I mobilen??!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    I mobilen??!

    Vart tillsammans med min kille i fem år.
    För en vecka sen såg jag bilder på hans gamla ex 😮
    Han påstår att han vill ha bilderna som minnen av det de gjorde....men att hon var och är oviktig
    En annat ex var också med och hennes bild visste han inte hur det hamnat där?
    Min kille är...(var) den mest ärligaste och serösaste kille jag träffat 51 år snart....
    Vad tycker ni?
    Är det okej att ha gamla ex på bilder i sitt album i mobilen?
  2. 1
    I mobilen??! Vart tillsammans med min kille i fem år.
    För en vecka sen såg jag bilder på hans gamla ex 😮
    Han påstår att han vill ha bilderna som minnen av det de gjorde....men att hon var och är oviktig
    En annat ex var också med och hennes bild visste han inte hur det hamnat där?
    Min kille är...(var) den mest ärligaste och serösaste kille jag träffat 51 år snart....
    Vad tycker ni?
    Är det okej att ha gamla ex på bilder i sitt album i mobilen?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Ja, varför inte?

    Jag har svårt att se det som något problem att där ligger en gammal bild. Om han inte agerar på något konstigt sätt så än sen då?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Ja, varför inte? Jag har svårt att se det som något problem att där ligger en gammal bild. Om han inte agerar på något konstigt sätt så än sen då?
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    Håller med Christopher, ser inga problem med detta.
  6. 3
    Håller med Christopher, ser inga problem med detta.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Helt ok..Inga konstigheter
  8. 4
    Helt ok..Inga konstigheter
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Ja det är väl helt okej tycker jag.
  10. 5
    Ja det är väl helt okej tycker jag.
  11. Medlem sedan
    Mar 2017
    #6
    Du har fått det "korrekta" svaret redan, i verkligheten kan man förstås som partner tycka att sådant är obehagligt ändå (men inte här på Aff...). Men tänk så här: om bilderna bara finns i mobilen kommer de förr eller senare att försvinna. Det händer alltid något med mobiler - de blir stulna eller någon förlägger dem eller tappar dem i toaletten. Och då är bilderna borta. Jag vet kvinnor som har fått stå ut med att mannens bröllops- och familjefoton från det tidigare äktenskapet, sitter på väggen i det gemensamma hemmet bakom glas och ram...
    It's what you know that sets you apart
  12. 6
    Du har fått det "korrekta" svaret redan, i verkligheten kan man förstås som partner tycka att sådant är obehagligt ändå (men inte här på Aff...). Men tänk så här: om bilderna bara finns i mobilen kommer de förr eller senare att försvinna. Det händer alltid något med mobiler - de blir stulna eller någon förlägger dem eller tappar dem i toaletten. Och då är bilderna borta. Jag vet kvinnor som har fått stå ut med att mannens bröllops- och familjefoton från det tidigare äktenskapet, sitter på väggen i det gemensamma hemmet bakom glas och ram...
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #7
    Det är lite väl åt andra hållet. Jag vet att sambon inte har slängt bröllopsbilderna, men de ligger nog i en kartong i förrådet. Sedan har vi fotoalbum kvar från den tiden, de ligger i skåpet och gör mig ingenting.
    Men ha kvar bilder från det tidigare spruckna äktenskapet nja...
    Däremot har jag haft ett dilemma, det enda fotot som vi har med sambons alla bröder på är ett när hans föräldrar var gifta. Så alla 6 är med på samma bild, jag vill gärna ha det uppe, men är abvivalent (men nu är sannolikheten tyvärr väldigt liten att svärföräldrarna kommer på besök pga ålder)
  14. 7
    Det är lite väl åt andra hållet. Jag vet att sambon inte har slängt bröllopsbilderna, men de ligger nog i en kartong i förrådet. Sedan har vi fotoalbum kvar från den tiden, de ligger i skåpet och gör mig ingenting.
    Men ha kvar bilder från det tidigare spruckna äktenskapet nja...
    Däremot har jag haft ett dilemma, det enda fotot som vi har med sambons alla bröder på är ett när hans föräldrar var gifta. Så alla 6 är med på samma bild, jag vill gärna ha det uppe, men är abvivalent (men nu är sannolikheten tyvärr väldigt liten att svärföräldrarna kommer på besök pga ålder)
  15. Medlem sedan
    Mar 2017
    #8
    I det fallet jag tänkte på, var förra frun avliden - så det var svårt för nya frun att säga något. Det var så oerhört känsligt.

    Som "vuxet barn" måste man förstås få ha bilder framme på sina båda föräldrar tillsammans! Det får föräldrarna tåla, även om de skilt sig sedan dess, och deras nya partners också. Det är något helt annat att behöva ha bilder på sin makes ex i sitt EGET hem.
    It's what you know that sets you apart
  16. 8
    I det fallet jag tänkte på, var förra frun avliden - så det var svårt för nya frun att säga något. Det var så oerhört känsligt.

    Som "vuxet barn" måste man förstås få ha bilder framme på sina båda föräldrar tillsammans! Det får föräldrarna tåla, även om de skilt sig sedan dess, och deras nya partners också. Det är något helt annat att behöva ha bilder på sin makes ex i sitt EGET hem.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar