Hej
Vår son föddes för 3 månader senoch helt oväntad söker frun både skillmässa och ensam vårdnad för barnet.
Jag tror hon har fått förlossningsdepression och hoppas att det är övergående. men just nu sitter jag med en stämning från hennes advokat i handen och vet inte riktig hur jag ska gå tillväga.
Det står i brevet att jag är olämplig som förälder eftersom jag dricker mycket alkohol och tar tabletter för att dämpa min stress och pratar högt med mig själv. När jag frågar henne varför du har sagt såna saker som inte stämmer eftersom det var ett år sen jag drack nån öl då säger hon att tja det var inte illa menat, advokater säger såna saker bara för att vinna vårdnads tvisten. Samtalet är iofs inspelat.
Hur ska jag gå tillväga ? Ska jag oxå söka ensam vårdnad eller yrka på gemensam vårdnad ? Hur brukar man göra ? Honhar varit depremerad och sagt saker som jag inte tror att hon menar allvar. tex engågn sa hon att hon ska kasta barnet i väggenoch en annan gång var hon så arg så hon kastade lätt barnet i sängen. Menjag vet att hon älsar sin son och det berodde på hennes förlossningsdepression.
Vad tycker ni ? Ska jag yrka på ensamvårdnad eller gemensam ?