Sladdis vid 37
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2020
    #1

    Sladdis vid 37

    Hej! Jag plussade i lördags till min stora förvåning! Har varit dålig i flera veckor & gott i tron om att jag åkt på Corona. Men icke☺️ Två barn sen tidigare 14 & 9 år, tillsammans med barnens pappa, vi har varit tillsammans i över 15 år🙏🏼, han är 42. Vi älskar verkligen livet med barn men vi har lixom vant oss med friheten med äldre barn. Samtidigt som det känns fantastisk att få välkomna en ny familjemedlem. Men super läskigt. Många tankar. Klarar vi av det här? Blir barnet ensam utan syskon i nära ålder? Någon som känner igen sig i det jag skriver?
  2. 1
    Sladdis vid 37 Hej! Jag plussade i lördags till min stora förvåning! Har varit dålig i flera veckor & gott i tron om att jag åkt på Corona. Men icke☺️ Två barn sen tidigare 14 & 9 år, tillsammans med barnens pappa, vi har varit tillsammans i över 15 år🙏🏼, han är 42. Vi älskar verkligen livet med barn men vi har lixom vant oss med friheten med äldre barn. Samtidigt som det känns fantastisk att få välkomna en ny familjemedlem. Men super läskigt. Många tankar. Klarar vi av det här? Blir barnet ensam utan syskon i nära ålder? Någon som känner igen sig i det jag skriver?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Hej!
    Du slår huvudet på spiken. Jag är 39 (hinner fylla 40 innan barnet kommer). Har tre barn (13, 10 och 7 år) med samma man, vi firade 15 årig förlovningsdag för en dryg månad sedan.
    Förstod (tog grav test) att jag var gravid i v 7-8 ungefär. Kom som en stor överraskning.

    Har haft precis samma tankar som dig.
    Gått igenom glädje, förvåning, hjälp hur ska vi klara det, såklart vi klarar det o sen alla praktiska tankar och funderingar som dyker upp.
    Solstrålen
  4. 2
    Hej!
    Du slår huvudet på spiken. Jag är 39 (hinner fylla 40 innan barnet kommer). Har tre barn (13, 10 och 7 år) med samma man, vi firade 15 årig förlovningsdag för en dryg månad sedan.
    Förstod (tog grav test) att jag var gravid i v 7-8 ungefär. Kom som en stor överraskning.

    Har haft precis samma tankar som dig.
    Gått igenom glädje, förvåning, hjälp hur ska vi klara det, såklart vi klarar det o sen alla praktiska tankar och funderingar som dyker upp.
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    Vår son föddes när jag var 37 och har två äldre syskon, 11 och 13 år äldre, från sambons förra relation. Syskonen har under hela hans uppväxt haft en nära relation och nu när även sonen är vuxen, så är relationerna fortfarande nära.
  6. 3
    Vår son föddes när jag var 37 och har två äldre syskon, 11 och 13 år äldre, från sambons förra relation. Syskonen har under hela hans uppväxt haft en nära relation och nu när även sonen är vuxen, så är relationerna fortfarande nära.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar