Ska jag betala för gåvor till barnen?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Nov 2018
    #1

    Ska jag betala för gåvor till barnen?

    Hej,
    Jag och min fd fru skiljde oss för sex år sedan och har delade vårdnad för vår underbara tonårsdöttrar. Det här med pengar är alltid känsligt men vi försöker alltid dela på kostnader. So far so good..
    Mina föräldrar är tyvärr döda, men exets lever och stöttar väldigt bra. De har en tradition där de åker med alla barnbarnen på t.ex. sommaren och hösten och shoppar en massa kläder, skor etc. Min fd fru är väldigt hård att jag ska betala hälften av den summan till hennes konto då hennes föräldrar stöttar ifrån hennes sida.

    Finns det verkligen någon rätt i det hon säger? Jag förstår verkligen inte att jag ska betala henne när hennes föräldrar köper gåvor..
  2. 1
    Ska jag betala för gåvor till barnen? Hej,
    Jag och min fd fru skiljde oss för sex år sedan och har delade vårdnad för vår underbara tonårsdöttrar. Det här med pengar är alltid känsligt men vi försöker alltid dela på kostnader. So far so good..
    Mina föräldrar är tyvärr döda, men exets lever och stöttar väldigt bra. De har en tradition där de åker med alla barnbarnen på t.ex. sommaren och hösten och shoppar en massa kläder, skor etc. Min fd fru är väldigt hård att jag ska betala hälften av den summan till hennes konto då hennes föräldrar stöttar ifrån hennes sida.

    Finns det verkligen någon rätt i det hon säger? Jag förstår verkligen inte att jag ska betala henne när hennes föräldrar köper gåvor..
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Självklart inte, om du bidrar med det som tonåringarna behöver, så har du gjort vad du behöver, resten är efter vad du vill
  4. 2
    Självklart inte, om du bidrar med det som tonåringarna behöver, så har du gjort vad du behöver, resten är efter vad du vill
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Absolut inte

    Hon anser alltså att du skall betalar eftersom hennes föräldrar betalar!? Det är närmast en ren definition på logisk kullerbytta. Vad hade hon tänkt bidra med själv?

    Nej, vill hennes föräldrar bidra med gåvor till döttrarna är det väl trevligt. Det har dock inte ett dugg med dig att göra.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Absolut inte Hon anser alltså att du skall betalar eftersom hennes föräldrar betalar!? Det är närmast en ren definition på logisk kullerbytta. Vad hade hon tänkt bidra med själv?

    Nej, vill hennes föräldrar bidra med gåvor till döttrarna är det väl trevligt. Det har dock inte ett dugg med dig att göra.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar