Ledsamt beslut.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2012
    #1

    Ledsamt beslut.

    Vad tycker ni...
    Min dotter har haft en kanin i ett år nu.
    Hon älskar honom,men tyvärr får vi fundera på att ta bort honom.

    Han har bl.a ont i magen minst en gång i veckan,då är han mycket orolig och rastlös.
    Vi lider med honom.
    Han är undersökt av veterinär, dels för magen och dels för att han kissar mycket lite.
    I somras kissade han inte på två dagar Och då gjorde de ett ultraljud på honom och då var blåsan helt tom och veterinären hade inte sett något liknande.
    Min dotter är STÄNDIGT orolig för honom.
    Kaninen är dessutom rädd för ljud..alla ljud och det låter helt knäppt ..att han är väldigt rädd för matos också.
    Låter som ett aprilskämt..🙁
    Dottern bor själv och hon har en ...ständig oro...för att komma hem efter jobbet till honom
    Hon vill inget hellre än att ha honom kvar ❤️ Hon behöver sällskap, men ändå är hon så sårad av det här att hon inte ens vill ha en ny liten vän om vi väljer att avliva honom .
    Så jag vill bara berätta om vårt dilemma...och kanske få råd om ni har ngt alternativ till att ta bort honom .
    ❤️😢❤️
  2. 1
    Ledsamt beslut. Vad tycker ni...
    Min dotter har haft en kanin i ett år nu.
    Hon älskar honom,men tyvärr får vi fundera på att ta bort honom.

    Han har bl.a ont i magen minst en gång i veckan,då är han mycket orolig och rastlös.
    Vi lider med honom.
    Han är undersökt av veterinär, dels för magen och dels för att han kissar mycket lite.
    I somras kissade han inte på två dagar Och då gjorde de ett ultraljud på honom och då var blåsan helt tom och veterinären hade inte sett något liknande.
    Min dotter är STÄNDIGT orolig för honom.
    Kaninen är dessutom rädd för ljud..alla ljud och det låter helt knäppt ..att han är väldigt rädd för matos också.
    Låter som ett aprilskämt..🙁
    Dottern bor själv och hon har en ...ständig oro...för att komma hem efter jobbet till honom
    Hon vill inget hellre än att ha honom kvar ❤️ Hon behöver sällskap, men ändå är hon så sårad av det här att hon inte ens vill ha en ny liten vän om vi väljer att avliva honom .
    Så jag vill bara berätta om vårt dilemma...och kanske få råd om ni har ngt alternativ till att ta bort honom .
    ❤️😢❤️
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Hmmm

    Är ni verkligen _säkra_ på att han inte kissat utan att ni märker det? Mår han dåligt såvitt ni kan bedöma?
    Det låter rent spontant som om dottern har andra problem om kaninen är så viktig, men OK: Om man kan lindra dem med hjälp av en kanin så är det förstås en bra lösning.

    Om ni nu måste göra er av med kaninen, vore en katt eller en liten hund ett alternativ om hon nu behöver ett sällskap?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Hmmm Är ni verkligen _säkra_ på att han inte kissat utan att ni märker det? Mår han dåligt såvitt ni kan bedöma?
    Det låter rent spontant som om dottern har andra problem om kaninen är så viktig, men OK: Om man kan lindra dem med hjälp av en kanin så är det förstås en bra lösning.

    Om ni nu måste göra er av med kaninen, vore en katt eller en liten hund ett alternativ om hon nu behöver ett sällskap?
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    Kaniner behöver sällskap. Så varför inte skaffa en kaninkompis till honom,. Kastrera kaninen och köp en hona som ni också kastrerar. Sedan se till att han rätt form av strö, pinnar att gnaga på (t.ex äppelkvistar).
    Se till att kaninerna har bra med utrymme och även plats "gömma" sig.

    I början kan ni har de åtskilda, men så de kan nosa på varandra och lära känna varandra.
  6. 3
    Kaniner behöver sällskap. Så varför inte skaffa en kaninkompis till honom,. Kastrera kaninen och köp en hona som ni också kastrerar. Sedan se till att han rätt form av strö, pinnar att gnaga på (t.ex äppelkvistar).
    Se till att kaninerna har bra med utrymme och även plats "gömma" sig.

    I början kan ni har de åtskilda, men så de kan nosa på varandra och lära känna varandra.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar