Höstkänning
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Höstkänning

    Inte kallt, men det känns i luften. I går natt höll Tor mig vaken, tre omgångar gjorde han sig påmind, slapp blixtarna då rullgardinen var nere (och fönstret åt rätt håll), men sambon kunde inte sova och satt på övervåningen och njöt av fyrverkeriet.
    Får rapporter via Facebook, snö i norr och frost i mitten av Skåne.
    Om en månad åker rullgardinen ner, dvs det blir vintertid, om 10 veckor är det advent, om 13 veckor jul (och då har det vänt och det blir ljusare igen).
    I helgen bytte kläderna garderob, sommarkläderna plockades undan, sommarskorna likaså.

    Hur har ni börjat boa in er nu?
  2. 1
    Höstkänning Inte kallt, men det känns i luften. I går natt höll Tor mig vaken, tre omgångar gjorde han sig påmind, slapp blixtarna då rullgardinen var nere (och fönstret åt rätt håll), men sambon kunde inte sova och satt på övervåningen och njöt av fyrverkeriet.
    Får rapporter via Facebook, snö i norr och frost i mitten av Skåne.
    Om en månad åker rullgardinen ner, dvs det blir vintertid, om 10 veckor är det advent, om 13 veckor jul (och då har det vänt och det blir ljusare igen).
    I helgen bytte kläderna garderob, sommarkläderna plockades undan, sommarskorna likaså.

    Hur har ni börjat boa in er nu?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Viss kyla

    Det var snöbalndat regn i går mprse när jag körde till jobbet och i morse fick jag varning i bilen om att det bara var +4°. Fast jag har fortfarande inte satt på elementen i huset, värmepumpen som går på termost<t räcker gott till än så länge. Den kan inte täcka hela huset så när det blir kallt på riktigt får jag ta en runda och slå på dem.

    Sommargarderob? Jag har bara en....

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Viss kyla Det var snöbalndat regn i går mprse när jag körde till jobbet och i morse fick jag varning i bilen om att det bara var +4°. Fast jag har fortfarande inte satt på elementen i huset, värmepumpen som går på termost<t räcker gott till än så länge. Den kan inte täcka hela huset så när det blir kallt på riktigt får jag ta en runda och slå på dem.

    Sommargarderob? Jag har bara en....
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3
    Här är det också riktig höstkänning. På måndag morgon var det +0,5 när jag hämtade tidningen och det var is på bilrutan. Kallt att cykla till jobbet efter förra veckans värme. Igår var det minus 4 och betydligt kallare.

    Jag har också bytt garderob och hittat kläder jag glömt!

    Idag är det varmare, men regnar och blåser mycket. Regnet ska visst gå över, men det fortsätter nog blåsa.
  6. 3
    Här är det också riktig höstkänning. På måndag morgon var det +0,5 när jag hämtade tidningen och det var is på bilrutan. Kallt att cykla till jobbet efter förra veckans värme. Igår var det minus 4 och betydligt kallare.

    Jag har också bytt garderob och hittat kläder jag glömt!

    Idag är det varmare, men regnar och blåser mycket. Regnet ska visst gå över, men det fortsätter nog blåsa.
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    Jodå lite höstligt här med. Gillar ju hösten väldigt mycket. Tända brasor, puttrade grytor, ljus, plocka svamp och sånt.
    Vi har lite renoveringsprojekt som vi oxå sparat till hösten då barnen ska få egna rum.
    Höstkläder som i varma tröjor och strumpbyxor har åkt fram. Sparar dock sommarkläderna ett tag till då vi reser utomlands om två veckor.
  8. 4
    Jodå lite höstligt här med. Gillar ju hösten väldigt mycket. Tända brasor, puttrade grytor, ljus, plocka svamp och sånt.
    Vi har lite renoveringsprojekt som vi oxå sparat till hösten då barnen ska få egna rum.
    Höstkläder som i varma tröjor och strumpbyxor har åkt fram. Sparar dock sommarkläderna ett tag till då vi reser utomlands om två veckor.
  9. Medlem sedan
    Sep 2018
    #5
    Riktigt kallt på mornarna i veckan som varit men när solen kommer fram blir det snabb varmare. En av de trevligare tiderna på året enligt mig.
    Jämför mobilabonnemang - Ringabilligt.se
  10. 5
    Riktigt kallt på mornarna i veckan som varit men när solen kommer fram blir det snabb varmare. En av de trevligare tiderna på året enligt mig.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar