Jag fick ett barn för 7 år sen, min pojkvän och jag hade då varit ihop 1,5 år
Upptäckte att jag var gravid i v.14..Han gjorde klart för mig att han inte ville vara en del av det efter en lång tids trakasserier om att jag skulle göra abort. Från han och hans föräldrar (de dök upp hemma hos mig fast jag ej ville). Jag lät honom ta avstånd och har aldrig satt några krav på honom. Första året kom han och gick lite när han kände för det, sen försvann han helt.
Han hörde av sig i ett långt meddelande i Oktober året hon fyllde 5. Vi sågs och han pratade om att han ångrat sig, att han sagt till sin tjej att han har barn och hur hon blev ledsen handlade väl samtalet om mest.

De fick ses första strax efteråt, och han lovade barnet att de skulle ses 3 dagar efter. Sen hörde jag ingenting utan såg på Instagram att han var iväg och reste i typ en månad. Två månader efter deras första möte så hör han av sig igen, ingen ursäkt till att han inte hört av sig eller någon förklaring utan bara "Hej när kan ni ses?". Jag skriver ett meddelande om att han måste vara säker på att han vill innan han kommer och träffar oss osv i hopp om att han ska tänka till.

Han träffar barnet typ 3-4 gånger i början av 2020. Sen blir det tyst igen och han hör sen av sig i November 2020 att han ska sluta vela och ta tag i det.

De ses igen i början av 2021 typ 1-2 ggr och sen skriver jag förslag på tid som han inte svarar på alls. Sen hör han av sig och vill ses, skriver i stil med att "det ska bli bra väder vill ni ses" Frågar då om anledningen till att han inte träffas är för vädret, får till svar att det föll bort att de skulle ses sist. Sen frågar han när vi kan ses i Mars. Jag svarar inte.
I Juni hör han av sig och säger att han vill träffa barnet 1-2 gånger i veckan. Det har alltså gått 1-7 månader mellan de andra tillfällena de setts.

Min bror ringde upp mig då pappan hade kommit fram till honom i en affär. Där hade pappan stått och pratat om hur mycket hans tjej vill detta, hur bra hon är som pushar honom osv. Inget om att han vill det, utan bara hur hon vill det här.

Det är ju fint, men det bekräftar bara ännu mera att det inte är han som vill det här. jag har låtit honom bestämma hittills och varit tillmötesgående, men jag ser ju ett mönster redan om att han inte vill det här och är rädd att det ska gå ut över barnet. Eller det har det redan gjort. Någon som har tips och varit i liknande sits?