11månaders bebis som sover dåligt
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2019
    #1

    11månaders bebis som sover dåligt

    Min son är nu 11 månader och sover otroligt dåligt på nätterna och har alltid gjort enda sen han föddes, jag är så otroligt utmattad och trött, lika så min son men han kommer aldrig till ro. Såfort jag ska lägga honom i våran säng (han totalt vägrar att sova i spjälsäng) så ställer han sig upp, kryper omkring, skriker, grinar, och det är en ständig kamp varje kväll att lägga honom.jag har provat alla möjliga metoder men verkligen ingenting fungerar, han har alltid torr blöja, han får kvällsfika 1h innan och välling i flaska i sängen vid nattning så hungrig är han inte. Kl 19:30 så tar vi på han pyjamas, kokar välling och lägger oss i sängen för nattning kl 20:00. Jag har provat att börja nattningsrutinen tidigare men de funkar absolut inte. Såfort han ser sängen så skriker han och de kan ta upp emot 1 och en halv timme att få honom att somna, när han väl somnar Omkring 21-22 tiden så vaknar han och vill upp och leka vid 23, är vaken till 24-01 och sedan när han ska sova igen så snurrar han runt i sängen, grinar och klättrar på mig och drar mig i håret hela natten, sover nån timme där imellan och sedan börjar vi dagen ungefär 8 på morgonen. Vad ska jag ta mig till? Är det fler mammor där ute som har samma problem som mig? Han är en hyperaktiv bebis på dagarna och kan redan gå och nästan springa och är väldigt social och glad, sover ca 3timmar på dagtid men såfort kvällen närmar sig så blir han jätte orolig. Hjälp mig!
  2. 1
    11månaders bebis som sover dåligt Min son är nu 11 månader och sover otroligt dåligt på nätterna och har alltid gjort enda sen han föddes, jag är så otroligt utmattad och trött, lika så min son men han kommer aldrig till ro. Såfort jag ska lägga honom i våran säng (han totalt vägrar att sova i spjälsäng) så ställer han sig upp, kryper omkring, skriker, grinar, och det är en ständig kamp varje kväll att lägga honom.jag har provat alla möjliga metoder men verkligen ingenting fungerar, han har alltid torr blöja, han får kvällsfika 1h innan och välling i flaska i sängen vid nattning så hungrig är han inte. Kl 19:30 så tar vi på han pyjamas, kokar välling och lägger oss i sängen för nattning kl 20:00. Jag har provat att börja nattningsrutinen tidigare men de funkar absolut inte. Såfort han ser sängen så skriker han och de kan ta upp emot 1 och en halv timme att få honom att somna, när han väl somnar Omkring 21-22 tiden så vaknar han och vill upp och leka vid 23, är vaken till 24-01 och sedan när han ska sova igen så snurrar han runt i sängen, grinar och klättrar på mig och drar mig i håret hela natten, sover nån timme där imellan och sedan börjar vi dagen ungefär 8 på morgonen. Vad ska jag ta mig till? Är det fler mammor där ute som har samma problem som mig? Han är en hyperaktiv bebis på dagarna och kan redan gå och nästan springa och är väldigt social och glad, sover ca 3timmar på dagtid men såfort kvällen närmar sig så blir han jätte orolig. Hjälp mig!
  3. Medlem sedan
    Jan 2019
    #2
    Åh, vi har också ett rent h-e här på nätterna. Min son är 6mån, och har varit stökig på nätterna från födseln. Hade gott hopp en stund, när jag blev tipsad om att gå till kiropraktor med honom. Visade sig att han var väldigt spänd mellan skulderbladen(vanligt efter tuff förlossning) och jag ville sååå att det skulle hjälpa med ett par besök där. Men nej...
    Så nu är jag tillbaka på noll igen. Är så himla slutkörd och kan ju bara tänka mig för dig som har haft det så dubbelt så länge. Hoppas nån kan ge nåt bra tips till oss!
    /Lisa
  4. 2
    Åh, vi har också ett rent h-e här på nätterna. Min son är 6mån, och har varit stökig på nätterna från födseln. Hade gott hopp en stund, när jag blev tipsad om att gå till kiropraktor med honom. Visade sig att han var väldigt spänd mellan skulderbladen(vanligt efter tuff förlossning) och jag ville sååå att det skulle hjälpa med ett par besök där. Men nej...
    Så nu är jag tillbaka på noll igen. Är så himla slutkörd och kan ju bara tänka mig för dig som har haft det så dubbelt så länge. Hoppas nån kan ge nåt bra tips till oss!
    /Lisa
  5. Medlem sedan
    Jan 2019
    #3
    Citat Ursprungligen postat av Lajsacanfly Visa inlägg
    Åh, vi har också ett rent h-e här på nätterna. Min son är 6mån, och har varit stökig på nätterna från födseln. Hade gott hopp en stund, när jag blev tipsad om att gå till kiropraktor med honom. Visade sig att han var väldigt spänd mellan skulderbladen(vanligt efter tuff förlossning) och jag ville sååå att det skulle hjälpa med ett par besök där. Men nej...
    Så nu är jag tillbaka på noll igen. Är så himla slutkörd och kan ju bara tänka mig för dig som har haft det så dubbelt så länge. Hoppas nån kan ge nåt bra tips till oss!
    /Lisa
    Men gud så jobbigt för er😞, jaha så de kan vara de som är besväret på vissa bebisar som är såhär? Jag hade en tuff förlossning, gick över två veckor och vart igångsatt som slutade med kejsarsnitt för han kom inte ut. Ja det går fort att bli slutkörd och efter nästan ett helt år med en ständig kamp på nätterna så är man mer zombie än levande, ja vi får verkligen hoppas på det!
  6. 3
    Citat Ursprungligen postat av Lajsacanfly Visa inlägg
    Åh, vi har också ett rent h-e här på nätterna. Min son är 6mån, och har varit stökig på nätterna från födseln. Hade gott hopp en stund, när jag blev tipsad om att gå till kiropraktor med honom. Visade sig att han var väldigt spänd mellan skulderbladen(vanligt efter tuff förlossning) och jag ville sååå att det skulle hjälpa med ett par besök där. Men nej...
    Så nu är jag tillbaka på noll igen. Är så himla slutkörd och kan ju bara tänka mig för dig som har haft det så dubbelt så länge. Hoppas nån kan ge nåt bra tips till oss!
    /Lisa
    Men gud så jobbigt för er😞, jaha så de kan vara de som är besväret på vissa bebisar som är såhär? Jag hade en tuff förlossning, gick över två veckor och vart igångsatt som slutade med kejsarsnitt för han kom inte ut. Ja det går fort att bli slutkörd och efter nästan ett helt år med en ständig kamp på nätterna så är man mer zombie än levande, ja vi får verkligen hoppas på det!
  7. En pappa
    #4

    Känner med er

    Citat Ursprungligen postat av beatricep96 Visa inlägg
    Men gud så jobbigt för er😞, jaha så de kan vara de som är besväret på vissa bebisar som är såhär? Jag hade en tuff förlossning, gick över två veckor och vart igångsatt som slutade med kejsarsnitt för han kom inte ut. Ja det går fort att bli slutkörd och efter nästan ett helt år med en ständig kamp på nätterna så är man mer zombie än levande, ja vi får verkligen hoppas på det!
    Förstår hur ni känner er trots att jag är en pappa och det är min fru som har fått ta nattpasset pga att jag behöver vara utvilad för jobb. Vår son har vaknat ofta på natten varannan timme eller så från ca 3 mån till 1 år. Det tröttade ut min fru så oherhört mycket. Vi testade allt möjligt men viktiga saker som hjälpte var att vi började köra samma rutiner varje kväll samt att vi började lägga vår son tidigare på kvällen, runt 19-20. Vår son är 16 månader nu och sover relativt bra, det blev en stor förändring när han blev ca 1 år, nu vaknar han 1-2 gången på natten och vill ha välling och sover totalt ca 11-12h nattetid. I helgen ska vi försöka avvänja honom från att äta på natten också, då kommer jag ta honom själv och min fru sova i annat rum. Det lär bli skrik och protester, men det räknar vi med

    Slutsatsen är, ha förtröstan, det kommer att bli bättre med all säkerhet. Rådet är att få samma rutin varje kväll som lugnar barnet samt att lägga barnet tidigt. Samt även se till att bebisen får tillräckligt med sömn på dagen, konstigt nog gör det att de sover bättre på natten.

    Håller tummarna!
  8. 4
    Känner med er
    Citat Ursprungligen postat av beatricep96 Visa inlägg
    Men gud så jobbigt för er😞, jaha så de kan vara de som är besväret på vissa bebisar som är såhär? Jag hade en tuff förlossning, gick över två veckor och vart igångsatt som slutade med kejsarsnitt för han kom inte ut. Ja det går fort att bli slutkörd och efter nästan ett helt år med en ständig kamp på nätterna så är man mer zombie än levande, ja vi får verkligen hoppas på det!
    Förstår hur ni känner er trots att jag är en pappa och det är min fru som har fått ta nattpasset pga att jag behöver vara utvilad för jobb. Vår son har vaknat ofta på natten varannan timme eller så från ca 3 mån till 1 år. Det tröttade ut min fru så oherhört mycket. Vi testade allt möjligt men viktiga saker som hjälpte var att vi började köra samma rutiner varje kväll samt att vi började lägga vår son tidigare på kvällen, runt 19-20. Vår son är 16 månader nu och sover relativt bra, det blev en stor förändring när han blev ca 1 år, nu vaknar han 1-2 gången på natten och vill ha välling och sover totalt ca 11-12h nattetid. I helgen ska vi försöka avvänja honom från att äta på natten också, då kommer jag ta honom själv och min fru sova i annat rum. Det lär bli skrik och protester, men det räknar vi med

    Slutsatsen är, ha förtröstan, det kommer att bli bättre med all säkerhet. Rådet är att få samma rutin varje kväll som lugnar barnet samt att lägga barnet tidigt. Samt även se till att bebisen får tillräckligt med sömn på dagen, konstigt nog gör det att de sover bättre på natten.

    Håller tummarna!
  9. Medlem sedan
    Jan 2019
    #5
    Citat Ursprungligen postat av En pappa Visa inlägg
    Förstår hur ni känner er trots att jag är en pappa och det är min fru som har fått ta nattpasset pga att jag behöver vara utvilad för jobb. Vår son har vaknat ofta på natten varannan timme eller så från ca 3 mån till 1 år. Det tröttade ut min fru så oherhört mycket. Vi testade allt möjligt men viktiga saker som hjälpte var att vi började köra samma rutiner varje kväll samt att vi började lägga vår son tidigare på kvällen, runt 19-20. Vår son är 16 månader nu och sover relativt bra, det blev en stor förändring när han blev ca 1 år, nu vaknar han 1-2 gången på natten och vill ha välling och sover totalt ca 11-12h nattetid. I helgen ska vi försöka avvänja honom från att äta på natten också, då kommer jag ta honom själv och min fru sova i annat rum. Det lär bli skrik och protester, men det räknar vi med

    Slutsatsen är, ha förtröstan, det kommer att bli bättre med all säkerhet. Rådet är att få samma rutin varje kväll som lugnar barnet samt att lägga barnet tidigt. Samt även se till att bebisen får tillräckligt med sömn på dagen, konstigt nog gör det att de sover bättre på natten.

    Håller tummarna!
    Ja man får nog helt enkelt stå ut även om man är tröttare än tröttast, är som du säger det blir bättre men igår var jag helt desperat efter sömn 😅 min son brukar vilja sova efter frukost, efter lunch och efter middag, ca 1h åt gången men ibland mindre eller mer, men misstänker att de är tänderna som ställer till det också, hela överkäken är helt ”bullig” tror 5tänder är påväg samtidigt, stackaren😭 så han har nog ont.. faktiskt när du säger det, att sover han mer på dagen så sover han någorlunda bättre på nätterna. Jag har försökt avvänjt han vid sovning på dagarna för jag trodde att de va de som gjorde att han sov sämre, och inatt fick pappan sova på soffan så jag och sonen fick sängen för oss själva, resultatet blev faktiskt mycket bättre! Haha kan tänka mig vilket liv de kommer bli för er, men de är väl föräldrarnas lott det, Lycka till med avvänjningen! 😁
  10. 5
    Citat Ursprungligen postat av En pappa Visa inlägg
    Förstår hur ni känner er trots att jag är en pappa och det är min fru som har fått ta nattpasset pga att jag behöver vara utvilad för jobb. Vår son har vaknat ofta på natten varannan timme eller så från ca 3 mån till 1 år. Det tröttade ut min fru så oherhört mycket. Vi testade allt möjligt men viktiga saker som hjälpte var att vi började köra samma rutiner varje kväll samt att vi började lägga vår son tidigare på kvällen, runt 19-20. Vår son är 16 månader nu och sover relativt bra, det blev en stor förändring när han blev ca 1 år, nu vaknar han 1-2 gången på natten och vill ha välling och sover totalt ca 11-12h nattetid. I helgen ska vi försöka avvänja honom från att äta på natten också, då kommer jag ta honom själv och min fru sova i annat rum. Det lär bli skrik och protester, men det räknar vi med

    Slutsatsen är, ha förtröstan, det kommer att bli bättre med all säkerhet. Rådet är att få samma rutin varje kväll som lugnar barnet samt att lägga barnet tidigt. Samt även se till att bebisen får tillräckligt med sömn på dagen, konstigt nog gör det att de sover bättre på natten.

    Håller tummarna!
    Ja man får nog helt enkelt stå ut även om man är tröttare än tröttast, är som du säger det blir bättre men igår var jag helt desperat efter sömn 😅 min son brukar vilja sova efter frukost, efter lunch och efter middag, ca 1h åt gången men ibland mindre eller mer, men misstänker att de är tänderna som ställer till det också, hela överkäken är helt ”bullig” tror 5tänder är påväg samtidigt, stackaren😭 så han har nog ont.. faktiskt när du säger det, att sover han mer på dagen så sover han någorlunda bättre på nätterna. Jag har försökt avvänjt han vid sovning på dagarna för jag trodde att de va de som gjorde att han sov sämre, och inatt fick pappan sova på soffan så jag och sonen fick sängen för oss själva, resultatet blev faktiskt mycket bättre! Haha kan tänka mig vilket liv de kommer bli för er, men de är väl föräldrarnas lott det, Lycka till med avvänjningen! 😁
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar