Revbensfraktur vecka 36
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Revbensfraktur vecka 36

    Har nu under flera veckors tid haft en hemsk hosta som jag nu tror har resulterat i en revbensfraktur.. Har svårt att ta djupa andetag, och nysa och hosta är rena rama döden!
    Läst att man inte gör något åt detta, men oroar mig inför förlossningen, är i vecka 36 och det kommer ju aldrig hinna läka innan det drar igång! Någon som varit med om liknande? Sökte ni hjälp?
  2. 1
    Revbensfraktur vecka 36 Har nu under flera veckors tid haft en hemsk hosta som jag nu tror har resulterat i en revbensfraktur.. Har svårt att ta djupa andetag, och nysa och hosta är rena rama döden!
    Läst att man inte gör något åt detta, men oroar mig inför förlossningen, är i vecka 36 och det kommer ju aldrig hinna läka innan det drar igång! Någon som varit med om liknande? Sökte ni hjälp?
  3. Medlem sedan
    Mar 2019
    #2
    Jag tycker du ska snacka med din barnmorska. Vet andra som har varit med om liknande och faktiskt fått hjälp.
  4. 2
    Jag tycker du ska snacka med din barnmorska. Vet andra som har varit med om liknande och faktiskt fått hjälp.
  5. Medlem sedan
    Apr 2019
    #3
    Hej hej, jag hoppas det har löst sig och känns mycket bättre! Förhoppningsvis kanske du rent av har en bebis nu? Det var ju ett tag sedan inlägget.

    Tänkte bara dela med mig av min erfarenhet. Jag bröt mitt revben under förlossningen, också allt nysande och hostande. Verkar o så hade börjat men jag hade inte så fasligt ont än, dock gjorde ju revbenen fruktansvärt ont och jag var livrädd just för att jag inte skulle kunna röra mig alls. Då satte de EDAn högre upp - så den plockade även bort revbenssmärtan! Helt fantastiskt! Jag vet inte vad jag gjort annars, men det fungerade strålande.
  6. 3
    Hej hej, jag hoppas det har löst sig och känns mycket bättre! Förhoppningsvis kanske du rent av har en bebis nu? Det var ju ett tag sedan inlägget.

    Tänkte bara dela med mig av min erfarenhet. Jag bröt mitt revben under förlossningen, också allt nysande och hostande. Verkar o så hade börjat men jag hade inte så fasligt ont än, dock gjorde ju revbenen fruktansvärt ont och jag var livrädd just för att jag inte skulle kunna röra mig alls. Då satte de EDAn högre upp - så den plockade även bort revbenssmärtan! Helt fantastiskt! Jag vet inte vad jag gjort annars, men det fungerade strålande.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar