Vad leker 11 och 12 åringar med utomhus?
Skolbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2019
    #1

    Vad leker 11 och 12 åringar med utomhus?

    Jag har två bonusbarn, tjej som fyller elva och kille som fyller tolv i år. Problemet är att de alltid vill vara inomhus och sitta vid sina mobiler, titta på tv eller spela Ps4. Att vara ute är pest och pinna, förutom sommartid när vi åker och badar. Jag tillåter inte dem vara inne hela dagarna när det är sommar och fint väder, utan då ska de vara ute och hitta på något. Detta gäller även vintertid när det är snö och fint väder. Då får de inte heller sitta inne hela dagarna. Jag personligen tycker det finns hur mycket som helst att göra både sommar och vinter. De har pulkor, snow kick bikes, snowboard på vintern och cyklar, kubb, tennisracket, kick bikes mm sommartid. Så de har verkligen saker att aktivera sig med. Vad hittar era barn på? Låter ni dom sitta inne hela dagarna trots sol och 25 grader varmt?
  2. 1
    Vad leker 11 och 12 åringar med utomhus? Jag har två bonusbarn, tjej som fyller elva och kille som fyller tolv i år. Problemet är att de alltid vill vara inomhus och sitta vid sina mobiler, titta på tv eller spela Ps4. Att vara ute är pest och pinna, förutom sommartid när vi åker och badar. Jag tillåter inte dem vara inne hela dagarna när det är sommar och fint väder, utan då ska de vara ute och hitta på något. Detta gäller även vintertid när det är snö och fint väder. Då får de inte heller sitta inne hela dagarna. Jag personligen tycker det finns hur mycket som helst att göra både sommar och vinter. De har pulkor, snow kick bikes, snowboard på vintern och cyklar, kubb, tennisracket, kick bikes mm sommartid. Så de har verkligen saker att aktivera sig med. Vad hittar era barn på? Låter ni dom sitta inne hela dagarna trots sol och 25 grader varmt?
  3. Illimbius
    #2
    jo man kan undra om ungarna blir ondare och ondare med tanke på att d bli mer å mer lagar ett sätt att "glädja" sä sj på kan ju va att d finns ett liv efter detta åxå
  4. 2
    jo man kan undra om ungarna blir ondare och ondare med tanke på att d bli mer å mer lagar ett sätt att "glädja" sä sj på kan ju va att d finns ett liv efter detta åxå
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar