50 år
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    50 år

    Min man fyllde 50 år i fredags.
    Av en väldigt nära anhörig fick han endast ett sms som löd -
    Grattis på födelsedagen....jag vill inte ringa i fall jag stör i uppvaknandet.

    Hur tolkar ni detta?
    Personen i fråga har inte vart intresserad av att fråga om han ska fira något och om hen kan komma så vi blev lite irriterade på ointresset pga den nära relation vi står i.
    Hur tänker ni?
  2. 1
    50 år Min man fyllde 50 år i fredags.
    Av en väldigt nära anhörig fick han endast ett sms som löd -
    Grattis på födelsedagen....jag vill inte ringa i fall jag stör i uppvaknandet.

    Hur tolkar ni detta?
    Personen i fråga har inte vart intresserad av att fråga om han ska fira något och om hen kan komma så vi blev lite irriterade på ointresset pga den nära relation vi står i.
    Hur tänker ni?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Ingen tolkning alls, faktiskt, att analysera är bara gissningar. Er relation är kanske inte så nära som ni uppfattar det, även om det är en familjemedlem
  4. 2
    Ingen tolkning alls, faktiskt, att analysera är bara gissningar. Er relation är kanske inte så nära som ni uppfattar det, även om det är en familjemedlem
  5. Medlem sedan
    Mar 2017
    #3
    Jag ser det som helt naturligt. Ni har inte bjudit personen, och då kan ju han eller hon knappast ringa upp er och fråga om ni ska ha kalas, och om han eller hon får komma. Det hade varit väldigt fräckt och påträngande. Han eller hon gjorde alldeles rätt, som bara hörde av sig på diskretast möjliga sätt, för att visa att h*n inte glömt 50-årsdagen. Egentligen hade h*n enligt vett och etikett inte behövt höra av sig alls, när h*n inte var bjuden.

    Nästa gång bjuder ni in alla ni vill ha på fest i god tid, och övriga förväntar ni er inget som helst av.
    It's what you know that sets you apart
  6. 3
    Jag ser det som helt naturligt. Ni har inte bjudit personen, och då kan ju han eller hon knappast ringa upp er och fråga om ni ska ha kalas, och om han eller hon får komma. Det hade varit väldigt fräckt och påträngande. Han eller hon gjorde alldeles rätt, som bara hörde av sig på diskretast möjliga sätt, för att visa att h*n inte glömt 50-årsdagen. Egentligen hade h*n enligt vett och etikett inte behövt höra av sig alls, när h*n inte var bjuden.

    Nästa gång bjuder ni in alla ni vill ha på fest i god tid, och övriga förväntar ni er inget som helst av.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar