För att få fart på forumet, efter Corona
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    För att få fart på forumet, efter Corona

    Vad önskar ni och vad tror ni kommer efter corona?
    Jag tänkte mer på vad som händer i samhället, hur vi kommer bete oss, semestra etc.

    Det jag hopppas på är att man ser över sjukvården främst. En statlig huvudman känns nödvändigt, att det finns privata aktörer är helt OK, men att huvudmannen är statlig. Inte som nu landsting och kommun.
    Då kanske man slipper kortfristiga beslut.

    Vi kommer nog resa annorlunda, blir mer lokalt.
    Tyvärr kommer det bli färre konferenser och kickoff. Skypemöten i all ära, men de fysiska mötena är inte att försumma.

    Själv är hela företaget hemförlovat och numera är det än mer skype än innan.
  2. 1
    För att få fart på forumet, efter Corona Vad önskar ni och vad tror ni kommer efter corona?
    Jag tänkte mer på vad som händer i samhället, hur vi kommer bete oss, semestra etc.

    Det jag hopppas på är att man ser över sjukvården främst. En statlig huvudman känns nödvändigt, att det finns privata aktörer är helt OK, men att huvudmannen är statlig. Inte som nu landsting och kommun.
    Då kanske man slipper kortfristiga beslut.

    Vi kommer nog resa annorlunda, blir mer lokalt.
    Tyvärr kommer det bli färre konferenser och kickoff. Skypemöten i all ära, men de fysiska mötena är inte att försumma.

    Själv är hela företaget hemförlovat och numera är det än mer skype än innan.
  3. Medlem sedan
    Apr 2020
    #2
    Jag tror att man kommer se förändringar i sjukvården, att fler kommer använda sig av nätapotek, onlinekliniker, konsultationer online. Mycket kommer nog ske mer på distans eftersom vi jobbar mer hemifrån, eller så har det motsatt effekt att vi ser det som ett privilegium att träffa kollegor etc.
  4. 2
    Jag tror att man kommer se förändringar i sjukvården, att fler kommer använda sig av nätapotek, onlinekliniker, konsultationer online. Mycket kommer nog ske mer på distans eftersom vi jobbar mer hemifrån, eller så har det motsatt effekt att vi ser det som ett privilegium att träffa kollegor etc.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Tror inte ändringar blir bestående

    Jag tror att de tfinns en stark längtan att kunna återgå till det normala, att kunna hälsa med ett fast handslag, att kunna krama vänner man träffar på stan, att kunna resa etc, etc.

    Frågan är snarast när detta kan ske...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Tror inte ändringar blir bestående Jag tror att de tfinns en stark längtan att kunna återgå till det normala, att kunna hälsa med ett fast handslag, att kunna krama vänner man träffar på stan, att kunna resa etc, etc.

    Frågan är snarast när detta kan ske...
  7. Medlem sedan
    Feb 2015
    #4
    Tyvärr måste jag hålla med om detta!
  8. 4
    Tyvärr måste jag hålla med om detta!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar