Min son drar sig själv i håret
Småbarn
  1. Anonym
    #1

    Min son drar sig själv i håret

    Hej, jag har en son på 3 år som redan som bebis tyckte om att dra i mitt hår när han skulle vila eller sova. Jag har försökt att avleda detta så mycket som det går eftersom jag tycker att det gör väldigt ont när han ska fläta in sina fingrar i mitt hår vid varje nattning. Men detta har resulterat i att han börjat dra i sitt egna hår när han sitter och myser framför tvn eller ska sova. Jag och min man försöker alltid ta bort handen från håret och ta fram ett gosedjur som han kan hålla om. Han har en liten virvel i håret som han oftast brukar snurra runt, och för några dagar sedan upptäckte vi att han börjat bli lite kal på den platsen. Vi försöker berätta att det inte är bra att dra i håret och att det finns risk att håret ramlar av. Men han fortsätter ändå. När jag sitter bredvid honom så vill han fortfarande dra i mitt hår, men när jag säger att det gör ont så gör han det på sig själv istället. Han gör det inte hårdhänt utan mer för att koppla av och mysa. Vi vet inte riktigt vad vi kan göra, är orolig att han kommer tappa hår. Och jag tror att han skulle bli väldigt ledsen om han tappade håret.

    Är det någon som har varit med om liknanden eller har några bra tips?
  2. 1
    Min son drar sig själv i håret Hej, jag har en son på 3 år som redan som bebis tyckte om att dra i mitt hår när han skulle vila eller sova. Jag har försökt att avleda detta så mycket som det går eftersom jag tycker att det gör väldigt ont när han ska fläta in sina fingrar i mitt hår vid varje nattning. Men detta har resulterat i att han börjat dra i sitt egna hår när han sitter och myser framför tvn eller ska sova. Jag och min man försöker alltid ta bort handen från håret och ta fram ett gosedjur som han kan hålla om. Han har en liten virvel i håret som han oftast brukar snurra runt, och för några dagar sedan upptäckte vi att han börjat bli lite kal på den platsen. Vi försöker berätta att det inte är bra att dra i håret och att det finns risk att håret ramlar av. Men han fortsätter ändå. När jag sitter bredvid honom så vill han fortfarande dra i mitt hår, men när jag säger att det gör ont så gör han det på sig själv istället. Han gör det inte hårdhänt utan mer för att koppla av och mysa. Vi vet inte riktigt vad vi kan göra, är orolig att han kommer tappa hår. Och jag tror att han skulle bli väldigt ledsen om han tappade håret.

    Är det någon som har varit med om liknanden eller har några bra tips?
  3. Medlem sedan
    Oct 2020
    #2

    Dra i håret

    Hej har en son på 2år och 5 månader som drar i håret. Vi får honom inte att slut. Nej och aj
    aj hjälper inte. Det ända rådet jag kan ge ät att fortsätta
    Med att säga nej och säga att det gör ont.
    Anonym;11676626]Hej, jag har en son på 3 år som redan som bebis tyckte om att dra i mitt hår när han skulle vila eller sova. Jag har försökt att avleda detta så mycket som det går eftersom jag tycker att det gör väldigt ont när han ska fläta in sina fingrar i mitt hår vid varje nattning. Men detta har resulterat i att han börjat dra i sitt egna hår när han sitter och myser framför tvn eller ska sova. Jag och min man försöker alltid ta bort handen från håret och ta fram ett gosedjur som han kan hålla om. Han har en liten virvel i håret som han oftast brukar snurra runt, och för några dagar sedan upptäckte vi att han börjat bli lite kal på den platsen. Vi försöker berätta att det inte är bra att dra i håret och att det finns risk att håret ramlar av. Men han fortsätter ändå. När jag sitter bredvid honom så vill han fortfarande dra i mitt hår, men när jag säger att det gör ont så gör han det på sig själv istället. Han gör det inte hårdhänt utan mer för att koppla av och mysa. Vi vet inte riktigt vad vi kan göra, är orolig att han kommer tappa hår. Och jag tror att han skulle bli väldigt ledsen om han tappade håret.

    Är det någon som har varit med om liknanden eller har några bra tips?[/QUOTE]
  4. 2
    Dra i håret Hej har en son på 2år och 5 månader som drar i håret. Vi får honom inte att slut. Nej och aj
    aj hjälper inte. Det ända rådet jag kan ge ät att fortsätta
    Med att säga nej och säga att det gör ont.
    Anonym;11676626]Hej, jag har en son på 3 år som redan som bebis tyckte om att dra i mitt hår när han skulle vila eller sova. Jag har försökt att avleda detta så mycket som det går eftersom jag tycker att det gör väldigt ont när han ska fläta in sina fingrar i mitt hår vid varje nattning. Men detta har resulterat i att han börjat dra i sitt egna hår när han sitter och myser framför tvn eller ska sova. Jag och min man försöker alltid ta bort handen från håret och ta fram ett gosedjur som han kan hålla om. Han har en liten virvel i håret som han oftast brukar snurra runt, och för några dagar sedan upptäckte vi att han börjat bli lite kal på den platsen. Vi försöker berätta att det inte är bra att dra i håret och att det finns risk att håret ramlar av. Men han fortsätter ändå. När jag sitter bredvid honom så vill han fortfarande dra i mitt hår, men när jag säger att det gör ont så gör han det på sig själv istället. Han gör det inte hårdhänt utan mer för att koppla av och mysa. Vi vet inte riktigt vad vi kan göra, är orolig att han kommer tappa hår. Och jag tror att han skulle bli väldigt ledsen om han tappade håret.

    Är det någon som har varit med om liknanden eller har några bra tips?[/QUOTE]
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar