Hej!

Skapar denna tråd för att dela med mig av mina erfarenheter kring att sälja bröstmjölk online (även till män).

Har en 1,5-åring som nattammar men i övrigt äter samma mat som vi gör. På dagen pumpar jag ut för att lätta på trycket och kan då få ut 400-500 ml på en dag.

Tar mig friheten att svara på några tänkbara frågor men har du andra funderingar, fire away

F: Hur kom du på att sälja din bröstmjölk på nätet?

S: Jag såg ett avsnitt av The Doctors Show där dom intervjuade en mamma som sålde sin bröstmjölk till alla som ville ha. Funderade på det i flera månader innan jag vågade ta steget.

F: Hur tar köparna kontakt med dig?

S: Jag hittade hemsidan www.milkmarket.net där man kan placera annonser gratis just för att sälja bröstmjölk.
Sidan har dessutom massa tips på hur man gör det säkert för sig själv med mail, betalning,frakt osv. Nya potentiella köpare kan kontakta mig direkt genom hemsidan vilket gör att jag inte behöver lämna ut min email-adress i onödan.

F: Hur mycket tar du betalt?

S: Jag säljer minst 1 Liter åt gången och tar då antingen 600 kr/litern om man vill hämta själv (inte hemma hos mig utan på en överenskommen plats) alternativt 750 kr + fraktkostnad för att skicka med express-leverans.


F: Hur tar du betalt?
S: I kontanter om köparen hämtar själv (Inte swish), Paypal om köparen vill ha det skickat.

F: Vilka är det som köper?

S: Främst män. Har bara sålt till ett tiotal men av dem som hämtat själva så verkar dom vara typer som tränar mycket. Har hittills bara fått en förfrågan från en mamma i Danmark men hon ångrade sig.

F: Känns det inte obehagligt att möta upp köparna?

S: Till en början så gjorde det ja Min stackars sambo fick ta emot pengarna och lämna över mjölken de första gångerna men sen tog jag mod till mig. Köparna har alltid varit snälla och tillmötesgående. Dom vill ju också bara genomföra köpet så smidigt och snabbt som möjligt.

F: Hur länge tänkte du fortsätta sälja bröstmjölk?
S: Tills jag slutar producera. Lille A har hittills inte visat något större intresse av att sluta nattamma (Han sover emellan oss och hittar själv till tutten, jag sover med amningsbehå och sover i princip när han ammar).

Jag har hittills bara positiva erfarenheter och hjälper gärna till med fler svar. Inga frågor är för dumma


Bästa hälsningar,

Charlotte