Är inte glad att sambon ska bli farfar
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Nov 2021
    #1

    Är inte glad att sambon ska bli farfar

    Min sambo ska bli farfar, han är överlycklig och förtjust, kollar på bebiskläder osv. Men jag känner inget speciellt? Jag känner att det är ju kul för det unga paret men jag kan inte haka på min sambos glädje.

    Vi har varit ihop i 10 år, hans äldsta son, som nu ska få barn, har jag knappt bott med. Han flyttade till sin mamma när han var runt 16. Både jag och min sambo har egna barn sedan tidigare förhållanden, våra barn är hos oss typ samtidigt. Hans barn som bor kvar hemma har jag verkligen bra relation med, de är så nära mina egna barn man kan komma.

    Min sambo förstår inte varför jag inte är så engagerad och glad? Hans ex och han är superglada men inte jag?
    Jag tror att det har att göra med att jag och sonen inte bott ihop. Vi har liksom inte det där bandet.

    Hur kan jag förklara detta för min sambo så att han förstår?
  2. 1
    Är inte glad att sambon ska bli farfar Min sambo ska bli farfar, han är överlycklig och förtjust, kollar på bebiskläder osv. Men jag känner inget speciellt? Jag känner att det är ju kul för det unga paret men jag kan inte haka på min sambos glädje.

    Vi har varit ihop i 10 år, hans äldsta son, som nu ska få barn, har jag knappt bott med. Han flyttade till sin mamma när han var runt 16. Både jag och min sambo har egna barn sedan tidigare förhållanden, våra barn är hos oss typ samtidigt. Hans barn som bor kvar hemma har jag verkligen bra relation med, de är så nära mina egna barn man kan komma.

    Min sambo förstår inte varför jag inte är så engagerad och glad? Hans ex och han är superglada men inte jag?
    Jag tror att det har att göra med att jag och sonen inte bott ihop. Vi har liksom inte det där bandet.

    Hur kan jag förklara detta för min sambo så att han förstår?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Säg som det är, att du är glad för hans sons skull och hans skull och tycker det är fint att han engagerar sig så mycket, men att det fullt naturligt att man inte har exakt samma engagemang som de har. Det är ju deras barnbarn som är på väg, inte ditt
  4. 2
    Säg som det är, att du är glad för hans sons skull och hans skull och tycker det är fint att han engagerar sig så mycket, men att det fullt naturligt att man inte har exakt samma engagemang som de har. Det är ju deras barnbarn som är på väg, inte ditt
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar