Hej!
Jag har många tankar som cirkulerar just nu och tänkte höra lite om era tankar kring detta. Jag önskar att inte bli dömd utan hjälpt, då jag inte mår bra just nu av detta.

Bakgrund: 44 år, två barn på snart 14 och 16,5 år. Jobbar som städerska och gjort det mestadels i mitt liv. På heltid de senaste 10 åren. Har barnen vv och haft det så de senaste 13 åren. Har en bra relation med deras pappa som idag har en ny familj. Jag har varit ensam med barnen sen den yngsta låg i magen. Några år hade jag ett särboförhållande med en man som var snäll men som trodde att han kunde allt bäst. Allt jag gjorde kunde göras bättre. Jag blev tom och kände mig värdelös. Till slut gjorde jag slut. Och fick börja bygga upp mig igen.

Efter 4 år ensam fick jag kontakt med en ny man. Vi hade kontakt nästan ett år innan vi träffades. Vi klickade och nu har vi haft en relation i snart ett år. Vi har pratat om att flytta ihop när mina barn blivit större. Han är väldigt stöttande och tycker att jag har kapacitet att göra mer än städa toaletter. Jag har aldrig i mitt liv fått det stöd jag får nu.

Jag har som sagt jobbat länge med städning och de senast åren har det slitit väldigt på min kropp. Jag har dragits med smärtor och går nu på smärtstillande för att orka med jobbet. Jag är 44 och har rätt många år kvar i yrkeslivet. Jag kommer inte att hålla. Jag har varit orolig för vad jag gör den dagen jag inte klarar jobbet mer. Jag har trott att jag suttit fast och känt sorg över det. Min syster har varit sjukskriven i flera år och hon sitter hemma med sin värk. Jag vill inte ha det så. Bara ont och inga pengar. Då tvingas man sitta hemma.

Nu har en ny dörr öppnats. Min pojkvän tjänar väldigt bra och har sagt att det är inga problem om jag vill omskola mig, han klarar att försörja mig med under studietiden och även mina barn. Jag började titta på utbildningar. Hittade en som var intressant. Den är på två år och det finns goda jobbmöjligheter efter. Så här långt går allt bra.