Foglossningar
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Oct 2019
    #1

    Foglossningar

    Jag är nu i gravidvecka 24 (23+6) och har redan fått foglossningar så jag har fått sjukskriva mig från jobbet för att jag har sådan smärta i bäckenet och inte kan gå. Jag har vart i kontakt med sjukgymnast och fått låna foglossningsbälte men upplever inte att det hjälper och kan inte använda bältet så mycket i mitt jobb (förskola). Min barnmorska säger att jag ska kontakta läkare för att få sjukskrivning om värken/smärtan hindrar mig från att utföra jobbet. När sökte du läkare för foglossning? Känns som att det är så himlans tidigt att söka nu trots värken/smärtan...?
  2. 1
    Foglossningar Jag är nu i gravidvecka 24 (23+6) och har redan fått foglossningar så jag har fått sjukskriva mig från jobbet för att jag har sådan smärta i bäckenet och inte kan gå. Jag har vart i kontakt med sjukgymnast och fått låna foglossningsbälte men upplever inte att det hjälper och kan inte använda bältet så mycket i mitt jobb (förskola). Min barnmorska säger att jag ska kontakta läkare för att få sjukskrivning om värken/smärtan hindrar mig från att utföra jobbet. När sökte du läkare för foglossning? Känns som att det är så himlans tidigt att söka nu trots värken/smärtan...?
  3. M
    #2
    Sjukskriven v. 22.
    Under min första graviditet så fick jag foglossning redan i månad 5. Den var sååå hemsk.. vissa dagar kunde jag inte sätta mig i bilen efter en dags arbete. Då jag jobbar som butiksbiträde, det var att i princip stå och gå hela dagen. När jag väll lyckades komma hem så kunde jag inte ens sitta eller ligga utan att ha den hemska ihållande smärtan.

    Man måste lyssna på kroppen. Vissa lyckas jobba in till det sista medans andra inte kan..
  4. 2
    Sjukskriven v. 22.
    Under min första graviditet så fick jag foglossning redan i månad 5. Den var sååå hemsk.. vissa dagar kunde jag inte sätta mig i bilen efter en dags arbete. Då jag jobbar som butiksbiträde, det var att i princip stå och gå hela dagen. När jag väll lyckades komma hem så kunde jag inte ens sitta eller ligga utan att ha den hemska ihållande smärtan.

    Man måste lyssna på kroppen. Vissa lyckas jobba in till det sista medans andra inte kan..
  5. M
    #3
    Sjukskriven v. 22.
    Under min första graviditet så fick jag foglossning redan i månad 5. Den var sååå hemsk.. vissa dagar kunde jag inte sätta mig i bilen efter en dags arbete. Då jag jobbar som butiksbiträde, det var att i princip stå och gå hela dagen. När jag väll lyckades komma hem så kunde jag inte ens sitta eller ligga utan att ha den hemska ihållande smärtan.

    Man måste lyssna på kroppen. Vissa lyckas jobba in till det sista medans andra inte kan..
  6. 3
    Sjukskriven v. 22.
    Under min första graviditet så fick jag foglossning redan i månad 5. Den var sååå hemsk.. vissa dagar kunde jag inte sätta mig i bilen efter en dags arbete. Då jag jobbar som butiksbiträde, det var att i princip stå och gå hela dagen. När jag väll lyckades komma hem så kunde jag inte ens sitta eller ligga utan att ha den hemska ihållande smärtan.

    Man måste lyssna på kroppen. Vissa lyckas jobba in till det sista medans andra inte kan..
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar