Hej !
Vet inte riktigt var jag ska skriva om detta, men testar här...
Min sambo har en son som är 23 år och bor 25 mil från oss.
Innan hade de en hyfsat bra kontakt och relation, men nåt har hänt senaste året. Han svarar inte i telefon då min sambo ringer, svarar inte på mess eller andra meddelanden, hör inte av sig, kommer inte och hälsar på. MIn sambo har ställt frågan rätt ut till honom och vill ha ett svar varför. Men han har bara svamlat nåt och gett de svar han tror hans pappa vill höra, typ "det har varit så mkt på sista tiden, hade telefonen på ljudlöst" mm mm.

Han fick en vattenskada i sin lägenhet och min sambo åkte upp och hjälpte honom med renovering av lägenheten vid ett flertal tillfällen och har lagt ut massor med pengar på att renovera den (den var dåligt skick innan) och överenskommelsen var att sonen skulle ta ett lån och återbetala det till min sambo då lägenheten var klar. Nu är den det och han säger nu att han att han kan inte ta mer lån för han har skulder upp över öronen. Han skyller på att hans mamma (!!) har varit i behov av pengar och då har han fått ta lån på ca 500 tusen för att hjälpa henne. Det låter väldigt märkligt allting. I och för sig är hans mamma en riktig slarver med pengar, men 500 tusen! Det är jättemycket pengar!

Igår "krävde" min sambo att få tillgång till hans inloggningsuppgifter för att kolla hans kontoutdrag mm.
Vi fick en chock! Över100 sidor kontoutdrag på ca ett år och massor med transaktioner med swishande, över
föringar till olika konton mm mm . Det var stora summor, typ allt från 1000 kr till 12000 kr varje gång.
Vi kollade upp var nummerna gick och det var till killar i hans ålder runtomkring.
Egentligen fattar jag vad han håller på med, jag har misstänkt flera ggr när jag sett honom att han håller på med sånt här. MIna killar (som är 22 och 25) har också sagt det till mig innan, vad de tänkt.
Jag tror inte min sambo vill se detta, igår var det som han förnekade det. Han sa bara "ja, jag får fråga honom vad detta är för summor" och lät "glad".
Egentligen vet jag inte varför jag skriver här, men ville väl bara skriva av mig och höra om vad ni andra tycker och någon som har erfarenhet av detta kanske...

Nu ska min sambo "fronta" honom och han kommer ju såklart ha mängder av dumma förklaringar.
(Kan tilläggas att min sambo är väldigt snäll, men samtidigt väldigt blåögd då det gäller sina barn...)
Så vi får se vilka lögner han kommer med...