Värt att köpa byggställning?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Oct 2021
    #1

    Värt att köpa byggställning?

    Halloj!


    Jag och min sambo har precis köpt ett renoveringsobjekt som kommer att kräva en hel del arbete på exteriören med byte av takpannor, vindskivor, målning m.m. För detta behöver vi en bra och stadig byggställning. Vi har tittat på aluminiumställningar hos MonZon som verkar vara en bra tillverkare, men är osäkra på om vi ska köpa byggställning eller om vi borde försöka hitta någonstans där vi kan hyra istället.


    Det vi kan se som fördel med att köpa egen byggställning är följande:

    • Vi har alltid tillgång till den
    • Vi behöver inte förhålla oss till att arbetet ska vara klart inom en viss tid
    • Vi kan hyra ut den till grannar och vänner när de behöver och på så sätt tjäna tillbaka en del av pengarna



    Det som talar emot är framför allt att det tar plats, och att det blir en stor utgift nu, även om kostnaden på sikt kanske inte blir så stor. Hur hade ni resonerat? Är det värt att köpa byggställning?
  2. 1
    Värt att köpa byggställning? Halloj!


    Jag och min sambo har precis köpt ett renoveringsobjekt som kommer att kräva en hel del arbete på exteriören med byte av takpannor, vindskivor, målning m.m. För detta behöver vi en bra och stadig byggställning. Vi har tittat på aluminiumställningar hos MonZon som verkar vara en bra tillverkare, men är osäkra på om vi ska köpa byggställning eller om vi borde försöka hitta någonstans där vi kan hyra istället.


    Det vi kan se som fördel med att köpa egen byggställning är följande:

    • Vi har alltid tillgång till den
    • Vi behöver inte förhålla oss till att arbetet ska vara klart inom en viss tid
    • Vi kan hyra ut den till grannar och vänner när de behöver och på så sätt tjäna tillbaka en del av pengarna



    Det som talar emot är framför allt att det tar plats, och att det blir en stor utgift nu, även om kostnaden på sikt kanske inte blir så stor. Hur hade ni resonerat? Är det värt att köpa byggställning?
  3. Medlem sedan
    Oct 2022
    #2
    Om du ska använda dem, varför inte? Lär dig mer om modereglerna
  4. 2
    Om du ska använda dem, varför inte? Lär dig mer om modereglerna
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar