Coronavaccin: Ja nej eller kanske
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2017
    #1

    Coronavaccin: Ja nej eller kanske

    Att Covid-19 håller världen i ett skruvstäd råder det väl ingen tvekan om.
    Frågan är, hur kommer du att göra om det dyker upp ett vaccin inom kort?
    Kommer du att vaccinera dig och barnen eller kommer ni att låta bli?

    Hur tänker ni kring detta?
    Diskutera gärna i tråden.
  2. 1
    Coronavaccin: Ja nej eller kanske Att Covid-19 håller världen i ett skruvstäd råder det väl ingen tvekan om.
    Frågan är, hur kommer du att göra om det dyker upp ett vaccin inom kort?
    Kommer du att vaccinera dig och barnen eller kommer ni att låta bli?

    Hur tänker ni kring detta?
    Diskutera gärna i tråden.
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Jag kommer nog vaccinera mig, varför?
    Om jag skulle reagera på vaccinet, så ser jag det som en indikation på att jag med all sannolikhet blivit än sämre av viruset i skarpt läge. Kan jag dessutom som vaccinerad bidra till att mota bort detta virus, så är det också toppen.
    Jag är förbaskat trött på att detta virus som har tagit kommandot över vårt liv.
  4. 2
    Jag kommer nog vaccinera mig, varför?
    Om jag skulle reagera på vaccinet, så ser jag det som en indikation på att jag med all sannolikhet blivit än sämre av viruset i skarpt läge. Kan jag dessutom som vaccinerad bidra till att mota bort detta virus, så är det också toppen.
    Jag är förbaskat trött på att detta virus som har tagit kommandot över vårt liv.
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    Jag kommer vaccinera mig, eftersom jag vill vara med att medverka till att detta virus motas bort.
  6. 3
    Jag kommer vaccinera mig, eftersom jag vill vara med att medverka till att detta virus motas bort.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Tar det gärna

    Skälet till att det dröjer är ju just att man gör så omfattande tester. När det väl släpps till allmänheten tar jag det, fast jag står ju rätt långt bak i kön. Först skall diverse riskgrupper kunna få det, sjukvårdspersonal etc.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Tar det gärna Skälet till att det dröjer är ju just att man gör så omfattande tester. När det väl släpps till allmänheten tar jag det, fast jag står ju rätt långt bak i kön. Först skall diverse riskgrupper kunna få det, sjukvårdspersonal etc.
  9. Medlem sedan
    Sep 2017
    #5
    Jag funderar på att ta det också men ställer mig kanske inte först i kön :-)
  10. 5
    Jag funderar på att ta det också men ställer mig kanske inte först i kön :-)
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Nej

    Man rekommenderar gravida att inte vaccinera sig, då man vet för lite om riskerna det medför för barnet/fostret men även för mamman.

    Det ena av de två olika sorternas vaccin som tas fram är en sort som bygger på samma "grund" som många vaccin som är tillåtna för gravida, medan den andra sorten bygger på en grund där man inte brukar tillåta gravida att vaccinera sig.

    Om man däremot hinner få fram ett godkänt vaccin, alltså godkänt för gravida så skulle jag vaccinera mig utan tvekan.

    Hade vi planerat detta barnet så hade vi helt klart väntat tills vi var vaccinerade.
    Solstrålen
  12. 6
    Nej

    Man rekommenderar gravida att inte vaccinera sig, då man vet för lite om riskerna det medför för barnet/fostret men även för mamman.

    Det ena av de två olika sorternas vaccin som tas fram är en sort som bygger på samma "grund" som många vaccin som är tillåtna för gravida, medan den andra sorten bygger på en grund där man inte brukar tillåta gravida att vaccinera sig.

    Om man däremot hinner få fram ett godkänt vaccin, alltså godkänt för gravida så skulle jag vaccinera mig utan tvekan.

    Hade vi planerat detta barnet så hade vi helt klart väntat tills vi var vaccinerade.
  13. Medlem sedan
    Feb 2015
    #7
    Kanske. Avvaktar...
  14. 7
    Kanske. Avvaktar...
  15. Medlem sedan
    Jul 2021
    #8
    Citat Ursprungligen postat av Mamma Erik Visa inlägg
    Jag kommer vaccinera mig, eftersom jag vill vara med att medverka till att detta virus motas bort.
    Vacciner förhindrar spridningen av COVID-19 och kommer att bidra till att stoppa denna pandemi. Vaccinerna mot COVID-19 är säkra och effektiva. När du har blivit fullständigt vaccinerad kan du börja göra vissa saker som du var tvungen att sluta göra på grund av pandemin.
  16. 8
    Citat Ursprungligen postat av Mamma Erik Visa inlägg
    Jag kommer vaccinera mig, eftersom jag vill vara med att medverka till att detta virus motas bort.
    Vacciner förhindrar spridningen av COVID-19 och kommer att bidra till att stoppa denna pandemi. Vaccinerna mot COVID-19 är säkra och effektiva. När du har blivit fullständigt vaccinerad kan du börja göra vissa saker som du var tvungen att sluta göra på grund av pandemin.
  17. Medlem sedan
    Jul 2021
    #9
    Ja. Ett vaccin aktiverar vårt immunförsvar utan att göra oss sjuka. Många farliga infektionssjukdomar kan förebyggas på detta enkla och effektiva sätt. Vaccination ger ett livslångt skydd för alla, och utöver det kan vi också hjälpa andra människor. Vi kan vara ett föredöme för dem.
  18. 9
    Ja. Ett vaccin aktiverar vårt immunförsvar utan att göra oss sjuka. Många farliga infektionssjukdomar kan förebyggas på detta enkla och effektiva sätt. Vaccination ger ett livslångt skydd för alla, och utöver det kan vi också hjälpa andra människor. Vi kan vara ett föredöme för dem.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar