur har sommaren varit för er då? Jättebra sommar!

    Har ni lidit eller njutit av värmen? Njutit
    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under? Vi klarar oss bra utan att grilla.
    Många bad? Ca 3 per dag. Har varir varmt I havet och bara enstaka maneter.
    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden? Har varit ledig I 4 veckor.
    Många besök eller lugnt och stilla? En del besök.
    Upplevelser som ni vill dela med er av? Paddlade kajak en gang, jättefint!
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Lidit av värmen. Njutit av alla svalkande bad. Det finns nån fördel med att inte kunna jobba, hade jag gjort det hade jag inte själv kunnat styra var jag befann mig.

    Grillförbudet innebar inga problem. Hade vi stugcampat hade det blivit mer påtagligt, hemma har vi ju full tillgång till vanlig spis och ugn men det har vi inte haft när vi bott på camping, men givetvis hade vi respekterat det.

    Många bad? Japp. Poolen har använts i princip dagligen, ofta många gånger, och havet har det badats i en hel del med.

    Inte arbetat, försökt intala mig att jag haft semester men det har jag inte heller ...

    Mycket lugnt och stilla, men även umgänge med familj och vänner. Inga övernattande gäster dock.

    Upplevelser jag vill dela med mig av? Hmm, kanske att jag efter flera år till slut har kunnat cykla! Jag har blivit med elcykel.
  6. 3
    Lidit av värmen. Njutit av alla svalkande bad. Det finns nån fördel med att inte kunna jobba, hade jag gjort det hade jag inte själv kunnat styra var jag befann mig.

    Grillförbudet innebar inga problem. Hade vi stugcampat hade det blivit mer påtagligt, hemma har vi ju full tillgång till vanlig spis och ugn men det har vi inte haft när vi bott på camping, men givetvis hade vi respekterat det.

    Många bad? Japp. Poolen har använts i princip dagligen, ofta många gånger, och havet har det badats i en hel del med.

    Inte arbetat, försökt intala mig att jag haft semester men det har jag inte heller ...

    Mycket lugnt och stilla, men även umgänge med familj och vänner. Inga övernattande gäster dock.

    Upplevelser jag vill dela med mig av? Hmm, kanske att jag efter flera år till slut har kunnat cykla! Jag har blivit med elcykel.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Det var den semestern det...

    * Har ni lidit eller njutit av värmen?
    Svurit över det &¤#"¤vädret och gömt mig i källaren för att stå ut.

    * Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    Grillar inte så det var helt odramatiskt.

    * Många bad?
    Jag är ingen badare heller...

    * Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?
    Var ledig i juli.

    * Många besök eller lugnt och stilla?
    Mest lugnt. FÖR lugnt, då man knappt kunde vara ute i hettan.

    * Upplevelser som ni vill dela med er av?
    Friden i att vandra på en bergssida i Österrike, det är upplevelser som jag får leva på till nästa sommar!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Det var den semestern det... * Har ni lidit eller njutit av värmen?
    Svurit över det &¤#"¤vädret och gömt mig i källaren för att stå ut.

    * Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    Grillar inte så det var helt odramatiskt.

    * Många bad?
    Jag är ingen badare heller...

    * Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?
    Var ledig i juli.

    * Många besök eller lugnt och stilla?
    Mest lugnt. FÖR lugnt, då man knappt kunde vara ute i hettan.

    * Upplevelser som ni vill dela med er av?
    Friden i att vandra på en bergssida i Österrike, det är upplevelser som jag får leva på till nästa sommar!
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Hur har sommaren varit för er då?
    Jag har haft en fantastisk sommar hittills.

    Har ni lidit eller njutit av värmen?
    Vi har nyligen kommit hem från drygt fem veckor i USA, så det mesta av den svenska värmen har vi missat. Dock har vi emellanåt haft drygt 45 grader varmt. Det är klart det är jobbigt men det har funkat. Fördelen där är ju att de är bra på att ha a/c överallt så det var nästan jobbigt att komma hem och inte kunna få svalka inomhus. Men jag gillar värme, även om det gärna får hålla sig under i alla fall 35 grader.

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    Trots bränder i Californien har det gått bra att grilla i tex trädgård eller på grillar i parker osv. Så vi har grillat litet grann. Men hade det inte gått alls hade det inte varit en stor sak, det är inget som känns superviktigt.

    Många bad?
    En del, både i pool och i stilla havet.

    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?
    Ledig.

    Många besök eller lugnt och stilla?
    Vi har bilat runt i Californien och Arizona medans äldsta dottern pluggade på college i Los Angeles. Ibland hektiskt, ibland lugnt och stilla.

    Upplevelser som ni vill dela med er av?
    Vi har upplevt allt från majestätiska kaktusar i Saguaro nationalpark till att paddla bland havsuttrar i Moss Landing (skalleromen utanför vårt hus i Tucson var dock en upplevelse jag kunde varit utan). Det var också roligt att få vara med på den avslutande utställningen på det art-college dottern gick på.
  10. 5
    Hur har sommaren varit för er då?
    Jag har haft en fantastisk sommar hittills.

    Har ni lidit eller njutit av värmen?
    Vi har nyligen kommit hem från drygt fem veckor i USA, så det mesta av den svenska värmen har vi missat. Dock har vi emellanåt haft drygt 45 grader varmt. Det är klart det är jobbigt men det har funkat. Fördelen där är ju att de är bra på att ha a/c överallt så det var nästan jobbigt att komma hem och inte kunna få svalka inomhus. Men jag gillar värme, även om det gärna får hålla sig under i alla fall 35 grader.

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    Trots bränder i Californien har det gått bra att grilla i tex trädgård eller på grillar i parker osv. Så vi har grillat litet grann. Men hade det inte gått alls hade det inte varit en stor sak, det är inget som känns superviktigt.

    Många bad?
    En del, både i pool och i stilla havet.

    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?
    Ledig.

    Många besök eller lugnt och stilla?
    Vi har bilat runt i Californien och Arizona medans äldsta dottern pluggade på college i Los Angeles. Ibland hektiskt, ibland lugnt och stilla.

    Upplevelser som ni vill dela med er av?
    Vi har upplevt allt från majestätiska kaktusar i Saguaro nationalpark till att paddla bland havsuttrar i Moss Landing (skalleromen utanför vårt hus i Tucson var dock en upplevelse jag kunde varit utan). Det var också roligt att få vara med på den avslutande utställningen på det art-college dottern gick på.
  11. Medlem sedan
    Mar 2017
    #6
    Har ni lidit eller njutit av värmen?

    - Lidit. Jag klarar extrem kyla mycket bättre än extrem hetta.

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?

    - Jag har aldrig varit förtjust i grillning eller grillat, så det var inget problem alls. Jag tycker mest att maten smakar illa när den är delvis förkolnad (som det så ofta blir...); jag vill ha min mat så rå/blodig som möjligt. På så sätt blir även näringsämnena kvar. Dessutom ser jag inte charmen i att stå och äta, balansera papptallrikar, springa in och ut med saker, bli kladdig om fingrarna o.s.v.. Det är mer besvär än vad det är värt.

    Många bad?

    - Det blev märkligt nog inte av att bada alls i år...

    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?

    - Huvudsakligen varit ledig

    Många besök eller lugnt och stilla?

    - Inga alls, underbart!

    Upplevelser som ni vill dela med er av?

    - Här hade jag faktiskt skrivit en liten betraktelse om ett missöde i Rostock, som kunde slutat illa men inte gjorde det, men jag suddade ut den. För annars skulle jag kunna få den informationen emot mig de närmaste 20 åren (vet hur det här stället fungerar...)
    It's what you know that sets you apart
  12. 6
    Har ni lidit eller njutit av värmen?

    - Lidit. Jag klarar extrem kyla mycket bättre än extrem hetta.

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?

    - Jag har aldrig varit förtjust i grillning eller grillat, så det var inget problem alls. Jag tycker mest att maten smakar illa när den är delvis förkolnad (som det så ofta blir...); jag vill ha min mat så rå/blodig som möjligt. På så sätt blir även näringsämnena kvar. Dessutom ser jag inte charmen i att stå och äta, balansera papptallrikar, springa in och ut med saker, bli kladdig om fingrarna o.s.v.. Det är mer besvär än vad det är värt.

    Många bad?

    - Det blev märkligt nog inte av att bada alls i år...

    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?

    - Huvudsakligen varit ledig

    Många besök eller lugnt och stilla?

    - Inga alls, underbart!

    Upplevelser som ni vill dela med er av?

    - Här hade jag faktiskt skrivit en liten betraktelse om ett missöde i Rostock, som kunde slutat illa men inte gjorde det, men jag suddade ut den. För annars skulle jag kunna få den informationen emot mig de närmaste 20 åren (vet hur det här stället fungerar...)
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    Hur har sommaren varit för er då?
    - Den har varit bra, semester ihop med maken (och barnen) i år.

    Har ni lidit eller njutit av värmen?
    - Både och. Det har varit avkopplande, men jag har varit lite rastlös ibland när det varit för varmt för det att göra mesta....

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    - Inga trauman, men maken hade nog kunnat grilla för han tyckte inte att det gällde gasolgrill...

    Många bad?
    - Jadå

    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?
    - Haft semiter under större delen av juli

    Många besök eller lugnt och stilla?
    - Mest lugnt

    Upplevelser som ni vill dela med er av?
    - Många kvällar på altanen med en bok i handen
  14. 7
    Hur har sommaren varit för er då?
    - Den har varit bra, semester ihop med maken (och barnen) i år.

    Har ni lidit eller njutit av värmen?
    - Både och. Det har varit avkopplande, men jag har varit lite rastlös ibland när det varit för varmt för det att göra mesta....

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    - Inga trauman, men maken hade nog kunnat grilla för han tyckte inte att det gällde gasolgrill...

    Många bad?
    - Jadå

    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?
    - Haft semiter under större delen av juli

    Många besök eller lugnt och stilla?
    - Mest lugnt

    Upplevelser som ni vill dela med er av?
    - Många kvällar på altanen med en bok i handen
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8
    Har ni lidit eller njutit av värmen?
    -Både ock, mest har jag njutit.

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    - Inga större trauman för vår del, vi grillar så sällan så det är ingen uppoffring att man inte fick grilla.

    Många bad?
    - nää det vill jag inte påstå, inte fler men kanske att man har varit i lite längre.

    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?
    - Leeedig.

    Många besök eller lugnt och stilla?
    - Besök? Jag besöker ingen, ingen besöker heller mig. Här har varit lugnt och stilla.

    Upplevelser som ni vill dela med er av?
    - Nej, vet inte vad det skulle vara, jag gör inget direkt som är värt att dela med sig av.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Har ni lidit eller njutit av värmen?
    -Både ock, mest har jag njutit.

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    - Inga större trauman för vår del, vi grillar så sällan så det är ingen uppoffring att man inte fick grilla.

    Många bad?
    - nää det vill jag inte påstå, inte fler men kanske att man har varit i lite längre.

    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?
    - Leeedig.

    Många besök eller lugnt och stilla?
    - Besök? Jag besöker ingen, ingen besöker heller mig. Här har varit lugnt och stilla.

    Upplevelser som ni vill dela med er av?
    - Nej, vet inte vad det skulle vara, jag gör inget direkt som är värt att dela med sig av.
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    Har haft en riktigt skön sommar och haft 5 ljuvlig lediga veckor. Lite bortskämd få jag brukar ha mer, men pga nytt jobb i början av sommaren blev det så.
    Jag njuter av hettan ( först tre veckor vid medelhavet och sen hemma. Men självklart påverkad av de problem värmen medfört, i synnerhet i mitt jobb.

    Låter som du haft en skön ledighet du med
  18. 9
    Har haft en riktigt skön sommar och haft 5 ljuvlig lediga veckor. Lite bortskämd få jag brukar ha mer, men pga nytt jobb i början av sommaren blev det så.
    Jag njuter av hettan ( först tre veckor vid medelhavet och sen hemma. Men självklart påverkad av de problem värmen medfört, i synnerhet i mitt jobb.

    Låter som du haft en skön ledighet du med
  19. Medlem sedan
    Nov 1998
    #10
    Hur har sommaren varit för er då?
    - Hemsk. Ett tiotal släktingar och bekanta har dött, fått stroke eller hjärtinfarkt. En dotter svårt misshandlad.

    Har ni lidit eller njutit av värmen?
    - Flyttat ner i källaren

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    - Grillar inte.


    Många bad?
    - Ja, ofta närmare 30 grader varmt i havsvattnet.

    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?
    - Aldrig ledig. Brandvakt. Jagat folk som springer runt och är fulla och slänger fimpar överallt i skog och mark.


    Många besök eller lugnt och stilla?
    - Många besök. Barn och barnbarn och deras vänner och bekanta. 10 barn ibland.

    Upplevelser som ni vill dela med er av?
    - Inbrott i våra lada. Där fanns i stort sett inget att stjäla. Men vi såg senare en blå sopsäck utanför ca 50 m in i skogen. När jag öppnade den hopvirade säcken var det en illgrön orm ca 1 meter i den tillsammans med ett tiotal tomma ölburkar mm skräp.. Verkade slö och trött. Utmattad. Den slank i väg. Hur fan man nu kan göra något sådant mot en stackars orm?
  20. 10
    Hur har sommaren varit för er då?
    - Hemsk. Ett tiotal släktingar och bekanta har dött, fått stroke eller hjärtinfarkt. En dotter svårt misshandlad.

    Har ni lidit eller njutit av värmen?
    - Flyttat ner i källaren

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    - Grillar inte.


    Många bad?
    - Ja, ofta närmare 30 grader varmt i havsvattnet.

    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?
    - Aldrig ledig. Brandvakt. Jagat folk som springer runt och är fulla och slänger fimpar överallt i skog och mark.


    Många besök eller lugnt och stilla?
    - Många besök. Barn och barnbarn och deras vänner och bekanta. 10 barn ibland.

    Upplevelser som ni vill dela med er av?
    - Inbrott i våra lada. Där fanns i stort sett inget att stjäla. Men vi såg senare en blå sopsäck utanför ca 50 m in i skogen. När jag öppnade den hopvirade säcken var det en illgrön orm ca 1 meter i den tillsammans med ett tiotal tomma ölburkar mm skräp.. Verkade slö och trött. Utmattad. Den slank i väg. Hur fan man nu kan göra något sådant mot en stackars orm?
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #11
    Men vilken sommar, får verkligen beklaga det du gått igenom, dödsfallen och misshandeln av din dotter. Kramar i massor
  22. 11
    Men vilken sommar, får verkligen beklaga det du gått igenom, dödsfallen och misshandeln av din dotter. Kramar i massor
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    Hur har sommaren varit för er då? Toppenbra

    Har ni lidit eller njutit av värmen? Lidit pga av att jag inte tål solen, så jag har undvikit den genom att ha keps på mig när jag varit/är ute, hållit mig i skuggan och gått ut framåt kvällen. Jag har njutit av värmen genom att badat mycket, ätit glass och melon i mängder.
    Nätterna har jag korsdrag och fläkt i sovrummet.

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under? Jag grillar inte, så det gick så bra så.
    Många bad? Ja i olika sjöar.
    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden? Ledig

    Många besök eller lugnt och stilla? Min mamma och syster var här en vecka. Annars är det vi som varit i väg hos andra.
    Upplevelser som ni vill dela med er av? Kommer inte på nåt speciellt just nu
  24. 12
    Hur har sommaren varit för er då? Toppenbra

    Har ni lidit eller njutit av värmen? Lidit pga av att jag inte tål solen, så jag har undvikit den genom att ha keps på mig när jag varit/är ute, hållit mig i skuggan och gått ut framåt kvällen. Jag har njutit av värmen genom att badat mycket, ätit glass och melon i mängder.
    Nätterna har jag korsdrag och fläkt i sovrummet.

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under? Jag grillar inte, så det gick så bra så.
    Många bad? Ja i olika sjöar.
    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden? Ledig

    Många besök eller lugnt och stilla? Min mamma och syster var här en vecka. Annars är det vi som varit i väg hos andra.
    Upplevelser som ni vill dela med er av? Kommer inte på nåt speciellt just nu
  25. Medlem sedan
    Jan 1999
    #13
    Jag njuter av värmen hade semester hela juli.
    Skönt att sitta på altanen på kvällen o spela gammaldags spel.

    Vi grillar ju vanligvis mycket men här är ju vansinnigt torrt
    så då får det bli spisen istället.

    Jag är normalt sett badkruka men denna sommaren har det blivit
    många bad både i havet och insjöar.

    Vi har haft en del besök men det är kul att träffa vänner.

    Vi åkte till Stockholm några dagar och var på Vasamuséet och
    ABBAmuséet. Ingen fika i Gamla stan denna gången då det var
    30 grader varmt.
  26. 13
    Jag njuter av värmen hade semester hela juli.
    Skönt att sitta på altanen på kvällen o spela gammaldags spel.

    Vi grillar ju vanligvis mycket men här är ju vansinnigt torrt
    så då får det bli spisen istället.

    Jag är normalt sett badkruka men denna sommaren har det blivit
    många bad både i havet och insjöar.

    Vi har haft en del besök men det är kul att träffa vänner.

    Vi åkte till Stockholm några dagar och var på Vasamuséet och
    ABBAmuséet. Ingen fika i Gamla stan denna gången då det var
    30 grader varmt.
  27. Medlem sedan
    Oct 2006
    #14
    Jag ska snart tillbaka till ekorrhjulet..

    Hur har sommaren varit för er då?
    Bra, slapp så det är skamligt.

    Har ni lidit eller njutit av värmen?
    Njutit, efter att jag opererade bort sköldkörteln för snart 20 år sen, är jag inte lika värmekänslig längre.

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    Asch, det är världsligt. Vi hade det kortvarigt i Örebro län.

    Många bad?
    Njae, 7 dagar kanske. Jag badade inte tidigare än andra år.

    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?Ledig sen den 12/7.

    Många besök eller lugnt och stilla?
    Lugnt och stilla.

    Upplevelser som ni vill dela med er av?
    Nej, vi har helt satsat på återhämtning.
    Grillat och chillat.
  28. 14
    Jag ska snart tillbaka till ekorrhjulet..

    Hur har sommaren varit för er då?
    Bra, slapp så det är skamligt.

    Har ni lidit eller njutit av värmen?
    Njutit, efter att jag opererade bort sköldkörteln för snart 20 år sen, är jag inte lika värmekänslig längre.

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    Asch, det är världsligt. Vi hade det kortvarigt i Örebro län.

    Många bad?
    Njae, 7 dagar kanske. Jag badade inte tidigare än andra år.

    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?Ledig sen den 12/7.

    Många besök eller lugnt och stilla?
    Lugnt och stilla.

    Upplevelser som ni vill dela med er av?
    Nej, vi har helt satsat på återhämtning.
    Grillat och chillat.
  29. Medlem sedan
    Jun 2004
    #15
    Var semiterna som var och hälsade på större delen av juli trevliga Nea? (sorry kunde inte låta bli ;-)
  30. 15
    Var semiterna som var och hälsade på större delen av juli trevliga Nea? (sorry kunde inte låta bli ;-)
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #16
    Har ni lidit eller njutit av värmen? Både och. Härligt med havsbaden.
    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under? Grillade på uteplatsen tills det blrv förbud även för grillning i trädgårdar, men brukar inte grilla superofta så led inte av det. Tyckte bara det är löjligt att det ska behövas ett förbud, när det inte behövs i andra torrare varmare läder bara för att svenskar inte tycks förstå hur man grillar säkert. Varför ska det vara förbud på te x stenbelagd uteplats med vattenslang i närheten och man ser till att släcka grillen noga efteråt.
    Många bad? Ja en hel del i havet.
    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden? Arbetet fram t om 3 augusti sen semester resten av augusti
    Många besök eller lugnt och stilla? Lugnt och stilla
    Upplevelser som ni vill dela med er av?
  32. 16
    Har ni lidit eller njutit av värmen? Både och. Härligt med havsbaden.
    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under? Grillade på uteplatsen tills det blrv förbud även för grillning i trädgårdar, men brukar inte grilla superofta så led inte av det. Tyckte bara det är löjligt att det ska behövas ett förbud, när det inte behövs i andra torrare varmare läder bara för att svenskar inte tycks förstå hur man grillar säkert. Varför ska det vara förbud på te x stenbelagd uteplats med vattenslang i närheten och man ser till att släcka grillen noga efteråt.
    Många bad? Ja en hel del i havet.
    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden? Arbetet fram t om 3 augusti sen semester resten av augusti
    Många besök eller lugnt och stilla? Lugnt och stilla
    Upplevelser som ni vill dela med er av?
  33. Medlem sedan
    Jun 2004
    #17
    Usch vad tråkigt. Hoppas dottern mår bättre och kan komma över den hemska upplevelsen.
  34. 17
    Usch vad tråkigt. Hoppas dottern mår bättre och kan komma över den hemska upplevelsen.
  35. Medlem sedan
    Feb 2000
    #18
    Mycket!
  36. 18
    Mycket!
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    Hur har sommaren varit för er då?
    *Riktigt bra

    Har ni lidit eller njutit av värmen?
    *Älskar värme så jag har njutit till fullo

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    *Helt ok

    Många bad?
    *Jupp

    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?
    *Arbetat då jag hade tidigt semester

    Många besök eller lugnt och stilla?
    *Har haft färre gäster än vanligt men har upptäckt att det kan vara skönt det med. Nu har vi haft 3-4 dagar ensamma innan det varit dags för nästa gästsammansättning. Personligen hade jag nog tyckt att det varit kul med fler besök men vi är fler än jag i familjen

    Upplevelser som ni vill dela med er av?
    *Inget jag kan komma på
  38. 19
    Hur har sommaren varit för er då?
    *Riktigt bra

    Har ni lidit eller njutit av värmen?
    *Älskar värme så jag har njutit till fullo

    Hur hanterade ni grillförbudet? Accepterade utan större trauman eller gick världen under?
    *Helt ok

    Många bad?
    *Jupp

    Varit ledig eller arbetat den senaste månaden?
    *Arbetat då jag hade tidigt semester

    Många besök eller lugnt och stilla?
    *Har haft färre gäster än vanligt men har upptäckt att det kan vara skönt det med. Nu har vi haft 3-4 dagar ensamma innan det varit dags för nästa gästsammansättning. Personligen hade jag nog tyckt att det varit kul med fler besök men vi är fler än jag i familjen

    Upplevelser som ni vill dela med er av?
    *Inget jag kan komma på
  39. Medlem sedan
    Aug 2018
    #20
    På dagarna njöt jag av värmen på kvällarna led jag då jag aldrig lyckades få tag i en fläkt! Lol
  40. 20
    På dagarna njöt jag av värmen på kvällarna led jag då jag aldrig lyckades få tag i en fläkt! Lol
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar