Ont i magen av järn? Hjälp!
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2019
    #1

    Ont i magen av järn? Hjälp!

    Hej!

    Jag fick järntabletter utskrivet av min barnmorska (Duroferon) men får så ont i magen av dem. Googlade och insåg att detta tydligen är en vanlig biverkan.

    Hur gör ni andra? Finns det något annat järntilskott som är lika effektivt utan såna hemska biverkningar?
  2. 1
    Ont i magen av järn? Hjälp! Hej!

    Jag fick järntabletter utskrivet av min barnmorska (Duroferon) men får så ont i magen av dem. Googlade och insåg att detta tydligen är en vanlig biverkan.

    Hur gör ni andra? Finns det något annat järntilskott som är lika effektivt utan såna hemska biverkningar?
  3. Medlem sedan
    Feb 2019
    #2
    Citat Ursprungligen postat av Klara Pedersen Visa inlägg
    Hej!

    Jag fick järntabletter utskrivet av min barnmorska (Duroferon) men får så ont i magen av dem. Googlade och insåg att detta tydligen är en vanlig biverkan.

    Hur gör ni andra? Finns det något annat järntilskott som är lika effektivt utan såna hemska biverkningar?
    Hej,
    Mycket järnrikt mat är gröna sallader, typ Maché, ärtor, röda bär/vindruvor, bönor, lever, torkade aprikoser, kött.
    Ta inte mjölk till då det försämrar järn intaget. Bäst att ha något vitamin c rikt till.
  4. 2
    Citat Ursprungligen postat av Klara Pedersen Visa inlägg
    Hej!

    Jag fick järntabletter utskrivet av min barnmorska (Duroferon) men får så ont i magen av dem. Googlade och insåg att detta tydligen är en vanlig biverkan.

    Hur gör ni andra? Finns det något annat järntilskott som är lika effektivt utan såna hemska biverkningar?
    Hej,
    Mycket järnrikt mat är gröna sallader, typ Maché, ärtor, röda bär/vindruvor, bönor, lever, torkade aprikoser, kött.
    Ta inte mjölk till då det försämrar järn intaget. Bäst att ha något vitamin c rikt till.
  5. Medlem sedan
    Aug 2015
    #3
    Jag fick rekommenderat Niferex. Fick också ont i magen.
    Men efter en-två veckor gick det över. Jag skulle precis ta mig i kragen och prata med bm men det behövdes alltså inte..

    Andra vet jag har bytt tabletter eller slutat och börjat äta järnrikt som LillaEdith skrev
  6. 3
    Jag fick rekommenderat Niferex. Fick också ont i magen.
    Men efter en-två veckor gick det över. Jag skulle precis ta mig i kragen och prata med bm men det behövdes alltså inte..

    Andra vet jag har bytt tabletter eller slutat och börjat äta järnrikt som LillaEdith skrev
  7. Anonym
    #4
    Hej,

    Fick tips om Sideral av min BM, lite dyrare men sååå värt det att slippa alla besvär! En tablett är på 30mg men ger samma effekt som 100mg enligt min bm.
  8. 4
    Hej,

    Fick tips om Sideral av min BM, lite dyrare men sååå värt det att slippa alla besvär! En tablett är på 30mg men ger samma effekt som 100mg enligt min bm.
  9. Medlem sedan
    Apr 2020
    #5
    Jeg lider av magesmerter og vet ikke hva jeg skal gjøre
  10. 5
    Jeg lider av magesmerter og vet ikke hva jeg skal gjøre
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar