Ramlar in med gammal fråga....om julklap
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Ramlar in med gammal fråga....om julklap

    I vår familj ger vi aldrig julklappar annat än till barn i rakt nedstigande led. Typ tills de är 20 år.

    I min lilla familj finns nu en ungdom som bott hos oss i ett och ett halvt år (fyllde 18 i år). Vad det nu innebär med allt, mat osv som vi står för. Hen får såklart julklappar enligt vår princip och det känns så bra.

    Hens originalfamilj har gett oss en julgrupp. Väldigt fin och uppskattad. Men, vi gav inget till dem? Vi gör ju liksom inte så i vår familj, vi bara ger till den yngsta generationen.

    Om ni var i den andra familjen som gett en julgrupp när er tonåring bor heltid hos den familjen. Hur skulle ni tänka om ni inte får ngt tillbaka? Det är ju pga våra traditioner med julklappar, inget annat. Men, känns som om vi lite gör fel mot den familjen som tydligen har andra traditioner....
  2. 1
    Ramlar in med gammal fråga....om julklap I vår familj ger vi aldrig julklappar annat än till barn i rakt nedstigande led. Typ tills de är 20 år.

    I min lilla familj finns nu en ungdom som bott hos oss i ett och ett halvt år (fyllde 18 i år). Vad det nu innebär med allt, mat osv som vi står för. Hen får såklart julklappar enligt vår princip och det känns så bra.

    Hens originalfamilj har gett oss en julgrupp. Väldigt fin och uppskattad. Men, vi gav inget till dem? Vi gör ju liksom inte så i vår familj, vi bara ger till den yngsta generationen.

    Om ni var i den andra familjen som gett en julgrupp när er tonåring bor heltid hos den familjen. Hur skulle ni tänka om ni inte får ngt tillbaka? Det är ju pga våra traditioner med julklappar, inget annat. Men, känns som om vi lite gör fel mot den familjen som tydligen har andra traditioner....
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Ni har ju gett dem en julklapp

    Ni tar hand om deras tonåring på daglig basis. Jag kan inte tänka mig att dess föräldrar förväntar sig några fler julklappar från er.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Ni har ju gett dem en julklapp Ni tar hand om deras tonåring på daglig basis. Jag kan inte tänka mig att dess föräldrar förväntar sig några fler julklappar från er.
  5. Medlem sedan
    Mar 2017
    #3
    Jag kan inte heller tänka mig att de förväntar sig julklappar av er. Att de gav er något, var väl för att visa att de uppskattar ert arbete med pojken. (Antar att ni har blivit familjehem.) Släpp det! Om det hade varit fråga om ett yngre barn, så hade det kanske varit trevligt om ni låtit barnet tillverka något litet till sina föräldrar, för att ge dem i julklapp. Typ koka knäck till dem eller något. Men inte en 18-åring - det får han sköta själv om han vill ge dem något.
    It's what you know that sets you apart
  6. 3
    Jag kan inte heller tänka mig att de förväntar sig julklappar av er. Att de gav er något, var väl för att visa att de uppskattar ert arbete med pojken. (Antar att ni har blivit familjehem.) Släpp det! Om det hade varit fråga om ett yngre barn, så hade det kanske varit trevligt om ni låtit barnet tillverka något litet till sina föräldrar, för att ge dem i julklapp. Typ koka knäck till dem eller något. Men inte en 18-åring - det får han sköta själv om han vill ge dem något.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Vad fint att ni fick julklapp av dem. Jag skulle dock inte tänka alls på att ge nåt tillbaka, det är säkert deras sätt att visa tacksamhet till er för deras sons skull.
  8. 4
    Vad fint att ni fick julklapp av dem. Jag skulle dock inte tänka alls på att ge nåt tillbaka, det är säkert deras sätt att visa tacksamhet till er för deras sons skull.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar