Sörjer att mitt barn ska börja förskola
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2020
    #1

    Sörjer att mitt barn ska börja förskola

    Hej! Jag vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget.. Men jag känner mig så ensam i min känsla av att det ska bli så jobbigt att mitt lilla barn på 14 månader ska börja på förskola om 1 vecka, alla i min omgivning säger bara ” men va skönt att hon börjar förskolan och du äntligen får börja jobba igen” men för mig är det världens sorg att inte få vara hemma med min lilla älskling. Jag vet att det inte är en riktig ”sorg” men fasen va jobbigt det är, jag är fullt medveten om att mina känslor är helt egoistiska. Jag vet att hon kommer ha det hur bra som helst på förskolan. Jag kan inte vara ensam om att vara så här ledsen?
  2. 1
    Sörjer att mitt barn ska börja förskola Hej! Jag vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget.. Men jag känner mig så ensam i min känsla av att det ska bli så jobbigt att mitt lilla barn på 14 månader ska börja på förskola om 1 vecka, alla i min omgivning säger bara ” men va skönt att hon börjar förskolan och du äntligen får börja jobba igen” men för mig är det världens sorg att inte få vara hemma med min lilla älskling. Jag vet att det inte är en riktig ”sorg” men fasen va jobbigt det är, jag är fullt medveten om att mina känslor är helt egoistiska. Jag vet att hon kommer ha det hur bra som helst på förskolan. Jag kan inte vara ensam om att vara så här ledsen?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Absolut inte

    Min spontana känsla är ju att 14 mån är rätt tidigt, mina killar började inte förrän de var 3. Jag tar för givet av ditt inlägg att om du hade kunnat låta dem börja litet senare hade du gjort det också så slutsatsen är att du inte har mycket till val. Då är det inte så mycket att göra åt saken heller.

    Det kommer säkerligen att gå alldeles utmärkt, men det är klart att du kan sörja att inte kunna styra ditt och ditt barns liv mer.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Absolut inte Min spontana känsla är ju att 14 mån är rätt tidigt, mina killar började inte förrän de var 3. Jag tar för givet av ditt inlägg att om du hade kunnat låta dem börja litet senare hade du gjort det också så slutsatsen är att du inte har mycket till val. Då är det inte så mycket att göra åt saken heller.

    Det kommer säkerligen att gå alldeles utmärkt, men det är klart att du kan sörja att inte kunna styra ditt och ditt barns liv mer.
  5. Medlem sedan
    Mar 2017
    #3
    Vad är det som gör att du inte kan vara hemma ett tag till då? Är du ensamstående, eller är din man arbetslös utan A-kassa? Eller har ni tagit på er alltför stora fasta utgifter, så att ni är beroende av två inkomster?

    Jag tycker precis som Christopher, att 14 månader är alldeles för tidigt för att lämna bort småttingarna! Mina var 2,5 år respektive 5 år när de började.
    It's what you know that sets you apart
  6. 3
    Vad är det som gör att du inte kan vara hemma ett tag till då? Är du ensamstående, eller är din man arbetslös utan A-kassa? Eller har ni tagit på er alltför stora fasta utgifter, så att ni är beroende av två inkomster?

    Jag tycker precis som Christopher, att 14 månader är alldeles för tidigt för att lämna bort småttingarna! Mina var 2,5 år respektive 5 år när de började.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar