Namnet Ivar?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2021
    #1

    Namnet Ivar?

    Vad tycker ni om namnet Ivar? Jag tycker det är fint men lite vanligt? Tror ni var och varannan unge kommer heta det kommande år? Syskonen heter Sören och Klas och har fått vara ensamma om sina namn hittills.
  2. 1
    Namnet Ivar? Vad tycker ni om namnet Ivar? Jag tycker det är fint men lite vanligt? Tror ni var och varannan unge kommer heta det kommande år? Syskonen heter Sören och Klas och har fått vara ensamma om sina namn hittills.
  3. Medlem sedan
    Jan 2021
    #2
    Citat Ursprungligen postat av Annelisek Visa inlägg
    Vad tycker ni om namnet Ivar? Jag tycker det är fint men lite vanligt? Tror ni var och varannan unge kommer heta det kommande år? Syskonen heter Sören och Klas och har fått vara ensamma om sina namn hittills.
    Ivar är ett fint namn men det börjar att bli ganska populärt. Jag har byggt en namnsajt där det enkelt går att se hur många barn som får ett visst namn och över 200 barn fick namnet Ivar 2019, betydligt fler än barn som fick namnen Klas och Sören.

    Du kan se själv på https://www.alltomnamn.se/namn/ivar
  4. 2
    Citat Ursprungligen postat av Annelisek Visa inlägg
    Vad tycker ni om namnet Ivar? Jag tycker det är fint men lite vanligt? Tror ni var och varannan unge kommer heta det kommande år? Syskonen heter Sören och Klas och har fått vara ensamma om sina namn hittills.
    Ivar är ett fint namn men det börjar att bli ganska populärt. Jag har byggt en namnsajt där det enkelt går att se hur många barn som får ett visst namn och över 200 barn fick namnet Ivar 2019, betydligt fler än barn som fick namnen Klas och Sören.

    Du kan se själv på https://www.alltomnamn.se/namn/ivar
  5. Medlem sedan
    Jul 2021
    #3
    Ivar som pojknamn är av franskt, skandinaviskt och fornnordiskt ursprung, och betydelsen av Ivar är "yew eller bågarmé".
  6. 3
    Ivar som pojknamn är av franskt, skandinaviskt och fornnordiskt ursprung, och betydelsen av Ivar är "yew eller bågarmé".
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar