Röka under Graviditen?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Nov 2018
    #1

    Röka under Graviditen?

    Hej! Är en 33-årig mamma från Stockholm. Har rökt sedan jag var 17 år, är rädd att detta kommer påverka mitt barn som nu ligger i magen min hihi. Är inne på vecka 31+4 nu. När jag var gravid med min 2-åriga son Abraham så rökte jag en del, men inte alls så mycket, ca 1 paket varannan dag. Under denna graviditet har dock röksuget varit enormt, röker flera paket i veckan, ca 5 st. Är rädd att detta ska påverka barnet, kan jag fortsätta såhär? Min sambo säger åt mig att dra ner på rökandet men jag kan inte hålla emot, finns inget bättre än Marlboro Gold. Rökningen gör iaf inget dåligt för ekonomin, har en stadig inkomst.

    Tacksam för svar!

    //Höstliga hälsningar Beatrice Hoffmann
  2. 1
    Röka under Graviditen? Hej! Är en 33-årig mamma från Stockholm. Har rökt sedan jag var 17 år, är rädd att detta kommer påverka mitt barn som nu ligger i magen min hihi. Är inne på vecka 31+4 nu. När jag var gravid med min 2-åriga son Abraham så rökte jag en del, men inte alls så mycket, ca 1 paket varannan dag. Under denna graviditet har dock röksuget varit enormt, röker flera paket i veckan, ca 5 st. Är rädd att detta ska påverka barnet, kan jag fortsätta såhär? Min sambo säger åt mig att dra ner på rökandet men jag kan inte hålla emot, finns inget bättre än Marlboro Gold. Rökningen gör iaf inget dåligt för ekonomin, har en stadig inkomst.

    Tacksam för svar!

    //Höstliga hälsningar Beatrice Hoffmann
  3. Medlem sedan
    Nov 2018
    #2
    [QUOTE=BeatriceHoffmann;1167548 1]Hej! Är en 33-årig mamma från Stockholm. Har rökt sedan jag var 17 år, är rädd att detta kommer påverka mitt barn som nu ligger i magen min hihi. Är inne på vecka 31+4 nu. När jag var gravid med min 2-åriga son Abraham så rökte jag en del, men inte alls så mycket, ca 1 paket varannan dag.
    Svar varje gång du tar ett bloss så kan du tänka att Du dränker barnet under vattnet varje gång Det såg barnet att bli över dig din mage att du inte har fått någon hjälp ifrån barnmorska eller någon annan från sjukhuset sida du borde genast söka hjälp Det finns ju plåster och en del andra saker terapi och Hjälpmedel Jag har gått igenom tre graviditeter utan att röka Men min mamma var läkare och detta jag pratat med henne om många gånger Varför rökte du Jag blev ingen elitgymnast eller något annat detta påverkar barnets lungor och alla inre organ säkert med så sök hjälp Mvh Anne Öland
  4. 2
    [QUOTE=BeatriceHoffmann;1167548 1]Hej! Är en 33-årig mamma från Stockholm. Har rökt sedan jag var 17 år, är rädd att detta kommer påverka mitt barn som nu ligger i magen min hihi. Är inne på vecka 31+4 nu. När jag var gravid med min 2-åriga son Abraham så rökte jag en del, men inte alls så mycket, ca 1 paket varannan dag.
    Svar varje gång du tar ett bloss så kan du tänka att Du dränker barnet under vattnet varje gång Det såg barnet att bli över dig din mage att du inte har fått någon hjälp ifrån barnmorska eller någon annan från sjukhuset sida du borde genast söka hjälp Det finns ju plåster och en del andra saker terapi och Hjälpmedel Jag har gått igenom tre graviditeter utan att röka Men min mamma var läkare och detta jag pratat med henne om många gånger Varför rökte du Jag blev ingen elitgymnast eller något annat detta påverkar barnets lungor och alla inre organ säkert med så sök hjälp Mvh Anne Öland
  5. Medlem sedan
    Nov 2018
    #3
    Det blev lite fel i meddelandet på grund av att jag inte kan skriva själv synfel de vill tala om att varje gång man röker ett bloss så upplever barnet det som att den drunknar varje gång detta borde barnmorskan har pratat med dig om
    Har du lyssnat på vad hon har att säga. det finns säkert broschyrer som informerar dig om detta
    sökhjälp omgående Försök att dra ner på det eller Sluta
    Dkaffa någon annan ovana som att äta morotsstavar i dipp eller någonting eller varje gång du får ett röksug gå ut och gå eller Åk till simhallen och simma eller någonting annat gå ut och gå med grannens hund exempelvis
    gör någonting annat när du blir sugen på att röka
    Du skrev ett paket på två dagar i ett halvt paket om dagen
    Det finns över två tusen olika giftiga ämnen i cigaretter röken + nikotinet som går ut i blodet också.
    Kan ta och titta på moderkakan efter förlossningen be att få titta på den. Alla mina tre moderkakor har varit väldigt fina och rena och absolut ingen anmärkning på dem ingen smuts men du kan titta på ingen svart moderkaka så får du se att det kommer att vara en stor skillnad på en icke rökares moderkaka och din egen du kan ju fråga personalen Försök att skaffa hjälp omg Men vill du inte sluta då kan inte någon i hela världen hjälpa dig
  6. 3
    Det blev lite fel i meddelandet på grund av att jag inte kan skriva själv synfel de vill tala om att varje gång man röker ett bloss så upplever barnet det som att den drunknar varje gång detta borde barnmorskan har pratat med dig om
    Har du lyssnat på vad hon har att säga. det finns säkert broschyrer som informerar dig om detta
    sökhjälp omgående Försök att dra ner på det eller Sluta
    Dkaffa någon annan ovana som att äta morotsstavar i dipp eller någonting eller varje gång du får ett röksug gå ut och gå eller Åk till simhallen och simma eller någonting annat gå ut och gå med grannens hund exempelvis
    gör någonting annat när du blir sugen på att röka
    Du skrev ett paket på två dagar i ett halvt paket om dagen
    Det finns över två tusen olika giftiga ämnen i cigaretter röken + nikotinet som går ut i blodet också.
    Kan ta och titta på moderkakan efter förlossningen be att få titta på den. Alla mina tre moderkakor har varit väldigt fina och rena och absolut ingen anmärkning på dem ingen smuts men du kan titta på ingen svart moderkaka så får du se att det kommer att vara en stor skillnad på en icke rökares moderkaka och din egen du kan ju fråga personalen Försök att skaffa hjälp omg Men vill du inte sluta då kan inte någon i hela världen hjälpa dig
  7. Medlem sedan
    Dec 2023
    #4
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar