Midnattsloppet på lördag och en fråga
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Midnattsloppet på lördag och en fråga

    Och jag har nog aldrig varit i så bra form som vuxen. Lyckades till och med få en kilometertid under 6 minuter . Nu ska bara den där jäkla foten hålla, misstänker att det blir som förra året, två veckors smärta och mycket rehab, men det får jag leva med. Känner av foteländet hela tiden, men kommit i insikt att det spelar ingen roll om jag inte springer, eller springer, inte går eller går, smärtan kommer ändå och när man minst anar det . Jag bröt ju eländet för två år sedan.
    Men i går gick det sämre, men vad sjutton, någon gång måste bakslaget komma.

    I Skåne är det sommarvärme ute på dagarna, men lite svalt på morgonen när man cyklar in, vindstilla (vilket är ovanligt), så det är en njutning att cykla till jobbet.

    Hur är det med er nu under sommarens sista dagar det här året?

    Förresten, sommartid/vintertid?
    Jag störs inte av växlingarna, men om man nu ska ha en fast tid, så föredrar jag nog sommartid
  2. 1
    Midnattsloppet på lördag och en fråga Och jag har nog aldrig varit i så bra form som vuxen. Lyckades till och med få en kilometertid under 6 minuter . Nu ska bara den där jäkla foten hålla, misstänker att det blir som förra året, två veckors smärta och mycket rehab, men det får jag leva med. Känner av foteländet hela tiden, men kommit i insikt att det spelar ingen roll om jag inte springer, eller springer, inte går eller går, smärtan kommer ändå och när man minst anar det . Jag bröt ju eländet för två år sedan.
    Men i går gick det sämre, men vad sjutton, någon gång måste bakslaget komma.

    I Skåne är det sommarvärme ute på dagarna, men lite svalt på morgonen när man cyklar in, vindstilla (vilket är ovanligt), så det är en njutning att cykla till jobbet.

    Hur är det med er nu under sommarens sista dagar det här året?

    Förresten, sommartid/vintertid?
    Jag störs inte av växlingarna, men om man nu ska ha en fast tid, så föredrar jag nog sommartid
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Det är sommarvärme här I Gbg också, men kallt på morgonen. Har nästan kommit in I rutinerna.
    Sommartid: Tycker det är ok att växla, speciellt till vintertid!
    Lycka till på midnattsloppet!
  4. 2
    Det är sommarvärme här I Gbg också, men kallt på morgonen. Har nästan kommit in I rutinerna.
    Sommartid: Tycker det är ok att växla, speciellt till vintertid!
    Lycka till på midnattsloppet!
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3
    Det finns inget fotstöd som hjälper?
    https://www.minfot.se/fotproblem/ins...-black-fotstod

    Hur är det med er nu under sommarens sista dagar det här året?
    - Jag räknar med att sommaren kommer att fortsätta hela hösten!

    Sommartid/vintertid?
    - En (1) tid året runt, tack! Kvittar vilken.
    https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/...dar-manga-liv/
    Det betyder att tidsväxlingarna skulle döda åtminstone 100 000 människor i hela världen.
    Men nu har ju Juncker sagt att han tycker att det bör vara sommartid året runt.
  6. 3
    Det finns inget fotstöd som hjälper?
    https://www.minfot.se/fotproblem/ins...-black-fotstod

    Hur är det med er nu under sommarens sista dagar det här året?
    - Jag räknar med att sommaren kommer att fortsätta hela hösten!

    Sommartid/vintertid?
    - En (1) tid året runt, tack! Kvittar vilken.
    https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/...dar-manga-liv/
    Det betyder att tidsväxlingarna skulle döda åtminstone 100 000 människor i hela världen.
    Men nu har ju Juncker sagt att han tycker att det bör vara sommartid året runt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #4
    Då måste jag investera i nya träningsskor och det tar minst ett par månader att springa in ett par nya skor.
    Jag får klara mig med att tejpa foten
  8. 4
    Då måste jag investera i nya träningsskor och det tar minst ett par månader att springa in ett par nya skor.
    Jag får klara mig med att tejpa foten
  9. Medlem sedan
    Mar 2017
    #5
    Jag bröt fotleden för sex eller sju år sedan. Blev t.o.m. tvungen att ligga på sjukhuset och bli opererad. Spikarna sitter kvar. Jag känner inte av skadan alls längre, fotleden är precis som förr! Men det tog sin lilla tid.

    I ditt läge skulle jag nog prova med en längre tids (minst ett par månader) vila och avlastning av foten, så att den fick en chans att läka ordentligt, i stället för att belasta den så till den graden som du gör när du springer ett lopp... För smärtan betyder ju någonting. Kryckor alltså, och foten i högläge så ofta det går för avsvullnad. Men det kanske du redan har testat?
    It's what you know that sets you apart
  10. 5
    Jag bröt fotleden för sex eller sju år sedan. Blev t.o.m. tvungen att ligga på sjukhuset och bli opererad. Spikarna sitter kvar. Jag känner inte av skadan alls längre, fotleden är precis som förr! Men det tog sin lilla tid.

    I ditt läge skulle jag nog prova med en längre tids (minst ett par månader) vila och avlastning av foten, så att den fick en chans att läka ordentligt, i stället för att belasta den så till den graden som du gör när du springer ett lopp... För smärtan betyder ju någonting. Kryckor alltså, och foten i högläge så ofta det går för avsvullnad. Men det kanske du redan har testat?
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Jag bröt den för två år sedan, så jag har vilat den tillräckligt länge . Så nu är papprena inskickade till försäkringsbolaget

    Jag misstänker att det är någon form av artros pga skadan som uppkommit.

    Det spelar ingen roll vad jag gör, jag kan få smärta när jag är hemma och bara strosar omkring, när jag cyklar, när jag går eller när jag springer (får jag ont, så slutar jag självklart att springa).

    Svågern bröt foten för 8 år sedan och har också bestående men (han springer inte). Sonen känner inte av foten alls som han brutit.
  12. 6
    Jag bröt den för två år sedan, så jag har vilat den tillräckligt länge . Så nu är papprena inskickade till försäkringsbolaget

    Jag misstänker att det är någon form av artros pga skadan som uppkommit.

    Det spelar ingen roll vad jag gör, jag kan få smärta när jag är hemma och bara strosar omkring, när jag cyklar, när jag går eller när jag springer (får jag ont, så slutar jag självklart att springa).

    Svågern bröt foten för 8 år sedan och har också bestående men (han springer inte). Sonen känner inte av foten alls som han brutit.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar