Förändrad relation?
Pappasnack
  1. Anonym
    #1

    Förändrad relation?

    Hej
    Jag undrar om ni som haft/har dålig kontakt/ relation med er pappa....om ni tagit upp kontakten oftare nu när ni fått barn? Era föräldrar är skilda..
    Typ ringer oftare eller åker hem till honom oftare?
    Nu menar jag inte tvärdött....men typ bara pratat i telefon med ca 6-7 veckors mellanrum. Ni ses inte!

    I vårt fall är det endast pappan som ringer? Dottern hör aldrig av sig om det inte är något väldigt speciellt.
    Hon ska ha barn i Januari....

    Lite tankar bara....
  2. 1
    Förändrad relation? Hej
    Jag undrar om ni som haft/har dålig kontakt/ relation med er pappa....om ni tagit upp kontakten oftare nu när ni fått barn? Era föräldrar är skilda..
    Typ ringer oftare eller åker hem till honom oftare?
    Nu menar jag inte tvärdött....men typ bara pratat i telefon med ca 6-7 veckors mellanrum. Ni ses inte!

    I vårt fall är det endast pappan som ringer? Dottern hör aldrig av sig om det inte är något väldigt speciellt.
    Hon ska ha barn i Januari....

    Lite tankar bara....
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Ingen direkt skillnad

    Jag hade oerhört dålig kontakt med min pappa men det hade sina orsaker, mina föräldrar skildes när jag var liten, mamma flyttade hem till Sverige med oss barn och min pappa bodde i England och Kanada. Jag träffade honom inte alls igne förrän jag var nästan vuxen. Efter det sågs vi någon gång om året, talades vid kanske någon gång i kvartalet.
    Det var ingen direkt skillnad när jag fick barn, men han var med på både mitt bröllop och storemannens dop. Han kom inte till lillemannens dop eftersom han dog just i de dagarna, alldeles för tidigt, så jag kan inte direkt dra några slutsatser applicerbara på ditt fall.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Ingen direkt skillnad Jag hade oerhört dålig kontakt med min pappa men det hade sina orsaker, mina föräldrar skildes när jag var liten, mamma flyttade hem till Sverige med oss barn och min pappa bodde i England och Kanada. Jag träffade honom inte alls igne förrän jag var nästan vuxen. Efter det sågs vi någon gång om året, talades vid kanske någon gång i kvartalet.
    Det var ingen direkt skillnad när jag fick barn, men han var med på både mitt bröllop och storemannens dop. Han kom inte till lillemannens dop eftersom han dog just i de dagarna, alldeles för tidigt, så jag kan inte direkt dra några slutsatser applicerbara på ditt fall.
  5. Illimbius
    #3
    min pappa har inte varit närvarande under i princip HELA min uppväxt, har försökt tagit kontakt med han i vuxen ålder men han är den samma som han vart hela livet en komplett pajas kanske fanns en anledning att vi aldrig sågs.. lol
  6. 3
    min pappa har inte varit närvarande under i princip HELA min uppväxt, har försökt tagit kontakt med han i vuxen ålder men han är den samma som han vart hela livet en komplett pajas kanske fanns en anledning att vi aldrig sågs.. lol
  7. Medlem sedan
    Apr 2023
    #4
    Under barndomen saknade jag att ha en pappa... han lämnade oss när vi var 3,5 år och under tonåren var det svårt att förstå varför han inte ville vara med oss... Men idag när jag är vuxen med egna barn är jag väldigt tacksam att han inte varit i våra liv. För han vad tydligen kvinnomisshandlare och hade han varit i mitt liv så hade hans negativa tankar kanske kommit över till mig. Så som jag ser det har han gett mig 2 presenter i detta livet:
    1. Min födelse (att jag kom till överhuvudtaget)
    2. Frånvaro. Att han var frånvarande under mitt liv är en av de bästa gåvorna som han gett mig.
    Projektet jag snickrar på under pappaledigheten är nordiska blombud stockholm.
  8. 4
    Under barndomen saknade jag att ha en pappa... han lämnade oss när vi var 3,5 år och under tonåren var det svårt att förstå varför han inte ville vara med oss... Men idag när jag är vuxen med egna barn är jag väldigt tacksam att han inte varit i våra liv. För han vad tydligen kvinnomisshandlare och hade han varit i mitt liv så hade hans negativa tankar kanske kommit över till mig. Så som jag ser det har han gett mig 2 presenter i detta livet:
    1. Min födelse (att jag kom till överhuvudtaget)
    2. Frånvaro. Att han var frånvarande under mitt liv är en av de bästa gåvorna som han gett mig.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar